Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal man ta hensyn til alle allergikere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Skal man ta hensyn til alle allergikere?
Ja! 5 3,01%
Man kan selvsagt ikke ta hensyn til alle, men gjøre så godt man kan. 106 63,86%
Litt hensyn klarer man vel å ta. 42 25,30%
Nei, det er håpløst. 10 6,02%
Drit i alle allergikere! 1 0,60%
Annet 0 0%
Dustepoll 2 1,20%
Deltakere: 166. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-09, 10:02   #21
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal man ta hensyn til alle allergikere?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Angående det å kapsle inn røyklukt - det går ikke helt. For en som har røyket i mange år lukter røyk selv når denne ikke røyker. Det sitter i lungene.

Men med styrt ventilasjon og litt system på luftstrømmer så skal det i prinsippet være en veldig grei sak å få styrt røyklukt vekk egentlig. De bruker punktavsug når de for eksempel sveiser i industrien - det kan sikkert brukes mot røyklukt også. Ikke innmari koselig, men en desperat røyker ville nok glatt takket ja.

Det går ikke, nei. I så fall må ventilasjonssystemet utbygges og forbedres, noe som kanskje ikke inngår i sykehusbudsjettet? Det enkle er gjerne det beste, at de trilles ut og får røyke på såkalte røykesoner, det vil ikke si rett utenfor hovedinngangen.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 10:02   #22
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Enig. Og derfor antar jeg at du også er imot at dødssyke pasienter skal få røyke på rommet eller i egne røykerom? Røykelukta er særs vanskelig å kapsle inn, den vil spre seg, det vil merkes av andre pasienter og det er ikke greit! :avsporer og dukker:

Jeg er nok i mot det ja, da må det i tilfelle være egne fløyer for slikt. Ser helt klart behovet for at en som er døende må få beholde sin verdighet men dette er i tilfelle noe det bør legges til rette for. Hadde jeg vært på et rom hvor det hadde vært røykt en del ville jeg blitt lagt på oksygen.

Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 10:05   #23
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det går ikke, nei. I så fall må ventilasjonssystemet utbygges og forbedres, noe som kanskje ikke inngår i sykehusbudsjettet? Det enkle er gjerne det beste, at de trilles ut og får røyke på såkalte røykesoner, det vil ikke si rett utenfor hovedinngangen.

Det er selvsagt det absolutt greieste. Men å lage et system for å kunne tilby en døende å få en røyk kan ikke være så umulig heller. Det skal ikke mer til enn et telt som er noenlunde tett med avsug og tilførsel av luft med litt styring på.

Det er vel heller det at det ikke er en helt PK sak å prioritere å bruke penger på. :ser for meg vg og db forsidene:

Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 10:15   #24
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Jeg er nok i mot det ja, da må det i tilfelle være egne fløyer for slikt. Ser helt klart behovet for at en som er døende må få beholde sin verdighet men dette er i tilfelle noe det bør legges til rette for. Hadde jeg vært på et rom hvor det hadde vært røykt en del ville jeg blitt lagt på oksygen.

Men hva med pleierne? Legene? Vaktmesteren? Renholdsarbeiderne? De må inn i denne fløyen de også, ikke bare den som røyker. Nå tror sikkert mange at jeg mangler alt av sympati for dødssyke røykere, men det er ikke tilfelle. Jeg er derimot litt uenig med dere at en tilrettelegging inne vil gagne pasienten, klart - det vil nok gi pasienten det det alltid har gitt ham, jeg er bare ikke sikker på om det er det beste. For personalet og andre pasienter er saken grei, de har rett til en røykfri hverdag uavhengig av hvor syke andre er.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 10:18   #25
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Man må gjøre så godt man kan.

Men om noen har problemer med at noen har hunde- eller kattehår på klær på t-banen, så må de faktisk finne seg andre måter å reise på. Vi kan ikke avlive alle kjæledyr.

Videre er det ikke forbudt å røyke i Norge. Og selv om vi alle synes man bør være flinkere til å ta hensyn så er det ikke ALLE som gjør det. Dumt men sånn er det. Samme med parfyme. Det er ikke forbudt med parfyme, parfymerte vaskemidler osv, og noe vil alltid komme til å bruke dette.

Selv bruker jeg litt parfyme. Da barna var babyer så slutta jeg et års tid helt.

At en skole eller barnehage har nøtte- og sitrusforbud synes jeg er en selvfølge at man etterkommer, da det helt sikkert har med å gjøre barn som er allergiske. Vi har hatt barn i barnehage med fullstendig nøtteforbud, forbud mot fisk - sitrus husker jeg ikke. Det synes jeg var helt uproblematisk.

Så jeg synes man bør gjøre så godt man kan.

