Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bursdagsouting på telefonkatalogen.no

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-09, 09:51   #41
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsouting på telefonkatalogen.no

Jeg synes det er veldig greit at det står når andre har bursdag. Vi har noen naboer som pleier å invitere til kake - og det er ofte vi ikke helt har kontroll på om det er bursdag eller bare kos....De forventer ikke gave okke som, men likevel.

Gammel 08-06-09, 10:22   #42
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Hva er det med dem? Noe jeg ikke har fått med meg?

Hvis du har personnummer, navn og postnummer på noen (hvilket alt er offentlig tilgjengelige opplysninger) så kan du logge deg inn og ikke bare sjekke hvilken fastlege de har - du kan også endre fastlege for dem, samt se historikken på alle fastleger de noen gang har hatt - til hvilke tider - samt årsak til bytte. Personvern sa du? :himler:

Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 10:27   #43
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hvis du har personnummer, navn og postnummer på noen (hvilket alt er offentlig tilgjengelige opplysninger) så kan du logge deg inn og ikke bare sjekke hvilken fastlege de har - du kan også endre fastlege for dem, samt se historikken på alle fastleger de noen gang har hatt - til hvilke tider - samt årsak til bytte. Personvern sa du? :himler:

Det er derfor man skal verne om personnummeret sitt. Og det er vel ikke offentlig tilgjengellige opplysninger?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 10:33   #44
Slettet bruker
Passiv

Standard

Bare å ringe folkeregisteret om man vil ha personnummeret til noen - det er ikke taushetsbelagt.

Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 10:35   #45
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke heller legger fastlegeordningen til altinn siden de tross alt har opprettet en portal for offentlige tjenester hvor man kan identifisere seg ved hjelp av engangskodene fra skatteetaten.

Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 10:40   #46
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smilefjes: Fordi altinn koster skjorta å benytte seg av, kanskje?

Gammel 08-06-09, 10:42   #47
Slettet bruker
Passiv

Standard

Næsjda - det offentlige har råd til sånt. Det er blyanter på skolene de ikke har råd til. :har skjønt dette:

Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 10:43   #48
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Bare å ringe folkeregisteret om man vil ha personnummeret til noen - det er ikke taushetsbelagt.

Jeg har levd i god tro skjønner jeg : paranoid:
Kan man virkelig bare ringe å få det til hvem som helst?
Nesten så jeg har lyst til å prøve.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 10:45   #49
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøvde å gå inn nå for å endre opplysningene, men jeg får ikke opp avtalevilkårene jeg må godta for å bli bruker. Ikke har jeg lyst til å godta denne heller (noe jeg var tvunget til for å bli registrert som bruker):

Sitat:

Ja, jeg samtykker til at de personopplysninger jeg har lagt inn kan gjøres tilgjengelige i denne og andre
søketjenester fra Eniro Norge AS.

Samtykke er påkrevet

Jeg har sendt melding via kundesenteret i stedet.

Gammel 08-06-09, 10:47   #50
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sendte forresten spørsmål til Datatilsynet.

Gammel 08-06-09, 10:53   #51
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg reagerer på dette rent prinsipielt. Bursdagen min har overhodet ikke noe i telefonkatalogen å gjøre, og spesielt ikke uten min godkjennelse. De kan ikke gå inn og endre på sånt uten at jeg har sagt ja til det. Og det å måtte registrere seg, og godta de vilkårene, bare for å få fjernet en opplysning de i utgangspunktet ikke burde legge ut, det synes jeg er langt over kanten av hva som er greit.

Jeg liker å ha kontroll over hvilken informasjon som finnes om meg på nettet. Ting som publiseres har en tendens til å ha sitt eget liv, og det er fryktelig vanskelig å få fjernet noe i ettertid. Kanskje jeg er i overkant av privat, eller altfor påvirket av jobben jeg har, men dette var altså ikke greit.

Gammel 08-06-09, 10:58   #52
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er HELT enig med Adrienne.

Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 11:01   #53
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner godt den prinsipielle innvendingen, men jeg synes ikke denne konkrete endringen er noe å bli bekymret for. (Irritert kan jeg forstå.)

(Og nå skal jeg skynde meg å oppdatere bursdagslisten min før alle jeg kjenner har slettet disse opplysningene om seg selv. )

Gammel 08-06-09, 11:14   #54
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(Og nå skal jeg skynde meg å oppdatere bursdagslisten min før alle jeg kjenner har slettet disse opplysningene om seg selv. )

Det samme tenkte jeg.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 11:17   #55
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Min første tanke også. Jeg ser ikke problemet, må jeg innrømme.

Gammel 08-06-09, 11:42   #56
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner også at det kan bli for mye personlig info liggende ute på nett, men bursdagsdatoen? Er DET noe å ta helt av for?

Gammel 08-06-09, 11:56   #57
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette liker jeg absolutt ikke.

Gammel 08-06-09, 12:08   #58
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Alle som skattet i 2001 ligger jo allerede ute med full fødselsdato i skattelistene, så jeg antar det er lovlig. Men for all del, jeg foretrekker at minst mulig info om meg er lett tilgjengelig på internettet sånn med mindre jeg har valgt noe annet selv.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 13:40   #59
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg sendte forresten spørsmål til Datatilsynet.

Bra! Fortell oss om du får svar.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 13:57   #60
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sitter med fullt navn, fullt personnummer og postadresse til et stort antall mennesker. Hadde jeg vært en kjip jævel kunne det blitt mye rot med fastlegene, gitt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:52.