Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barbent i sandaler

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-09, 01:36   #61
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barbent i sandaler

Jeg unngår så godt jeg kan å se på andres føtter, for jeg har virkelig tåfobi. Jeg går ikke ut i offentligheten med mine egne føtter uten at de ser presentable ut.

:grøsser litt mer og angrer på at jeg klikket meg inn på tråden:

Gammel 03-05-09, 01:47   #62
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har ikke antydning til tåfobi. Føtter er forskjellige, og mine er av typen som ser ut til å være laget for barbeintgåing - dvs med alt annet en babyhud på hælene. Å file hjelper over hodet ikke. Men jeg kommer til å fortsette å gå barbeint i sandaler uansett. Om folk absolutt må stirre på føttene mine og bli kvalme, så får de bare gjøre det. (jeg har dog stort sett rene og klippede negler).

Min manns føtter, derimot, ser ut som om de aldri har berørt jorden. Han er snart femti, men fotsålene hans er like bløte som en babyrompe.

Jeg vet at jeg er sær - jeg synes til og med kvinners kroppshår er helt ok - både under armer og på bein.

Gammel 03-05-09, 02:11   #63
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvis man ikke like føtter eller tær, hvorfor stirre på dem? Jeg har ikke tatt en pedikyr i hele mitt liv, og lakker aldri tånegler (og sjelden fingernegler). Jeg klipper tåneglene når de blir plagsomt lange - thats it! Jeg bruker ikke sokker i sandaler, men heldigvis for mange av dere, så ser føttene mine ok ut allikevel. Det eneste jeg har er liktorner, men de ligger på undersiden av føttene, hvor ingen ser dem.

Gammel 03-05-09, 03:45   #64
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Klarer du å selge sko uten å bli kvalm?

Selger heldigvis endel annet også, så jeg klarer meg greit, men det er ikke den biten jeg liker best med jobben nei.

Hørt på jobb:
- enda godt jeg vasket bena og skiftet sokker i dag da! (vel, hva med å prøve det hver dag?)
-tror jeg trenger en størrelse større jeg. Prøver en størrelse større. Nei, det er nok bare neglene som er for lange, jeg tar de første. (Yæk, hvis tåneglene er så lange at man går opp en skostørrelse, skulle de vært klippet for lengst.)

Gammel 03-05-09, 08:39   #65
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg tror nok jeg tar mer hensyn i forhold til parfyme enn i forhold til om noen ikke liker synet av føttene mine. Jeg har aldri fått fotpleie, jeg går barbeint hjemme hele året og ute i hagen hele sommeren og barbent i sandaler stort sett overalt ellers resten av sommeren. Jeg har ikke sånne grusomme føtter som man får skrekkbilder i hodet av. Men heller ikke sånne superstelte myke føtter.

Jeg tar ikke fem flate øre for å gå på butikken med føttene mine likevel. Jeg tar ikke fem flate øre for å stikke innom butikken på vei hjem fra trening heller jeg. Eller for å dra å handle usminket eller noe som helst.

Jeg har sympati med de som sliter med for eksempel å se andres føtter, men jeg føler at løsningen på deres problem er en annen enn at alle mennesker går til fotpleie for å si det sånn.

Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 08:45   #66
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor bruke så mye tid på å irritere seg over andres uvaner? :undre:

Gammel 03-05-09, 08:50   #67
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

-tror jeg trenger en størrelse større jeg. Prøver en størrelse større. Nei, det er nok bare neglene som er for lange, jeg tar de første. (Yæk, hvis tåneglene er så lange at man går opp en skostørrelse, skulle de vært klippet for lengst.)

Gammel 03-05-09, 10:28   #68
Gerbera

Gerbera sin avatar

Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Jeg mener IKKE at alle skal gå til fotpleie, og ha perfekte stelte føtter før de kan gå i sandaler, jeg synes bare at neglene kan klippes! Evt. kan møkka under neglene, (som helt klart IKKE kommer av dagens stell i hagen) skrapes bort. Det ER veldig stor forskjell på dagsgammel skitt, som kommer av stell i hage, eller en lang dag ute med sandaler på, eller ellers rene ben, men med møkkarender under neglene. Og man trenger ikke være spesielt opptatt av ben heller, for å se forskjell.
Og alle som sitter og sier at de ikke går til pedikyr, dere klipper vel negler, og vasker dere eller? Er det sånn at går man ikke til pedikyr, ordner man heller ikke med føttene?

Jeg anser klipp av negler, og vask av føtter, som kroppslig stell, på lik linje med kroppsvask/dusj, vask av hår, puss av tenner osv.

Gammel 03-05-09, 10:31   #69
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg vasker føttene og klipper neglene ja. Lakker dem også iblant.

Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 10:33   #70
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner jeg er glad for at jeg går inn i en butikk, handler og går ut igjen uten å stresse meg opp over hvordan de andre kundene ser ut. Det er i grunnen ganske deilig å la være.

Gammel 03-05-09, 10:34   #71
Gerbera

Gerbera sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Er det ekkelt? Får frukten noe zkummelt på seg da, som de unngår om damene tar på seg en genser?

