Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-09, 20:08   #61
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?

Det går en vandrehistorie på jobben om en dame som glemte ungen i bilen hele arbeidsdagen. Nå er ungene hennes voksne, så de overlevde tydeligvis. Men for en forferdelig oppdagelse å komme ut i bilen og finne sin forgråtte og ensomme lille unge!

Jeg håper at jeg ikke kunne gjort det, skal ta med meg det tipset om å alltid kikke i baksetet når jeg går.

Gammel 03-06-09, 20:14   #62
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja jeg kunne ha glemt ungene i bilen, men nei ikke i flere timer!!

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 20:14   #63
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har glemt igjen den minste i bilen på butikken mens hun var baby, når jeg tenker meg om. Da hadde jeg med meg en hel skokk, og eldste utbryter høyt og tydelig inne på butikken: "Mamma, du glemte igjen ..... i bilen!"

Jeg har også sittet i egne tanker, og kjørt forbi avkjøringen til barnehagen. Med umiddelbar korreks fra (den gang) 3-åringen.

Men en hel dag?

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 20:27   #64
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

På de 13 årene jeg har vært mor, har jeg ikke vært i nærheten av å glemme barna i bilen eller ett annet sted selv om jeg kan være litt fraværende.
At noen kan glemme seg noen minutter kan jeg kanskje forstå, men ikke noe særlig mer enn det.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 20:28   #65
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En gang har jeg truffet ei ung dame, som kunne fortell at da hun var 9 år gammel, ble hun glemt igjen på en bensinstasjon i en av Europas store hovedsteder. Den store familien kjørte med to biler og hadde stoppet for å tisse/tanke osv. Da de kjørte igjen, oppdaget ingen at denne jenta var igjen på do. De som kjørte bil A trodde hun satt i bil B, og de som kjørte bil B trodde hun satt i bil A, mens jentungen altså satt på do.

Det hadde visst vært lange timer før hun kom tilbake til "flokken" sin igjen.

Ei venninne av min mor klarte å glemme igjen et barn på fjellet da de skulle hjem etter høstferien - også her tilfelle mange barn.

Så det kan skje, men huff så fælt det må være.

Gammel 03-06-09, 20:30   #66
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smoothie, her.

At noen kan glemme seg noen minutter kan jeg kanskje forstå, men ikke noe særlig mer enn det.

Det var bare noen minutter, altså. :understreker:

Ellers er dette sånt jeg kan ha mareritt om på natten.

Gammel 03-06-09, 21:19   #67
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Det var bare noen minutter, altså. :understreker:

Ellers er dette sånt jeg kan ha mareritt om på natten.

Siktet ikke akkurat til deg! :understreker også:

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 15:52   #68
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

De som kjørte bil A trodde hun satt i bil B, og de som kjørte bil B trodde hun satt i bil A, mens jentungen altså satt på do.

Å dra i to biler trigger noe i meg der. Takk og lov for mobiltelefoner. Da kan jeg ringe til den andre bilen og sjekke og dobbeltsjekke og trippelsjekke og...

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 16:58   #69
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

I og med at jeg glemte min nyfødte baby i banken og hadde gått et halvt kvartal før jeg oppdaget det, ja, så tror jeg nok at jeg kunne glemt både barn og dyr i bilen. Er nok bare flaks at jeg ikke har gjort det.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 18:48   #70
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg klare ikkje sammenligne en hund og ungane mine på den måten. Ungane mine hadde eg aldri i verda glømt igjen, hundeeigarrolla klare eg ikkje heilt sette meg inn i.

Gammel 04-06-09, 18:58   #71
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så faktisk tilfeldigvis det programmet (overhodet ikke noe å se for hormonelle mødre, det burde vært advarsel) og jeg er helt bombesikker på at det ikke kunne skjedd meg. Jeg kan være både fjern og distré, men ærlig talt, altså. Runtineendring eller ei, jeg klarer å telle opp antall barn og få de levert her og der. Dessuten pleier jeg å snakke med ungene mine, enten jeg bærer, triller, kjører eller sykler, jeg ville ha sagt "sånn, ja, nå er vi på skolen, å POKKER! Du skal jo i barnehagen, oh, skitt, skitt, skitt!" Eller noe.

jeg ville ikke glemt en hund heller. Jeg forholder meg til dem rundt meg. To eller fire ben, høye eller lave.