Gammel 01-06-09, 10:18   #26
Skvetten
Passiv

Standard

Men hva med pleierne? Legene? Vaktmesteren? Renholdsarbeiderne? De må inn i denne fløyen de også, ikke bare den som røyker. Nå tror sikkert mange at jeg mangler alt av sympati for dødssyke røykere, men det er ikke tilfelle. Jeg er derimot litt uenig med dere at en tilrettelegging inne vil gagne pasienten, klart - det vil nok gi pasienten det det alltid har gitt ham, jeg er bare ikke sikker på om det er det beste med bakgrunn i tidligere nevnte grunner som helse og livskvalitet den siste tiden. For personalet og andre pasienter er saken grei, de har rett til en røykfri hverdag uavhengig av hvor syke andre er.

Det kan jo være en måte å gi røykerne jobb på da. For slik som det er nå blir de jo diskriminert og det raser det jo høylytte diskusjoner på fra tid til annen også i mediene. Ved å lage fløyer hvor døende pasienter kan få lov til å røyke kan man jo la røykerne arbeide her. Det er jo ikke til å stikke under en stol at de fleste røykere som arbeider på sykehus smugrøyker til tross for røykeforbud. Jeg har "tatt" opptil flere, selv på rikshospitalets lungeavdeling hvor det er totalforbud mot røyking.....

Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 10:32   #27
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var veldig allergisk mot en del frukt da jeg var yngre. Om noen spiste et eple i samme rom, så kjente jeg det godt. Men jeg forventet aldri at folk som ikke kjente meg skulle ta hensyn. Man må ha få spise den frukten man vil, hvor man vil. Det er jo et fåtall som er allergiske som jeg var.

Jeg kjenner jeg tenker litt sånn jeg da. Sier noen fra, så er det ikke noe problem selvfølgelig. Men så lenge jeg ikke vet om det, så blir det mer tilfeldig hva jeg bruker feks av parfyme. Jeg tillater meg å bruke litt det i det daglige (en dusj), men lar være på lengre flyturer osv, når det ikke finnes så mange andre alternativer for allergikere.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 10:34   #28
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

man tar hensyn så godt man klarer, selv om man ikke kan ta hensyn til alle

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 10:39   #29
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg kjenner jeg tenker litt sånn jeg da. Sier noen fra, så er det ikke noe problem selvfølgelig. Men så lenge jeg ikke vet om det, så blir det mer tilfeldig hva jeg bruker feks av parfyme. Jeg tillater meg å bruke litt det i det daglige (en dusj), men lar være på lengre flyturer osv, når det ikke finnes så mange andre alternativer for allergikere.

Hva med kino, buss, tog og teater?
Skal det være slik at enkelte grupper skal måtte la være å benytte seg av slike tilbud fordi de har et skjult handicap? Det er ikke så mange andre alternativer til kino enn å se fimen hjemme når den kommer på dvd (jada, jeg setter på spissen).

Jeg kan forresten legge til at det ikke er lengden på flyturen det kommer an på.

Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 10:43   #30
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg er litt spent på et løsningsforslag her. :venter:

Totalforbud mot absolutt alle produkter som inneholder parfyme, avholdenhet av fruktspising på offentlige plasser (spesielt om vinteren i sitrusfruktsesongen), forbud mot pelsdyr eller forbud for peldsdyreiere å dra på offentlige plasser osv osv.

Eller rett og slett veldig store investeringer mtp . installasjoner av lufteanlegg og diverse.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 10:47   #31
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg er litt spent på et løsningsforslag her. :venter:

Totalforbud mot absolutt alle produkter som inneholder parfyme, avholdenhet av fruktspising på offentlige plasser (spesielt om vinteren i sitrusfruktsesongen), forbud mot pelsdyr eller forbud for peldsdyreiere å dra på offentlige plasser osv osv.

Eller rett og slett veldig store investeringer mtp . installasjoner av lufteanlegg og diverse.

En kombinasjon, jeg mener at det burde vært parfymeforbud på samtlige offentlige transportmidler. Andre offentlige bygninger bør jo ventileres enda bedre.

Det er sånn at jeg noen ganger må gå fra restauranter fordi det er stekos eller parfyme i slike mengder at jeg reagerer. Da går jeg jo bare og kommer aldri dit igjen. Hele verden kan jo ikke kretse rundt at vi er noen som er allergiske men jeg mener at det må kunne reffes tiltak på kino og teater for eksempel som gjør at vi ikke ekskluderes.

Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 10:54   #32
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

En kombinasjon, jeg mener at det burde vært parfymeforbud på samtlige offentlige transportmidler. Andre offentlige bygninger bør jo ventileres enda bedre.

Det er sånn at jeg noen ganger må gå fra restauranter fordi det er stekos eller parfyme i slike mengder at jeg reagerer. Da går jeg jo bare og kommer aldri dit igjen. Hele verden kan jo ikke kretse rundt at vi er noen som er allergiske men jeg mener at det må kunne reffes tiltak på kino og teater for eksempel som gjør at vi ikke ekskluderes.

