Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Å finne motiv til tatovering

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-09, 17:11   #61
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å finne motiv til tatovering

Men Monsoon: Har du tenkt på hva slags motiv du vil ha, sånn sjanger eller utseendemessig, eller størrelse?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 17:15   #62
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes faktisk det viktigste når man skal tatovere seg er at man har et motiv man har et sterkt ønske om å bære hele livet. (eller: at man der og da tror det, i det minste) Om det er en sommerfugl eller et hjerte eller en hodeskalle får være opp til bæreren.
Jeg tok en tatovering på baken i 1994. Motivet betyr noe for meg, og man kan sikkert le av plasseringen, men jeg ville ha den et sted den enkelt kunne skjules, og de jeg vil skal se den, kan jo se den.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 17:20   #63
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Men Monsoon: Har du tenkt på hva slags motiv du vil ha, sånn sjanger eller utseendemessig, eller størrelse?

Jepp jepp. Størrelsen er jeg ikke sikker på, men sjangeren er vel klar. Jeg har lyst til å ha noe skrevet på hindi. Det er jo veldig snirklete, så jeg ser for meg at en sirkelformet en kunne vært pent. Rundt ankelen eller håndleddet hadde passet bra, men jeg er som sagt redd det blir for synlig. Det vil si - rundt ankelen trenger det ikke være noe problem. Jeg bruker jo strømpebukse hvis jeg er pent kledd allikevel.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 17:25   #64
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ahh, det høres kjempefint ut med noe skrevet på hindi. Det er en pen skrifttype.

Angående å ha noe rundt kroppen (håndledd, overarm, ankel) vet jeg ikke om jeg personlig er så begeistret for. Men jeg tror det er fordi det minner meg om sånne barb wire-tatoveringer som bl.a. Pamela har.

minibolle mai 2012

Sist redigert av kokosbolle : 15-04-09 kl 18:11.
Gammel 15-04-09, 17:32   #65
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har lyst på tatovering. Jeg vil ha noe med et hjerte og initialene til ungene. Eller kanskje navnene deres. Det kan hende det skal bli mitt symbol den dagen jeg vet at vi er gjennom alt vi skal gjennom.

Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 17:50   #66
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ahh, det høres kjempefint ut med noe skrevet på hindi. Det er en pent skrifttype.

Problemet med Devanagari script er at det er et, øh, fonetisk skriftspråk, så det er veldig vanskelig å finne ut hvordan jeg skal skrive det her. Men det finner jeg utav altså. Må bare sjekke det opp og ned og i mente, så jeg ikke ender opp med en tatovering som sier "klumpfot" eller noe sånt.

Gammel 15-04-09, 18:11   #67
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Problemet med Devanagari script er at det er et, øh, fonetisk skriftspråk, så det er veldig vanskelig å finne ut hvordan jeg skal skrive det her. Men det finner jeg utav altså. Må bare sjekke det opp og ned og i mente, så jeg ikke ender opp med en tatovering som sier "klumpfot" eller noe sånt.

Ja, det kan jeg forstå. Jeg har bare sett det ei indisk venninne av meg skrev på ungdomsskolen, og det var pent. Jeg bare trodde det var hindi, men mulig det var noe annet indisk altså?

minibolle mai 2012
Gammel 15-04-09, 19:03   #68
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Trampstamp = sommerfugltattis tatt av 17-åring som har rømt på sydenferie?

Heh heh, jepp!

Gammel 15-04-09, 19:47   #69
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så liker jeg tanken på å plassere tatoveringen på et sted hvor den vises i bikini, men ikke når jeg er påkledd.

Jeg er akkurat motsatt. Eller nesten da. Jeg vil at den skal vises store deler av tiden, og jeg vil kunne se den selv. Plasserer jeg noe på ryggen tror jeg at jeg bare glemmer den.

Men noe på hindi hørtes veldig fint ut! Rundt håndleddet kan jo være veldig diskret og elegant, selv om det er synlig. Også kan du skjule den med masse/et digert armbånd hvis nødvendig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 19:54   #70
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg er akkurat motsatt. Eller nesten da. Jeg vil at den skal vises store deler av tiden, og jeg vil kunne se den selv. Plasserer jeg noe på ryggen tror jeg at jeg bare glemmer den.

Det var litt det jeg også tenkte da jeg tok min siste på leggen. Jeg vil jo kunne se den når jeg måtte ønske, og det gjør jeg med den.

minibolle mai 2012
Gammel 15-04-09, 20:14   #71
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men noe på hindi hørtes veldig fint ut! Rundt håndleddet kan jo være veldig diskret og elegant, selv om det er synlig. Også kan du skjule den med masse/et digert armbånd hvis nødvendig.

Jeg hadde nesten glemt dragen min, og fikk fryktelig dårlig samvittighet for det et øyeblikk da den på forsiden fikk så mye mer oppmerksomhet. og :sær:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 09:39   #72
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

You think? Jeg synes rundt håndleddet eller rundt ankelen kunne vært ganske feminint og "yndig" (av mangel på bedre ord), og passer bedre for meg enn rundt overarmen. Men jeg har så smale håndledd, og jeg er usikker på om jeg får plass til alle tegnene rundt der. Når jeg tenker meg om så kan den ikke bare skjules med armbånd, men en klokke, om nødvendig. Praktisk! Jeg skal tenke på den.

Jeg har bestilt en oversettelse av alle navnene fra en inder, så får jeg se hvordan tegnene blir.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg hadde nesten glemt dragen min, og fikk fryktelig dårlig samvittighet for det et øyeblikk da den på forsiden fikk så mye mer oppmerksomhet. og :sær:

Gammel 16-04-09, 09:53   #73
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg også synes rundt håndleddet høres fint ut.

Gammel 16-04-09, 09:59   #74
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg også synes rundt håndleddet høres fint ut.

Jeg også.
Har vurdert en liten en der selv. Men det er kanskje veldig vondt? Tynn hud der?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 10:00   #75
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis noen er flink til å tegne og får til en fin tatovering ut av en H og en P, så

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 10:02   #76
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sånn drage som Lisbeth har?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 10:24   #77
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

You think? Jeg synes rundt håndleddet eller rundt ankelen kunne vært ganske feminint og "yndig" (av mangel på bedre ord), og passer bedre for meg enn rundt overarmen. Men jeg har så smale håndledd, og jeg er usikker på om jeg får plass til alle tegnene rundt der. Når jeg tenker meg om så kan den ikke bare skjules med armbånd, men en klokke, om nødvendig. Praktisk! Jeg skal tenke på den.

Jeg har bestilt en oversettelse av alle navnene fra en inder, så får jeg se hvordan tegnene blir.

Jeg syns det høres kjempefint ut rundt håndleddet. Personlig liker jeg det bedre enn rundt ankelen, akkurat som jeg liker armbånd bedre enn ankelbånd. Og får du ikke plass en runde rundt, kan det jo gå som en spiral? Ikke langt oppetter armen altså, men at de krysser eller går parallellt deler av runden.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 10:39   #78
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Ja. Eventuelt lage et "armbånd" utav forbokstavene. I så fall blir det å skrive sehåemm. Når jeg tenker meg om så blir det langt nok til å gå rundt håndleddet i seg selv.

Gammel 16-04-09, 10:44   #79
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Sånn drage som Lisbeth har?

Vet ikke hvem Lisbeth er, jeg.

Gammel 16-04-09, 10:45   #80
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Jeg tipper hun tenker på Lisbeth Salander, fra bøkene til Stieg Larsson.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:12.