Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

De som ikke vaksinerer barna er ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-09, 01:32   #361
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Dette er jo et veldig godt eksempel på hvorfor i andre skal vaksinere våre barn. Det finnes de som ikke bør ha vaksiner av helsemessige årsaker.

Ja, jeg er veldig takknemlig. Vi har dog vaksinert mot vannkopper, så deres barn vil ikke smittes av det herfra.

Også vil jeg anbefale voksne å vaksinere seg mot kikhoste igjen, siden den bare varer noen få år.

Maylen er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 01:34   #362
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Mine har hatt vannkopper, mellomste hadde det 3 ganger og minsten fikk ettersykdom. (betennelse eller noe i lillehjernen)
Men eldste har hatt det bare en gang da og uten noen komplikasjoner av noen slag.

Gammel 27-02-09, 01:35   #363
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maylen, her.

Vi tok MMR selv om hun har eggeallergi, andre allergier, eksem, luftveissykdommer/skader osv, osv... Min bror også, og han er enda verre rammet av allergien og eksemen. Han reagerte da ikke i det hele tatt.

Min fikk ikke i det hele tatt. Jeg turte ikke ta den sjansen, og verken legen hans eller helsesøster mente noe negativt med det.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 01:36   #364
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Hvorfor himler du over det?

Fordi du brukte 18 sider på å fortelle oss det. Om det er sant eller du bare prøver å redde ditt eget skinn vites ikke.

Skremmern er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 01:39   #365
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Har ikke deltatt i 18 sider da men. Som sagt var dette en stor debatt på et annet forum, og tror du var der og leste også Skremmeren.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 01:42   #366
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Min fikk ikke i det hele tatt. Jeg turte ikke ta den sjansen, og verken legen hans eller helsesøster mente noe negativt med det.

Men hvorfor ikke? Det er ytterst få som faktisk reagerer allergisk ved eggeallergi. Også settes den jo med beredskapen klar i tilfelle når det er påvist eggeallergi.

Maylen er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 01:42   #367
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Standard

Har ikke deltatt i 18 sider da men. Som sagt var dette en stor debatt på et annet forum, og tror du var der og leste også Skremmeren.

Jeg har ikke lest den debatten. Den var så lang at jeg orket ikke begynne.

Maylen er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 01:46   #368
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Jeg turte ikke sette den, derfor. Var redd allergisjokk og død.

Begge mine hadde vannkoppene på likt. Han med eksem hardere og lengre enn han uten eksem. Fikk oppblomstring av eksemen slik at det ble infisert og han måtte få antibiotika.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 01:48   #369
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Standard

Jeg turte ikke sette den, derfor. Var redd allergisjokk og død.

Begge mine hadde vannkoppene på likt. Han med eksem hardere og lengre enn han uten eksem. Fikk oppblomstring av eksemen slik at det ble infisert og han måtte få antibiotika.

Ja, den kan være skummelt å sette den likevel, men de aller fleste tåler den helt fint. Også er det ikke for sent.

Ja, min eldste hadde vannkopper lenge, som ble infisert. Men ikke derfor hun minste tok vaksinen da, det var av helsemessige årsaker. (hadde ikke tålt vannkopper da hun fikk den pga sykdom/skader)

Maylen er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 01:52   #370
tutta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes dere får så ørene flagrer tutta og Kråka, men jeg har en følelse av at det kommer av irritasjon over at det slenges ut påstander i hytt og pine uten noen form for begrunnelse eller dokumentasjon. Jeg syntes det har blitt stilt en haug av meget relevante spørsmål i denne tråden som ikke blir besvart. Det synes jeg er synd fordi jeg er oppriktig nysgjerrig på hva valget om ikke å vaksinere bygger på. Jeg klarer ikke å få fatt i hva det er. (På tross av at jeg leste en del i noen av linkene.)