Jepp, det er zjikkelig zjempezkummelt.

Nei, jeg synes det er normal høflighet å i hvertfall ta på seg en
t-skjort/topp/singlet over bikinioverdel når man drar på butikken.
Jeg har vokst opp med en mor som hele våren og sommeren, har stått med hodet i et blomsterbed, og rompa rett i været, og alltid har vasket hender, og tatt på en topp før hun skulle på butikken. Fordi det var slik det skulle være.

Jeg personlig synes det er uhygienisk med halvnake mennesker på butikken. Hva andre mener, er for meg revnende likegyldig, men jeg liker det ikke.

Gammel 03-05-09, 10:34   #72
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg kjenner jeg er glad for at jeg går inn i en butikk, handler og går ut igjen uten å stresse meg opp over hvordan de andre kundene ser ut. Det er i grunnen ganske deilig å la være.

Det eneste som stresser meg er faktisk all parfymen folk dusjer seg med, den kan få meg til å rømme butikken og gå fra varene mine i vogna.

Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 10:38   #73
Gerbera

Gerbera sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg liker de amerikanske skiltene i butikkene jeg:

No shirt, no shoes - no service.

Skulle dog bare mangle.

Gammel 03-05-09, 12:17   #74
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Men, hvorfor skal tærne studeres på andre når man er på butikken? Jeg liker mye bedre å se ansiktene til folk.

Gammel 03-05-09, 16:08   #75
L'invitée
Fullverdig medlem

L'invitée sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
L'invitée er litt kul
Standard

Eller blå, som synes å være yndlingsfargen til noen.

Jeg skjønner at jeg er skikkelig sær. Men jeg er av typen som mener at man kler på seg når man skal på butikken. Jeg blir like uvel av menn i bar overkropp som svetter over grønnsaksdisken, eller damer med shorts og bikinioverdel som plukker rundt i frukten, som jeg blir av møkkete og ustelte tær i sandaler, som spaserer uskyldig rundt blant maten.

Og det er ganske lett å se forskjell på "nymøkkete" ben, og ellers rene ben, men med inngrodd møkk under neglene. Og har man problemer med negler og føtter, er det vel ekstra viktig å ta vare på de, og få fikset litt?

Jeg tråkket visst på noen såre (og møkkete) tær!

Jeg er med på tanken om at menn ikke trenger å svette over grønnsakene, men tærne kommer da sjelden i nærkontakt med mat selv om de er aldri så nakne og/eller skitne. Med mindre man både svetter oppi og sparker borti frukten, men da tror jeg man rimelig kjapt blir eskortert ut av butikken.

L'invitée er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 16:22   #76
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er også fint om man lar være å bruke parfyme om man går på matbutikker. Da slipper enkelte å bli sykere enn bare litt kvalme.

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Amen.
Jeg legger ikke merke til folks føtter men gudene skal vite at mang en kvinne og mann har fått meg syk. Det være seg i butikker, på kino, på buss, på fly.......need I go on?

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Det eneste som stresser meg er faktisk all parfymen folk dusjer seg med, den kan få meg til å rømme butikken og gå fra varene mine i vogna.

signerer bare alle disse jeg.

"Jeg har jo bare liiiiitt parfyme på". Ja særlig.

Gammel 03-05-09, 16:25   #77
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

J

Jeg personlig synes det er uhygienisk med halvnake mennesker på butikken. Hva andre mener, er for meg revnende likegyldig, men jeg liker det ikke.

Det virker ikke sånn da. Les dine egne innlegg.

Jeg har også tåfobi, men er enig med aC: Det er min greie -ikke andres.

At jeg spyr av parfymelukt kan bli andres greie da ...

Gammel 03-05-09, 16:27   #78
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjenner at tanken på at folk studerer føttene mine i butikken er nesten like ekkelt som at enkelte har en tendens til å snakke med puppene mine.

Parfyme og sterke lukter plager meg dog aller mest. Sliter med hjerte/ lunge og fatter ikke at enkelte ikke skjønner at å dynge seg med parfyme gjør mange mennesker sykere.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 16:50   #79
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Parfyme og sterke lukter plager meg dog aller mest. Sliter med hjerte/ lunge og fatter ikke at enkelte ikke skjønner at å dynge seg med parfyme gjør mange mennesker sykere.

For meg var det (inntil nå) ukjent at folk med hjerte- og lungeproblemer blir sykere av parfyme. Mulig jeg der domm eller uopplyst, men jeg har altså aldri hørt om det.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 16:53   #80
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

For meg var det (inntil nå) ukjent at folk med hjerte- og lungeproblemer blir sykere av parfyme. Mulig jeg der domm eller uopplyst, men jeg har altså aldri hørt om det.

Jeg har lungeproblemer i form av astma og blir meget syk av parfyme og enkelte andre sterke lukter, det kan ende på lungeavdelingen. Vet at det også er et par andre lungesykdommer hvor man er ekstra sentitiv på parfyme og andre sterke lukter.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:25.