Jeg tror helt klart det må satses på ventilering i så fall, noe annet anser jeg ikke som realistisk eller gjennomførbar. Parfymeforbud på offentlige transportmidler er ren utopi, i mine øyne.

Og det med pelsdyrallergikere synes jeg er en like interessant problemstilling: hvordan løse det? Skal pelsdyreiere måtte bli hjemme eller skal pelsdyrallergikere bli hjemme?

På rutebusser er det nå stort sett forbud mot pelsdyr, med unntak av førerhunder tjenestehunder i jobb. En slik hund på buss eller tog og noen andre får ikke være med bussen på grunn av allergi. Dette blir fryktelig vanskelig, ser det ut som.

Gammel 01-06-09, 10:57   #33
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med kino, buss, tog og teater?
Skal det være slik at enkelte grupper skal måtte la være å benytte seg av slike tilbud fordi de har et skjult handicap? Det er ikke så mange andre alternativer til kino enn å se fimen hjemme når den kommer på dvd (jada, jeg setter på spissen).

Jeg kan forresten legge til at det ikke er lengden på flyturen det kommer an på.

Jeg syntes det er bra at folk gjør _noe_ bevisst jeg da. Mener du det ikke er vits å ta hensyn til allergikere på lengre flyturer hvis man ikke gjør det ellers? Mener du ikke at det er enklere å fly til feks Italia, enn å kjøre?

Jeg mener at det må lovreguleres om alle hensyn skal tas. Det er utrolig mye forskjellig folk reagerer på, og skal man forby alt dette, så blir det veldig vanskelig for alle, det sier seg jo selv. Husdyr må reguleres, matvarer som kan spises, parfyme, løsemidler (jeg reagerer veldig på det, men jeg kan ikke kreve at ingen maler husene sine ).

Jeg har måttet gå ut av klasserom to ganger nå nylig pga maling, og har gått av busser ol pga allergi. Ikke kult det heller, men sånn er det nå da. Uflaks for meg, men man kan ikke ha regler for alt dette, da de aller fleste tåler det meste. Jeg ser ingen urimelighet i at flertallet bøyer seg her. At man skal nekte friske folk matvarer, ha husdyr ol fordi et mindretall ikke tåler dette blir galt mener jeg.
Men jeg sier ikke at man ikke skal ta noen hensyn, men jeg mener man som allergiker kan skaffe seg bil, man kan si i fra på jobb og til venner, og man kan gjøre det en kan selv. Å få alle til å ta hensyn er helt urealistisk.

Jeg ser ikke at kino er et kjempeoffer heller jeg da, men det er kanskje det? Dette er småting i mine øyne. Man kan ha et flott liv uten kino.

Gammel 01-06-09, 11:00   #34
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg tror helt klart det må satses på ventilering i så fall, noe annet anser jeg ikke som realistisk eller gjennomførbar. Parfymeforbud på offentlige transportmidler er ren utopi, i mine øyne.

Og det med pelsdyrallergikere synes jeg er en like interessant problemstilling: hvordan løse det? Skal pelsdyreiere måtte bli hjemme eller skal pelsdyrallergikere bli hjemme?

På rutebusser er det nå stort sett forbud mot pelsdyr, med unntak av førerhunder tjenestehunder i jobb. En slik hund på buss eller tog og noen andre får ikke være med bussen på grunn av allergi. Dette blir fryktelig vanskelig, ser det ut som.

Ta fly for eksempel, sist gang jeg fløy (sist måned) måtte jeg sitte på oksygen fra Bergen til Oslo fordi det var så mye parfyme i omløp. På enkelte flyturer (lengre) blir jeg eksortert til 1. klasse dersom det er lite folk der, enkelte ganger har jeg sittet i cockpit. Det er et stort problem fordi jeg noen ganger er helt avhengig av å ta fly. Skal jeg ekskluderes fra slikt transportmiddel, eller er det greit at jeg mest sansynlig må på sykehus i andre enden? eller kanskje det er greit med et forbud når det gjelder parfyme?

Selv hadde jeg stått over dersom det var en med førerhund som skulle på. Den blinde har en større funksjonshemming enn meg og det er selvklart at jeg ville ventet dersom hunden var et problem for meg.

Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 11:00   #35
Joika
Pauset

Standard

Hva med løsemidler, pels, matvarer som frukt og nøtter? Er det bare parfyme som skal forbys?

Jeg tenker at det bør forbys planting av bjerketrær jeg da. Det er et lite helvete her, hver vår.

Gammel 01-06-09, 11:02   #36
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med løsemidler, pels, matvarer som frukt og nøtter? Er det bare parfyme som skal forbys?

Det er faktisk flyselskap som har sluttet å servere nøtter på sine flygninger.