Var forberedt på at dette ble varmt rundt ørene. Alltid like gøy å være David mot Goliat.
Men de personangrepene som kom synes jeg er ufine. Selv om det er høy takhøyde her på fp synes jeg det ble for drøyt.
Det har noe med å respeketere andre menneskers valg og at ikke alle like.
Har prøvd så godt jeg kan å forklare hvorfor jeg ikke velger å vaksinere. Ved å lære skolemedisin og immunologi så ble jeg så skremt av hva vaksiner gjør og at virus går nye veier at jeg begynte å lese masse om det.
Jo mere informasjon jeg får/fikk om vaksiner,jo mere er jeg sikker på at vi har tatt det riktige valget.
Vi bruker Homeopati som alternativ til vaksinering.Jeg stoler virkelig på homeopatien.At alle ikke er overbevist om at Homeopati funker,det er greit.Jeg har erfart gang på gang at det virker.
Norge ligger lagt etter i Europa om kunnskap innen alternativmedisin.
Ja,jeg skjønner at folk er skeptiske til alternativmedisin. Og det skal man være.Mange useriøse aktører på markedet.
I mitt utopia jobber leger og alternativebehandlere side om side.
Seriøse alternativebehandlere gir pasienten beskjed om å ta kontakt med lege og de sier ta parcet ved høy feber. Noen sykdommer vet også alternativebehandlere at skolemedisinen er det eneste valget.
Jeg ønsker det beste fra begge verdner. I dag er det helt utopisk.
Nærmeste man kommer er vel jm som gir akupunktur på sykehus.

Dette ble litt utenfor tema,men for meg er det en helhet og det henger sammen,

Vet at fp liker å være politisk korrekt,og at hva jeg er mener er langt fra frnormen.Jeg er ikke alene om å velge å ikke vaksinerer og jeg også vil bare det som er best for mitt barn. Og ikke vaksinere mener jeg er det riktige valget.
Aksepterer og respekter at jeg er i mindre tall her inne og det er greit.
Men ved personangrep setter jeg også streken.
Personangrep synes jeg fp burde være seg frabedt. Det blir for dumt.

Kommer ikke til å svare på innlegg. Kommer noe godt ut av dette....

Gammel 27-02-09, 02:10   #371
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg blir sjokkert over mentaliteten her. Og det det føltes svært riktig å levere en rød prikk til den som håpte at foreldrene til barna som velger å ikke vaksinere og dermed smitter andre barn slik at de dør av kikhoste brenner i helvete eller mister sine kjære på helt avsindig grusomme måter. En helt unødvendig (og umoden) kommentar.

Det er greit å mene ting om de som har andre oppfatninger enn dem selv, men det er ikke greit å kalle noen for idiot fordi man viser skepsis til vaksineprogrammet eller har valgt å la være å vaksinere barnet sitt. Mange av dere er usmakelig arrogante og respektløse i denne diskusjonen. Selv om vi er på FP må det kunne gå an å vise litt respekt.

Dette er en viktig diskusjon med mange etiske dilemmaer, og man må kunne få lov å stille seg noen spørsmål og vise litt kritisk sans rundt temaet. Men man kommer ingen vei om man bare skal dømme andre og lukker ører/øyne for alt annet enn egne oppfatninger.

Det er godt at vi har et vaksineprogram i Norge, men man har faktisk lov til - vaksineprogrammet er som vi vet anbefalt men frivillig - å vurdere sitt eget barn individuelt (helse, alder etc) i forhold til den enkelte vaksine. Jeg har gjort dette i samråd med helsesøster og 2 forskjellige leger, og de støttet meg 100 % i min avgjørelse. Eldstemann følger vaksinasjonsprogrammet, men Vesla får tilpasset noe av spesielle grunner - men jeg vil ha meg frabedt nedlatende kommentarer fordi jeg ikke gir henne alle vaksinene.

Amelie er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 02:14   #372
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Å hjelpes.

Kråka: Jeg har lest hele diskusjonen på det andre forumet, og du har ingen, absolutt ingen argumenter der heller. Siden du dro det frem.

tutta: Du skriver at du har lært deg om skolemedisin og immunologi, jeg er veldig nysgjerrig på hvilke studier du har tatt.
For vanlig medisin er det i alle fall ikke.

Jeg kjenner at jeg er skikkelig provosert og matt av at det er mulig å gamble med barns liv på denne måten.
Jeg skal ikke utbrodere noe mer akkurat nå kjenner jeg.

Gammel 27-02-09, 02:22   #373
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Jeg har gjort dette i samråd med helsesøster og 2 forskjellige leger, og de støttet meg 100 % i min avgjørelse. Eldstemann følger vaksinasjonsprogrammet, men Vesla får tilpasset noe av spesielle grunner - men jeg vil ha meg frabedt nedlatende kommentarer fordi jeg ikke gir henne alle vaksinene.

