Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?
Opprinnelig lagt inn av bina, her.
Om Høyre: ikke enig. På mange områder er Høyre og FrP ganske nært hverandre. Jeg syns det er helt naturlig at Høyre samarbeider med FrP. Jeg kan ikke se noen samarbeidspartner som passer bedre, egentlig.
Jeg synes Høyre og Frp har store forskjeller i hvordan de angriper problemer og hvordan de ser på det å styre. For å male med sterke farger så er Høyre er saklige, pragmatiske og temmelig kunnskapsstyrte. De høyremenneskene jeg kjenner irriterer seg over idealismen på venstresiden fordi det ofte ikke er gjennomførbart. Jeg kommer fra Høyrefamilie og de fleste som er Høyremennesker kan jo bare ikke fordra Frp og "våset deres".
Frp er ikke pragmatiske, de drives av ønsketenkning og forenkling, har ingen sans for konsekvensanalyse og er kunnskapsfiendtlige.
Jeg synes det er stor forskjell på de partiene, og jeg må si at jeg hadde ikke vært bekymret over en Høyreregjering på samme måte. Bare det at de har en del dyktige mennesker å ta av til viktige poster. I forhold til menasjeriet som Frp greier å fremstille.