|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Glad
|
Sv: Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?Det går en vandrehistorie på jobben om en dame som glemte ungen i bilen hele arbeidsdagen. Nå er ungene hennes voksne, så de overlevde tydeligvis. Men for en forferdelig oppdagelse å komme ut i bilen og finne sin forgråtte og ensomme lille unge!
|
|
|
#63 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?Jeg har glemt igjen den minste i bilen på butikken mens hun var baby, når jeg tenker meg om. Da hadde jeg med meg en hel skokk, og eldste utbryter høyt og tydelig inne på butikken: "Mamma, du glemte igjen ..... i bilen!"
|
|
|
#64 |
|
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?På de 13 årene jeg har vært mor, har jeg ikke vært i nærheten av å glemme barna i bilen eller ett annet sted selv om jeg kan være litt fraværende. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?En gang har jeg truffet ei ung dame, som kunne fortell at da hun var 9 år gammel, ble hun glemt igjen på en bensinstasjon i en av Europas store hovedsteder. Den store familien kjørte med to biler og hadde stoppet for å tisse/tanke osv. Da de kjørte igjen, oppdaget ingen at denne jenta var igjen på do. De som kjørte bil A trodde hun satt i bil B, og de som kjørte bil B trodde hun satt i bil A, mens jentungen altså satt på do.
|
|
|
#66 |
|
Sær og kresen
Sv: Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?
Det var bare noen minutter, altså. :understreker:
|
|
|
#67 |
|
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
weird
Å dra i to biler trigger noe i meg der. Takk og lov for mobiltelefoner. Da kan jeg ringe til den andre bilen og sjekke og dobbeltsjekke og trippelsjekke og...
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?I og med at jeg glemte min nyfødte baby i banken og hadde gått et halvt kvartal før jeg oppdaget det, ja, så tror jeg nok at jeg kunne glemt både barn og dyr i bilen. Er nok bare flaks at jeg ikke har gjort det. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Ferdiglada
Sv: Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?Eg klare ikkje sammenligne en hund og ungane mine på den måten. Ungane mine hadde eg aldri i verda glømt igjen, hundeeigarrolla klare eg ikkje heilt sette meg inn i.
|
|
|
|
#71 |
|
Epikur
|
Sv: Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?Jeg så faktisk tilfeldigvis det programmet (overhodet ikke noe å se for hormonelle mødre, det burde vært advarsel) og jeg er helt bombesikker på at det ikke kunne skjedd meg. Jeg kan være både fjern og distré, men ærlig talt, altså. Runtineendring eller ei, jeg klarer å telle opp antall barn og få de levert her og der. Dessuten pleier jeg å snakke med ungene mine, enten jeg bærer, triller, kjører eller sykler, jeg ville ha sagt "sånn, ja, nå er vi på skolen, å POKKER! Du skal jo i barnehagen, oh, skitt, skitt, skitt!" Eller noe.
|
|
|
#72 |
|
Passiv
|
Sv: Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?Det som slår meg litt i dette er at det mest sansynlig er noen som går forbi bilen i løpet av dagen. Hvorfor sier i tilfelle ikke vedkommende fra dersom det sitter et barn eller en hund i bilen og det e fryktelig varmt ute? Er vi så ignorante at vi antar at det ikke er vårt problem fordi den som har parkert bilen i solsteiken med noe levende inni har kontroll? |
|
|
|
#73 |
|
Epikur
|
Sv: Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?Jeg er en sånn nabokjerring som ser rundt meg og bryr nesa mi med alt som skjer. Jeg har nemlig ringt politiet i Oslo et par ganger i løpet av de siste årene etter å ha gått forbi biler med hhv sovende barn eller pipende hund i på varme dager. Det blir varmt i biler, solen flytter seg, så en bil som kanskje sto i skyggen kan raskt komme i solen og det var ingen vinduer åpne og ingen i nærheten. Jeg sto og ventet helt til politiet kom begge gangene og ikke tegn til eier/forelder.
|
|
|
#74 |
|
Fortynnet
|
Sv: Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?Nei, det føler jeg meg veldig sikker på at jeg ikke kunne gjort. Jeg har kjørt rundt på unger i snart 23 år, og når jeg ikke har glemt noen i bilen til nå så tror jeg ikke det kommer til å skje. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?Nei, jeg kunne aldri ha glemt mine barn i bilen.
|
|
|
|
#76 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Sv: Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?Jeg har med politiets tillatelse slått inn en vindusrute, da de var et stykke unna og tatt ut en hund fra en bil på en veldig varm sommerdag på stranden og fikk kjølet ned hunden i vannet, så ja, jeg bryr meg om dyr i slike situasjoner. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?Poden skravler noe så innmari, at det er ikke sjans i havet for at jeg hadde glemt ham i bilen. Uansett om han hadde sovet i bilen, så hadde jeg jo lagt merke til det når jeg gikk ut av bilen om ikke annet. Vil jeg anta.
|
|
|
#78 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er ikke noen motsetning i å forholde seg til dem rundt seg og å være glemsom og svimete, nødvendigvis. Uhell skjer, selv den mest omtenksomme.
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Sær og kresen
Ja, det kan jeg skrive under på. : omtenksom som bare det:
|
![]() |
|
|