Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barbent i sandaler

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-09, 16:56   #81
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barbent i sandaler

Man kan jo også bli veldig dårlig uten å bli fysisk syk, og det er jo ille det også. Jeg tåler feks. ikke sigarettrøyk. Får ofte høre at jeg er hysterisk, men jeg skulle jo bare ØNSKE jeg tålte det så mye som man får det slengt i ansiktet overalt ute. Jeg blir ofte så uvel at jeg må sette meg ned og puste dypt, og er kvalm lenge etterpå. I svangerskapet var det enda verre, da ble jeg omtrent invalidisert av å puste inn små mengder tobakksrøyk. Fryktelig slitsomt. Så jeg skjønner de med parfyme-noia, for å si det sånn.

Gammel 03-05-09, 17:02   #82
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Jeg har lungeproblemer i form av astma og blir meget syk av parfyme og enkelte andre sterke lukter, det kan ende på lungeavdelingen. Vet at det også er et par andre lungesykdommer hvor man er ekstra sentitiv på parfyme og andre sterke lukter.

Takk for opplysningen! Betyr det at all bruk av parfyme er fy-fy? Går det greit med litt parfyme, eller hvordan er det? Greit å vite for en som liker å ha på litt parfyme.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 17:04   #83
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er dette forresten noe de fleste vet? Jeg mener, dersom en god del personer hemmes vesentlig av dette, burde kanskje Astma- og allergiforbundet ha en kampanje der de opplyser om det og oppforderer folk til å være litt mer kritisk til sin bruk av parfyme?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 17:05   #84
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Jeg personlig synes det er uhygienisk med halvnake mennesker på butikken. Hva andre mener, er for meg revnende likegyldig, men jeg liker det ikke.

Hvordan mener du at det er uhygienisk at folk er halvnakne i butikken? Mener du at folk setter seg på frukten? Eller gnir seg inntil brødene?

Jeg synes godt at folk kan ta en topp over bikinien når de forlater hagen eller stranda, jeg også altså, men jeg sliter litt med å se at det har med noe annet enn estetiske preferanser å gjøre.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 17:11   #85
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner heller ikke hva som er uhygienisk ved det. Idiotisk. Estetisk blir det jo noe annet, selv om jeg ikke bryr meg nevneverdig da heller og synes det er litt merkelig at enkelte henger seg sånn opp i hvordan andre går kledd.

Gammel 03-05-09, 17:15   #86
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvordan mener du at det er uhygienisk at folk er halvnakne i butikken? Mener du at folk setter seg på frukten? Eller gnir seg inntil brødene?

Nei, dette synes jeg også er vanskelig å forstå. Og hvorfor se på tær hvis man synes tær er kvalmt?

Gammel 03-05-09, 17:24   #87
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hvis jeg har skjønt det med parfyme rett så¨kan man bruke essensolje istedenfor parfyme med alkohol så skal i teorien ikke allegikere og astmatikere plages.

Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 17:26   #88
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jepp, og jordbær bør man holde seg langt unna hvis man er så hysterisk.

Gammel 03-05-09, 17:56   #89
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hvis jeg har skjønt det med parfyme rett så¨kan man bruke essensolje istedenfor parfyme med alkohol så skal i teorien ikke allegikere og astmatikere plages.

Om det er alkohol eller ikke i luktene bryr ikke kroppen min seg om. Jeg blir like dårlig uansett.

Gammel 03-05-09, 18:27   #90
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Naturlig"-lukter kan være mye verre enn milde parfymer.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 21:17   #91
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det tror jeg er en myte (skapt av folk som argumenterer med "naturlig"-argumentet. Jeg vet i alle fall om folk som reagerer sterkt på essensielle oljer, men har sett mange debatter hvor det "naturlige" ved slike oljer blir presentert som noe som ingen kan reagere på fordi det er så naturlig.

Med naturlig-tankegangen så vil jo eggallergi f.eks være sludder og vås. En essensiel olje antar jeg er mer bearbeidet og unaturlig enn et egg rett fra høna?

Jeg brukte parfyme da jeg var fjortis, nå synes jeg det bare er plagsomt. Samme hvor god lukta måtte være. Jeg er ikke allergisk mot parfyme, men får skikkelig hodepine av enkelte parfymer og sterke lukter.

