Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Disse flaggene igjen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-09, 13:07   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse flaggene igjen

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

;Nei, men ser du ikke at det er sånn det blir; hvis man drar det til ytterpunktet?

Hvordan "sånn" mener du at det blir? Og hvilket ytterpunkt snakker du om?

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Skal man forklare for tyske barn at akkurat dems flagg er upassende på 17. mai, fordi landet dems var slemt for 70 år siden?
Eller skal man forklare for krigsveteraner at det også tyske flagget må tolereres, i tillegg til alle andre; Tyskland er ikke verre enn andre land idag.

Jeg tror jeg skulle være i stand til å forklare det uten å insinuere overfor tyske barn at landet deres er dårligere og/eller at de er dårlige mennesker, ja. Og jeg tror sikkert krigsveteraner, i den grad de ikke har blitt senile, skjønner at Tyskland ikke er verre enn andre land i dag. Det kan likevel tenkes at de ikke synes det passer seg med tyske flagg i 17. mai-toget.

(Sannsynligvis synes de vel, som noen påpekte, ikke at det passer seg med noe annet enn norske flagg i 17. mai-toget, men uansett vil jeg anta at argumentasjonen kan være en litt annen akkurat når det gjelder det tyske. Jeg synes i alle fall argumentene mot akkurat dette flagget er litt annerledes enn for utenlandske flagg generelt.)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:18.