Sv: Skal man ta hensyn til alle allergikere?
Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.
En kombinasjon, jeg mener at det burde vært parfymeforbud på samtlige offentlige transportmidler. Andre offentlige bygninger bør jo ventileres enda bedre.
Det er sånn at jeg noen ganger må gå fra restauranter fordi det er stekos eller parfyme i slike mengder at jeg reagerer. Da går jeg jo bare og kommer aldri dit igjen. Hele verden kan jo ikke kretse rundt at vi er noen som er allergiske men jeg mener at det må kunne reffes tiltak på kino og teater for eksempel som gjør at vi ikke ekskluderes.
Jeg tror helt klart det må satses på ventilering i så fall, noe annet anser jeg ikke som realistisk eller gjennomførbar. Parfymeforbud på offentlige transportmidler er ren utopi, i mine øyne.
Og det med pelsdyrallergikere synes jeg er en like interessant problemstilling: hvordan løse det? Skal pelsdyreiere måtte bli hjemme eller skal pelsdyrallergikere bli hjemme?
På rutebusser er det nå stort sett forbud mot pelsdyr, med unntak av førerhunder tjenestehunder i jobb. En slik hund på buss eller tog og noen andre får ikke være med bussen på grunn av allergi. Dette blir fryktelig vanskelig, ser det ut som.