Gammel 04-06-09, 19:53   #72
Skvetten
Passiv

Standard

Det som slår meg litt i dette er at det mest sansynlig er noen som går forbi bilen i løpet av dagen. Hvorfor sier i tilfelle ikke vedkommende fra dersom det sitter et barn eller en hund i bilen og det e fryktelig varmt ute? Er vi så ignorante at vi antar at det ikke er vårt problem fordi den som har parkert bilen i solsteiken med noe levende inni har kontroll?

Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 20:08   #73
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en sånn nabokjerring som ser rundt meg og bryr nesa mi med alt som skjer. Jeg har nemlig ringt politiet i Oslo et par ganger i løpet av de siste årene etter å ha gått forbi biler med hhv sovende barn eller pipende hund i på varme dager. Det blir varmt i biler, solen flytter seg, så en bil som kanskje sto i skyggen kan raskt komme i solen og det var ingen vinduer åpne og ingen i nærheten. Jeg sto og ventet helt til politiet kom begge gangene og ikke tegn til eier/forelder.

Gammel 04-06-09, 20:16   #74
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det føler jeg meg veldig sikker på at jeg ikke kunne gjort. Jeg har kjørt rundt på unger i snart 23 år, og når jeg ikke har glemt noen i bilen til nå så tror jeg ikke det kommer til å skje.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 20:25   #75
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg kunne aldri ha glemt mine barn i bilen.
Mine gutter skravler nesten hele tiden så jeg tror det ville vært umulig å overse at de fortsatt var i bilen når jeg parkerte..

Gammel 04-06-09, 21:04   #76
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har med politiets tillatelse slått inn en vindusrute, da de var et stykke unna og tatt ut en hund fra en bil på en veldig varm sommerdag på stranden og fikk kjølet ned hunden i vannet, så ja, jeg bryr meg om dyr i slike situasjoner.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 21:05   #77
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden skravler noe så innmari, at det er ikke sjans i havet for at jeg hadde glemt ham i bilen. Uansett om han hadde sovet i bilen, så hadde jeg jo lagt merke til det når jeg gikk ut av bilen om ikke annet. Vil jeg anta.
Jeg klarer bare ikke å forestille meg at jeg skulle bli så hinsides fraværende i hodet at jeg kunne glemt ham i bilen.
Hund har vi ikke.

Gammel 04-06-09, 21:24   #78
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

jeg ville ikke glemt en hund heller. Jeg forholder meg til dem rundt meg. To eller fire ben, høye eller lave.

Det er ikke noen motsetning i å forholde seg til dem rundt seg og å være glemsom og svimete, nødvendigvis. Uhell skjer, selv den mest omtenksomme.
Men for min egen del hvertfall- jeg lot som sagt hunden være hjemme da jeg var på mitt mest svimete av søvnmangel nettopp fordi jeg var redd for å glemme den. (og tok drosje med sønnen min bl.a. fordi jeg ikke stolte på egen reaksjonsevner ift å kjøre bil).
Selv om jeg tror jeg kunne glemt hunden på mitt mest svimete, anser jeg meg allikevel ikke for en person som ikke forholder meg til omverdenen. (eller kanskje jeg ikke gjorde det på den tiden, gitt at jeg sov 1-2 timer i døgnet fordelt på 10-minuttersbolker )

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg har nemlig ringt politiet i Oslo et par ganger i løpet av de siste årene etter å ha gått forbi biler med hhv sovende barn eller pipende hund i på varme dager

Det gjør jeg også. Henter vekter e.l. om noen er i nærheten.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 21:35   #79
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Det er ikke noen motsetning i å forholde seg til dem rundt seg og å være glemsom og svimete, nødvendigvis. Uhell skjer, selv den mest omtenksomme.

Ja, det kan jeg skrive under på. : omtenksom som bare det:

Gammel 04-06-09, 21:39   #80
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Ja, det kan jeg skrive under på. : omtenksom som bare det:

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:18.