Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barbent i sandaler

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-09, 23:54   #101
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barbent i sandaler

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Usj, jeg jobbet en gang med en mann som hadde lange negler, tydelig neglsopp og laaaaange svarte hår på tærne, som ellers var likbleke.

Sikkert lurt for de å få litt luft, da.

:grøss:

Vet ikke om jeg klarer å lese mer i denne tråden.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 00:21   #102
saxpia
Aktiv

saxpia sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
saxpia er litt kul
Standard

Nok en påminnelse om at jeg må komme meg igang med operasjon sommerføtter. De blir alt for ofte neglisjert

saxpia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 07:31   #103
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Nå fikk jeg noen syn jeg helst ikke ville ha

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 08:10   #104
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg synes egentlig at dette var en litt lei tråd. Går noen virkelig rundt og frustrerer seg sånn over andre?

Jeg nærmet meg 30 før jeg hadde et så godt forhold til min egen kropp at jeg klarte å gå barbent i sandaler, og jeg var over 30 før jeg klarte å gå i shorts eller kort skjørt. Jeg er stolt over at jeg har klart å få et så mye bedre forhold til hvordan jeg ser ut. Jeg nyter å gå barbent i sandaler. Føttene mine er rene, men ikke profesjonelt stelte. Og jeg vil helst tro at det ikke er veldig mange rundt meg som går med lange blikk på hvordan jeg ser ut.

Helt ærlig? Jeg synes dette har blitt en lei tråd jeg også.
Det startet som et halvironisk innlegg, over et utrolig ekkelt syn som jeg hadde på butikken forrige dagen. Jeg går vanligvis ikke og ser spesielt nøye på tær, men akkurat disse hadde så lange og møkkete negler, at de fikk oppmerksomhet. Jeg foreslo negleklipp og vask, noen andre harselerte med skilting om at kun de med proff pedikyr fikk adgang i butikken, og dermed har alle hengt seg opp i dette, og der har tråden vært siden. Jeg har til og med fått min aller første røde prikk på grunn av denne tråden.

Beklager til alle som har blitt bokstavelig talt tråkket på tærne over denne tråden, jeg skal prøve å se på ansikter heretter.
(Vent på oppfølgertråden, den omhandler ansiktshår og vorter.) :ironi:

Gammel 04-05-09, 08:17   #105
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke det nødvendigvis var innlegget ditt ene og alene som utløste det, Gerbara. Du er åpenbart ikke alene om å bli kvalm av skitne tær i butikken, og sannsynligvis er dét grunnen til at jeg og en del andre har latt seg provosere.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 09:46   #106
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg må innrømme at jeg for første gang har filt føtter i går kveld. Og smurt og ordnet. Men jeg sitter enda og lurer på om føttene mine ble bra nok eller om det at de er i størrelse 41 i seg selv er nok til at de ikke skal vises fram.

Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 10:24   #107
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Takk for opplysningen! Betyr det at all bruk av parfyme er fy-fy? Går det greit med litt parfyme, eller hvordan er det? Greit å vite for en som liker å ha på litt parfyme.

Noen parfymer reagerer jeg så sterkt på at jeg ikke kan stå i nærhten av mennesker som har dem på. Det er ikke hyggelig når jeg får pustebesvær på grunn av den jeg sitter ved siden av på bussen, eller når jeg rett og slett på flytte meg eller be sjåføren stoppe bussen umiddelbart slik at jeg kan komme meg av.

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Er dette forresten noe de fleste vet? Jeg mener, dersom en god del personer hemmes vesentlig av dette, burde kanskje Astma- og allergiforbundet ha en kampanje der de opplyser om det og oppforderer folk til å være litt mer kritisk til sin bruk av parfyme?

Det har vært oppfordringer om dette, men folk flest tenker ikke over at det faktisk er mange som har et slikt usynlig handicap. Takke meg til røykeloven sier nå bare jeg, men lite hjelper det når inngangen til de fleste kjøpesentre er dekket av røykere, da får jeg innfall om jeg beveger meg gjennom røykteppet.

Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 10:45   #108
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Takke meg til røykeloven sier nå bare jeg, men lite hjelper det når inngangen til de fleste kjøpesentre er dekket av røykere, da får jeg innfall om jeg beveger meg gjennom røykteppet.

Ja, dette er et problem for meg også. De MÅ jo stå midt i inngangen slik at man blir kvalm av å gå inn og ut av senteret.

Gammel 04-05-09, 10:53   #109
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, dette er et problem for meg også. De MÅ jo stå midt i inngangen slik at man blir kvalm av å gå inn og ut av senteret.

Burde vært noen røykeskur eller noe spør du meg. Langt borte fra inngangsdøren.

Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 10:57   #110
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Burde vært noen røykeskur eller noe spør du meg. Langt borte fra inngangsdøren.

