|
Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Twinsouls
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)
![]() |
#82 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() |
![]() |
#83 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)Jeg husker et av disse klarsyntaktige programmene "Fornemmelse for mord" som også ble sendt på TVN. Det var snakk om en jente som ble påkjørt og drept, hvor politiet ikke klarte å finne synderen. Grunnen til at jeg så på akkurat denne episoden var fordi jeg visste hvem den avdøde var. Det var fryktelig "spennende". Den klarsynte pekte etter mye om og men ut den drapsanklagedes hus og deler av huset og postkassa til den påståtte morderen ble filmet. Problemet er at de som bodde der ikke hadde kjørt på jenta, og de opplevde det selvsagt som en stor belastning å bli plukket ut og langt på vei identifisert som drapsmenn for hele landets befolkning. Av en klarsynt.
![]() |
#84 |
Erfaren nok
|
Selvfølgelig.
![]() |
#85 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)Altså: man må jo ta med i betraktningen at dette blir klippet slik at det skal fenge de som interesserer seg for slikt. For å gi næring til nysgjerrigheten, sant? Jeg tør vedde på at de som er så veldig klarsynte sier utrolig mye fjas - men det klippes jo bort. Dårlig underholdning.
![]() |
#86 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)1) Har du sett mer enn èn episode? Nei
![]() |
#87 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)Har sett det noen ganger. Mest fordi det ikke har vært annet på tv. Lar meg til en viss grad underholde, men må nok si meg enig med flertallet her når det gjelder troverdighet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)1) Har du sett mer enn èn episode? Nei
![]() |
#89 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Jo, jeg gleder meg skikkelig til å få høre om de vitenskaplige resultatene av en natt med et kilende spøkelse. Når skal det store skje?
![]() |
#90 |
|
Øh, vi har ikke satt noen dato ennå. Men det kommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)Jeg vurderer å beordre en av våre mest skeptiske på jobb til å ta en nattevakt. For å se om han opplever det samme som de 4 andre nattevaktene... |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
Jeg siterer denne bortsett fra det siste. Jeg synes faktisk at dette er god underholdning og jeg har sett alle episodene begge gangene. Jeg tror på den sjette sansen og på mye av dette andre som mange mener er humbug, men jeg ser at dette programmet ikke er hverken seriøst eller i nærheten av å skulle gi noen vitenskapelige bevis, og jeg tror at om noe, så ødelegger dette mer enn det gavner for det alternative. Jeg tar dette med en klype salt og for meg er det rett og slett bare underholdning.
![]() |
#93 |
Med & uten trylleformel.
|
Gjør det!
![]() |
![]() |
#94 |
Passiv
|
Når jeg tar meg bryet med å svare deg, og kommenterer det samme eksemplet som du refererer til, hadde jeg forventet et skikkelig svar tilbake. |
![]() |
![]() |
#95 |
This is normal!
|
![]() Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)Jeg tror det finnes gladspøkelser, jeg. I hvertfall på FP.
![]() |
![]() |
#96 |
Har tro på forbedring
|
Jeg mente at om man hadde tatt med alle feiliene de har kommet med, så har dette vært dårlig underholdning. Ved at de klipper det slik at det virker som om de har skremmende mye riktig, så vil jo underholdningsverdien være mye større. Jeg blir underhold jeg altså
![]() |
#97 |
🎈
Ja, da skjønner jeg. Og er enig. Men det gjelder jo forsåvidt all TV da, det klippes og limes etter beste evne for å gjøre det så spekulativt og fengende som overhodet mulig. Og det er vel og noe alle TV-kanaler gjør, ikke bare TV Norge (uten at jeg "heier" på TV Norge altså).
![]() |
#98 |
Glamorøs
|
Helt klart. TVNorge utpeker seg nok mest i tematikken til progammene sine.
![]() |
#99 |
Med & uten trylleformel.
|
Pida, jeg skal gjøre et forsøk på å svare, men det er vanskelig når du er forutinntatt og kun har sett programmet med et halvt øye (hatt det på i bakgrunnen) og er skråsikker på din egen vurdering om at denne serien er bare latterlig.
![]() |
![]() |
#100 |
🎈
Jeg tror på en sjette sans/klarsyn, jeg tror på ånder og på reinkarnasjon. Men jeg er også med på den at et slikt TV-program ikke gir bevis for at det jeg tror på faktisk er sant. Jeg kan leve helt fint med at det aldri bevises, for meg er dette min personlige greie og min tro, men jeg håper likevel at det med tiden vil bli forsket på dette på en vitenskapelig måte. Når det gjelder deltakernes motivasjon for å bli med på et slikt program, så er vel de mange vil jeg tro. Noen vil sikkert vise seg frem og skaffe seg kunder, mens andre kanskje tenker at det er en mulighet for å utvikle evnene sine.
![]() |
|
|