Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ja eller nei til ul i uke 12?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du for eller imot ul i uke 12 av svangerskapet?
Jeg er for. 130 84,97%
Jeg er imot. 4 2,61%
Usikker. 19 12,42%
Deltakere: 153. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-09, 20:00   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja eller nei til ul i uke 12?

Helt klart for.

Jeg har for øvrig tatt UL rundt denne tiden i begge mine svangerskap.

Gammel 19-03-09, 20:10   #2
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Helt klart for.

Jeg har for øvrig tatt UL rundt denne tiden i begge mine svangerskap.

Grunnet blødninger eller at du ville? To svangerskap siden gjorde jeg det tidl. pga blødninger. Og nå er jeg 36 og vil veldig gjerne ha i uke 11-12, men det er vel ikke bare å spørre så får man?

Gammel 19-03-09, 20:17   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Grunnet blødninger eller at du ville? To svangerskap siden gjorde jeg det tidl. pga blødninger. Og nå er jeg 36 og vil veldig gjerne ha i uke 11-12, men det er vel ikke bare å spørre så får man?

Jeg ble henvist til spesialist pga blødninger i det det første svangerskapet. Det var legen selv som ønsket å ta UL rundt uke 12, og jeg motarbeidet henne ikke, for å si det pent. Jeg har inntrykk av at det inngikk i "spesialoppfølgingen". I andre svangerskap fikk jeg fortsette hos samme lege. (Hadde blødninger da også, men ingen henvisning.)

Gammel 19-03-09, 20:21   #4
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Takk Elinblu (får ikke prikket deg)

Gammel 19-03-09, 20:28   #5
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvis man først skal få en ul til, synes jeg heller man skal ha en på slutten av svangerskapet, kanskje i uke 32-34 eller noe sånt. Slik at man kan se at alt er i orden i forhold til blodgjennomstrømning til morkaken er i orden, og at det ikke er noe krøll med navlestrengen.

Jeg har selv vært i en situasjon hvor alvorlige misdannelser ble avslørt på ordinær ul i uke 18. De var så store at gutten vår mest sannsynlig ikke hadde klart å leve særlig lenge, om han i det hele tatt hadde klart seg til og gjennom fødselen. Vi endte opp med å avbryte svangerskapet og jeg måtte føde gutten. De kunne ha oppdaget misdannelsene allerede i uke 11, hvis jeg hadde vært til ul da. Men jeg er, som en del andre, redd for at det kan bli flere som tar abort pga mindre alvorlige feil som oppdages.

Og Trulte, det er nok ikke så lett som bare å spørre om å få en ekstra ul. Har man ikke god grunn, må man gå til en privat gynekolog og betale for det selv.

Gammel 19-03-09, 20:15   #6
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Helt klart for.Da jeg gikk gravid med eldstemann tenkte jeg ikke på annet enn om at tenk om ditt og datt om om h*n var frisk.. magen var ganske liten hele tiden og mange kommenterte det med at babyen var liten og ditt og datt og lite fostervann osv..... jeg var heller ikke på noen nettside/forum og søkte ikke så mye på nett om altmulig som jeg nå gjør.. Med lillebror dro vi på privat UL i uke 13 og der så vi lille tassen med bankende hjerte, 10 fingre og 10 tær. Det var en fantastisk opplevelse og jeg var mye mer rolig med dette svangerskapet.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:19.