Gammel 03-05-09, 21:23   #92
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Man bruker ikke sokker i sandaler

Gammel 03-05-09, 21:33   #93
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg brukte parfyme da jeg var fjortis, nå synes jeg det bare er plagsomt. Samme hvor god lukta måtte være. Jeg er ikke allergisk mot parfyme, men får skikkelig hodepine av enkelte parfymer og sterke lukter.

Jeg og. Jeg kjøpte en gang en Mei Tai fra USA, og dama som hadde sydd den må ha vært helt grenseløs i sin parfymebruk. Jeg vasket MTen tre ganger før lukta var nesten borte. Tenk å sitte og sy utstyr til babyer i den parfymeosen!

Sist redigert av Tangina : 03-05-09 kl 22:13.
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 21:47   #94
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

om jeg blir av møkkete og ustelte tær i sandaler, som spaserer uskyldig rundt blant maten.

Nå fikk jeg morsomme bilder oppe i hodet mitt av folk som trasket rundt oppi fruktdisken, oppi kjøttdisken etc barbeint med møkkete føtter.

Gulvet i butikken er ikke stort reinere enn de tærne du ser i sandalene det heller, sånn egentlig. Har du noen gang ligget på magen mellom et par reoler og leitet etter ynlingstingen til ungen, den som bare måtte stikke av og forsvinne under en reol? Da får du et fint innblikk i mangel på gulvvask i matbutikken, da.

Gammel 03-05-09, 21:58   #95
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at jeg blir litt irritert av slike innlegg som HI. Jeg er atopiker, og det holder ikke med en lett vårpuss for å få mine føtter innenfor dine krav, altså. Jeg har hælsprekker om jeg så skraper og filer og smører hver eneste dag. Dessuten har jeg en lett misfarging på begge stortåneglene langs den ene siden, og det skulle ikke forundre meg om du hadde trodd de var skitne.

Og nå kommer jeg til å tenke på deg hver j$#la gang jeg tar på meg sandaler, og lure på om noen blir støtt av føttene mine.

For uten asmatikere og allergikere er det veldig, veldig mange som får trigget migreneanfall av sterk og/eller tung parfyme. :åpplyser: Jeg tar tåfis fremfor DKNY på flyturnaboen anytime.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 22:30   #96
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har sympati med de som sliter med for eksempel å se andres føtter, men jeg føler at løsningen på deres problem er en annen enn at alle mennesker går til fotpleie for å si det sånn.

Helt enig!

Jammen godt at de med "fot og tåfobi" lever nå og ikke for noen hundre år siden. Med tanke på hygiene og slikt generelt så tviler jeg på føttene fikk så mye oppmerksomhet.

Gammel 03-05-09, 23:02   #97
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Når det er sommer og varmt, så går jeg barbeint i sandaler. Og nei; jeg flyr ikke inn og vasker beina og lakker neglene før jeg drar på butikken.

Har noen så store motforestillinger mot å se småskitne tær i en sandal, så får de enten dra øynene til seg og konsentrere seg om handlingen, eller så får de få noen andre til å gå i butikken for seg.

Jeg skifter heller ikke fra shorts til bukse når jeg skal i butikken. Går ikke i bikinioverdel, men det fordi at jeg ikke liker å gå i bare bikinioverdelen.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 23:34   #98
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nå fikk jeg noen syn jeg helst ikke ville ha

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 23:46   #99
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes egentlig at dette var en litt lei tråd. Går noen virkelig rundt og frustrerer seg sånn over andre?

Jeg nærmet meg 30 før jeg hadde et så godt forhold til min egen kropp at jeg klarte å gå barbent i sandaler, og jeg var over 30 før jeg klarte å gå i shorts eller kort skjørt. Jeg er stolt over at jeg har klart å få et så mye bedre forhold til hvordan jeg ser ut. Jeg nyter å gå barbent i sandaler. Føttene mine er rene, men ikke profesjonelt stelte. Og jeg vil helst tro at det ikke er veldig mange rundt meg som går med lange blikk på hvordan jeg ser ut.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 23:48   #100
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Eller " Og der tråkka jeg rett i salaten gitt".

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:15.