Løsemidler, tja, hvor mange tar det på seg, egentlig? Det meste kan unngås fra allergikerens side, men enkelte ting er også lette å la vær å bruke.

Gammel 01-06-09, 11:02   #37
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg syntes det er bra at folk gjør _noe_ bevisst jeg da. Mener du det ikke er vits å ta hensyn til allergikere på lengre flyturer hvis man ikke gjør det ellers? Mener du ikke at det er enklere å fly til feks Italia, enn å kjøre?

Jeg mener at det må lovreguleres om alle hensyn skal tas. Det er utrolig mye forskjellig folk reagerer på, og skal man forby alt dette, så blir det veldig vanskelig for alle, det sier seg jo selv. Husdyr må reguleres, matvarer som kan spises, parfyme, løsemidler (jeg reagerer veldig på det, men jeg kan ikke kreve at ingen maler husene sine ).

Jeg har måttet gå ut av klasserom to ganger nå nylig pga maling, og har gått av busser ol pga allergi. Ikke kult det heller, men sånn er det nå da. Uflaks for meg, men man kan ikke ha regler for alt dette, da de aller fleste tåler det meste. Jeg ser ingen urimelighet i at flertallet bøyer seg her. At man skal nekte friske folk matvarer, ha husdyr ol fordi et mindretall ikke tåler dette blir galt mener jeg.
Men jeg sier ikke at man ikke skal ta noen hensyn, men jeg mener man som allergiker kan skaffe seg bil, man kan si i fra på jobb og til venner, og man kan gjøre det en kan selv. Å få alle til å ta hensyn er helt urealistisk.

Jeg ser ikke at kino er et kjempeoffer heller jeg da, men det er kanskje det? Dette er småting i mine øyne. Man kan ha et flott liv uten kino.

Joda, det er jo bedre enn ingenting i så måte, men problemet er like stort selv om turen er til Oslo for å si det sånn. Bør jeg da kjøre til Oslo?

Det er et offer dersom man blir forhindret fra å delta i aktiviteter som ansees som normale. Da kalles det en funksjonshemming og blir regnet på lik linje med en som er lam og kanskje ike får tilgang til en bygning.

Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 11:03   #38
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg tenker at det bør forbys planting av bjerketrær jeg da. Det er et lite helvete her, hver vår.

Nå klarer vel bjørka å formere seg helt fint selv.

Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 11:05   #39
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Ta fly for eksempel, sist gang jeg fløy (sist måned) måtte jeg sitte på oksygen fra Bergen til Oslo fordi det var så mye parfyme i omløp. På enkelte flyturer (lengre) blir jeg eksortert til 1. klasse dersom det er lite folk der, enkelte ganger har jeg sittet i cockpit. Det er et stort problem fordi jeg noen ganger er helt avhengig av å ta fly. Skal jeg ekskluderes fra slikt transportmiddel, eller er det greit at jeg mest sansynlig må på sykehus i andre enden? eller kanskje det er greit med et forbud når det gjelder parfyme?

Ja, jeg leser hva du skriver og skjønner hva du mener. Jeg spør deg om hvordan du vil gjennomføre det. Parfymescanning før innsjekkningen? Obligatorisk dusj? Eller et forbud på salg av alle produkter som inneholder parfyme? Jeg kan ikke se noen måter å gjennomføre det, enkelt og greit. Det er ålreit om flest mulig følger en slik anmodning, men alle vil ikke gjøre det. Herregud, det er ikke alle som følger røykeloven engang- hvordan vil du stoppe folk fra å ta på seg parfyme før de går på jobb og tar T-banen?

Gammel 01-06-09, 11:08   #40
Skvetten
Passiv

Standard

Ja, jeg leser hva du skriver og skjønner hva du mener. Jeg spør deg om hvordan du vil gjennomføre det. Parfymescanning før innsjekkningen? Obligatorisk dusj? Eller et forbud på salg av alle produkter som inneholder parfyme? Jeg kan ikke se noen måter å gjennomføre det, enkelt og greit. Det er ålreit om flest mulig følger en slik anmodning, men alle vil ikke gjøre det. Herregud, det er ikke alle som følger røykeloven engang- hvordan vil du stoppe folk fra å ta på seg parfyme før de går på jobb og tar T-banen?

Vet du, dersom 95% fulgte et slikt forbud på fly ville jeg kanskje slippe å sitte på oksygen slik at jeg hadde blitt lykkelig om det ble innført. Flycabinene er vanskelig å ventilere godt nok uansett og det er tross alt slik at enkelte flyselskap ikke tillater nøtter i sine fly på grunn av tilfeller av nøtteallergi.

Jeg har ikke påberopt meg å ha noen løsninger på dette problemet. Som vanlig holder jeg meg unna en god del steder på grunn av mitt handicap.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:38.