Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Er nasjonalitet noe negativt?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-09, 14:54   #11
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: Er nasjonalitet noe negativt?

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Ja, hva kaller du deg selv da?

Jeg fysjer sammen med Irma.

Jeg er fullt klar over at svart arbeid er ulovlig, men akkurat det punktet får vi diskutere i egen tråd.

Når jeg snakker om arbeidsgivere som behandler polakker dårlig, så tenker jeg først og fremst på firmaer. På arbeidsgivere som betaler polske ansatte dårligere enn de som er norske. Det er uakseptabelt. Jeg synes ikke det kan sammenlignes med at jeg som privatperson mottar en tilbudt tjeneste (her har vi hatt polakker som har ringt på døra og tilbudt sin arbeidskraft). Jeg betaler det han har bedt om (hverken prutet eller diskutert pris). Slik jeg ser det da, så utnytter ikke jeg noen.

Hva som er skjellsord i andre land synes jeg heller ikke vi kan ta hensyn til. I Norge er ikke polakk et skjellsord, men jeg kan være enig i at man assosierer polakker som lavtlønnede arbeidere. Men jeg har til gode å møte noen som kaller andre for "polakk" som et nedsettende og hånlig ord. Polakk er noe man er fordi man kommer fra Polen.

Hva med heller å forklare de som føler seg støtt at ordet ikke er et skjellsord i Norge.

Jeg ser mer at neger og blondine er skjellsord, men ikke nordmann, svenske etc. Men så er jeg heller ingen sosionom.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:52.