Jeg har ikke hørt en eneste person i denne tråden uttale seg i retning av at alle barn bør vaksineres uavhengig av helsemessige faktorer. Tvert imot har de fleste understreket at det er av hensyn til disse man ellers bør vaksinere. Selvsagt skal man ikke vaksinere barnet stikk i strid med legens anbefaling.

Det er når man setter seg selv over alle anbefalinger fra helsemyndighetene, verdens ledende helseorganisasjoner og all gjeldende forsking på området og hevder at "jeg syns ikke de har rett, og derfor avstår jeg fra å vaksinere mine barn" at en del av oss ser rødt i mange nyanser. Også våger de enda til å påstå at det er vi andre som er arrogante!

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 02:24   #374
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Å hjelpes.

Kråka: Jeg har lest hele diskusjonen på det andre forumet, og du har ingen, absolutt ingen argumenter der heller. Siden du dro det frem.

tutta: Du skriver at du har lært deg om skolemedisin og immunologi, jeg er veldig nysgjerrig på hvilke studier du har tatt.
For vanlig medisin er det i alle fall ikke.

Jeg kjenner at jeg er skikkelig provosert og matt av at det er mulig å gamble med barns liv på denne måten.
Jeg skal ikke utbrodere noe mer akkurat nå kjenner jeg.

For min sønns helse og velvære har jeg meget, meget gode grunner jo. Jeg signerer tutta og amelie sitt innlegg. Mange her er svært arrogante og da fremstår de bare som patetiske.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 02:28   #375
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

For min sønns helse og velvære har jeg meget, meget gode grunner jo. Jeg signerer tutta og amelie sitt innlegg. Mange her er svært arrogante og da fremstår de bare som patetiske.

Vel, jeg skal ikke si noe om hvem som fremstår som patetiske i mine øyne akkurat nå.

Gammel 27-02-09, 02:30   #376
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Vel, jeg skal ikke si noe om hvem som fremstår som patetiske i mine øyne akkurat nå.

Nei, ikke jeg heller. Ha en riktig fin natt.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 02:39   #377
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Jo takk i like måte.

Gammel 27-02-09, 07:27   #378
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

kråka. Standpunktene dine blir for meg veldig mye mer ubegripelige hvis det var slik at du ville gitt vaksine men ikke kunne. Jeg har som sagt vært i situasjon hvor barnet mitt måtte til utredning og vaksiner ble utsatt. Dette gjorde meg ekstra redd for miljøer hvor man av grunner som tutta nevner ikke ville vaksinere. Vi hadde som sagt en slik smittebærer i omkretsen vår og jeg er veldig glad for at barnet mitt ikke ble smittet av ham. Som overlegen og helsesøster sikkert har informert om så kan barn med hyperallergier reagere ganske sterkt på en del sykdommer. Jeg kan derfor ikke skjønne at du ikke er takknemlig for at folk i dine omgivelser velger å vaksinere slik at ditt barn blir skjermet men heller velger å støtte tuttas standpunkter.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 07:51   #379
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke nevnt mine motargumenter en gang, så kom ikke her. Som sagt skrev jeg det meste på et annet forum, så det får holde.
På fp har jeg bare skrevet at mine ikke fikk MMR- vaksinen grunnet mange årsaker som er snakket og vurdert sammen med overleger og helsesøster.

Med all respekt å melde, du kan da vitterlig ikke forvente at vi som er medlemmer på FP går inn på et annet forum for å finne ut hva din egentlige argumentasjon er? Hvis du gjør det så håper jeg du revurderer den ikke så veldig strålende ideen. Respekter at du er på FP og diskuterer nå! Og hvis du vil slippe motbør så anbefaler jeg at du begynner å argumentere skikkelig for deg, i stedet for å slenge ut håpløse liksomargumenter, påstander du ikke kan dokumentere, for så å sutre-putre over at vi ikke forstår deg. Det er sjelden jeg får lyst til å slenge på en dånesmiley i skikkelige diskusjoner, men denne gangen gjør jeg det.

Gammel 27-02-09, 07:52   #380
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ang. MMR vs. ADHD-argumentasjonen så kan jeg uten problemer peke på minst fem av mine klassekamerater på barne- og ungdomsskole som hadde en eller annen form for (udiagnostisert) ADHD/ADD. Men den gangen snakket man ikke om sånt, de fikk i stedet andre hjelpetiltak satt på dem og ble stemplet som mindre intelligente.

Emneord
vaksinasjonskonspirasjon

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:06.