Det er visst fremmet forslag, eller skal fremmes, om at røykeloven skal utvides og gjelde enkelte steder utendørs også …
(Litt usikker på kilden her, men hørte det på nyhetene for en tid siden).

Gammel 04-05-09, 11:00   #111
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Det er visst fremmet forslag, eller skal fremmes, om at røykeloven skal utvides og gjelde enkelte steder utendørs også …
(Litt usikker på kilden her, men hørte det på nyhetene for en tid siden).

Slik var det i LA allerede tidlig på 90-tallet. Helt herlig hadde det vært om det ble slik at man måtte langt bort i skogen. Skjønner jo de som vil sitte ute på uterestaurant og røyke men for meg går ikke det å sitte ute da som regel.

Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 11:03   #112
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Slik var det i LA allerede tidlig på 90-tallet. Helt herlig hadde det vært om det ble slik at man måtte langt bort i skogen. Skjønner jo de som vil sitte ute på uterestaurant og røyke men for meg går ikke det å sitte ute da som regel.

Jeg syns uteresturanter kunne ha det sånn som innerestaurantene hadde det før, at de har egne "røykeavdelinger". Det finnes ikke kvalmere enn røykeluft!!
Og selvfølgelig skulle det vært en regel som forbød røyking rett utenfor dører til offentlige bygg!

Gammel 04-05-09, 11:15   #113
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Jeg syns uteresturanter kunne ha det sånn som innerestaurantene hadde det før, at de har egne "røykeavdelinger". Det finnes ikke kvalmere enn røykeluft!!
Og selvfølgelig skulle det vært en regel som forbød røyking rett utenfor dører til offentlige bygg!

Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 11:52   #114
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

På jobb må jeg ha sokker i sandalene. Det er ikke lov uten sokker. Hjemme derimot går jeg alltid barbeint i sandaler. Og nei, jeg klipper ikke tånegler før jeg går på butikken. (Skulle jeg klippet tånegler hver gang jeg går på butikken, så hadde det vel ikke blitt mye igjen av dem.) Tånegler klipper jeg når det trengs. *innformerer de interesserte*

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 12:23   #115
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Skal du gå barbent i sandaler, klipp tåneglene, evt. rens de for møkk før du drar på butikken for å handle mat.

Takk. :kvalm:

Men skal du først gå barbent i sandalene, noe som jo er helt naturlig, og vanlig, vær vennlig å skjenke neglene en tanke, for noen ser på de. Og blir kvalm.
Har du ikke tenkt til å fikse litt på neglene, bruk sokker, om du absolutt skal ha på sandaler.

Takk.

Konstanterer etter alle svarene i denne tråden, at jeg er sær som liker at føtter i sandaler er velstelte.

Helt ærlig? Jeg synes dette har blitt en lei tråd jeg også.
Det startet som et halvironisk innlegg, over et utrolig ekkelt syn som jeg hadde på butikken forrige dagen. Jeg går vanligvis ikke og ser spesielt nøye på tær, men akkurat disse hadde så lange og møkkete negler, at de fikk oppmerksomhet. Jeg foreslo negleklipp og vask, noen andre harselerte med skilting om at kun de med proff pedikyr fikk adgang i butikken, og dermed har alle hengt seg opp i dette, og der har tråden vært siden. Jeg har til og med fått min aller første røde prikk på grunn av denne tråden.

Beklager til alle som har blitt bokstavelig talt tråkket på tærne over denne tråden, jeg skal prøve å se på ansikter heretter.
(Vent på oppfølgertråden, den omhandler ansiktshår og vorter.) :ironi:

Jeg klarer ikke å se hvor ironien din er jeg altså. Men det er jo fint om du tenker deg litt grundigere om neste gang du lager en tråd om hvordan andres utseende gjør deg kvalm.

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg driver ikke noe særlig med pedikyr, men trasker nå trøstig rundt med bare føtter i sandaler hele sommeren likevel. Det får folk tåle.

Der har du meg også.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvis det er uhygienisk å gå barbeint og halvnaken ved fruktdisken tror jeg kanskje noen bør tenke over hvordan frukten plukkes og hvor maten kommer fra.

Det er vel kanskje noen som ikke synes gulrot smaker så godt hvis man tenker på at den er et produkt av jord gjødslet med grisemøkk?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg kjenner at jeg blir litt irritert av slike innlegg som HI. Jeg er atopiker, og det holder ikke med en lett vårpuss for å få mine føtter innenfor dine krav, altså. Jeg har hælsprekker om jeg så skraper og filer og smører hver eneste dag. Dessuten har jeg en lett misfarging på begge stortåneglene langs den ene siden, og det skulle ikke forundre meg om du hadde trodd de var skitne.

Nei, for Gerbera ser forskjell på ny og gammel skit nemlig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:37.