|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Bursdagsouting på telefonkatalogen.noJeg synes det er veldig greit at det står når andre har bursdag. Vi har noen naboer som pleier å invitere til kake - og det er ofte vi ikke helt har kontroll på om det er bursdag eller bare kos....De forventer ikke gave okke som, men likevel.
|
|
|
#42 |
|
Passiv
|
Sv: Bursdagsouting på telefonkatalogen.no
Hvis du har personnummer, navn og postnummer på noen (hvilket alt er offentlig tilgjengelige opplysninger) så kan du logge deg inn og ikke bare sjekke hvilken fastlege de har - du kan også endre fastlege for dem, samt se historikken på alle fastleger de noen gang har hatt - til hvilke tider - samt årsak til bytte. Personvern sa du? :himler: |
|
|
|
#43 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er derfor man skal verne om personnummeret sitt. Og det er vel ikke offentlig tilgjengellige opplysninger? |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Passiv
|
Sv: Bursdagsouting på telefonkatalogen.noBare å ringe folkeregisteret om man vil ha personnummeret til noen - det er ikke taushetsbelagt. |
|
|
|
#45 |
|
Passiv
|
Sv: Bursdagsouting på telefonkatalogen.noJeg skjønner ikke hvorfor de ikke heller legger fastlegeordningen til altinn siden de tross alt har opprettet en portal for offentlige tjenester hvor man kan identifisere seg ved hjelp av engangskodene fra skatteetaten. |
|
|
|
#46 |
|
Hertuginne
|
Sv: Bursdagsouting på telefonkatalogen.noSmilefjes: Fordi altinn koster skjorta å benytte seg av, kanskje?
|
|
|
#47 |
|
Passiv
|
Sv: Bursdagsouting på telefonkatalogen.noNæsjda - det offentlige har råd til sånt. Det er blyanter på skolene de ikke har råd til. :har skjønt dette: |
|
|
|
#48 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Jeg har levd i god tro skjønner jeg : paranoid: |
|
|
|
|
|
#49 |
|
This is normal!
|
Sv: Bursdagsouting på telefonkatalogen.noJeg prøvde å gå inn nå for å endre opplysningene, men jeg får ikke opp avtalevilkårene jeg må godta for å bli bruker. Ikke har jeg lyst til å godta denne heller (noe jeg var tvunget til for å bli registrert som bruker):
Jeg har sendt melding via kundesenteret i stedet.
|
|
|
|
#50 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bursdagsouting på telefonkatalogen.noJeg sendte forresten spørsmål til Datatilsynet.
|
|
|
#51 |
|
Hertuginne
|
Sv: Bursdagsouting på telefonkatalogen.noJeg reagerer på dette rent prinsipielt. Bursdagen min har overhodet ikke noe i telefonkatalogen å gjøre, og spesielt ikke uten min godkjennelse. De kan ikke gå inn og endre på sånt uten at jeg har sagt ja til det. Og det å måtte registrere seg, og godta de vilkårene, bare for å få fjernet en opplysning de i utgangspunktet ikke burde legge ut, det synes jeg er langt over kanten av hva som er greit.
|
|
|
#52 |
|
Passiv
|
Sv: Bursdagsouting på telefonkatalogen.noJeg er HELT enig med Adrienne. |
|
|
|
#53 |
|
flisespikker
|
Sv: Bursdagsouting på telefonkatalogen.noJeg skjønner godt den prinsipielle innvendingen, men jeg synes ikke denne konkrete endringen er noe å bli bekymret for. (Irritert kan jeg forstå.)
|
|
|
#54 |
|
intro
|
Det samme tenkte jeg.
|
|
|
|
#55 |
|
ctrl+z
|
Min første tanke også.
|
|
|
#56 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Bursdagsouting på telefonkatalogen.noJeg skjønner også at det kan bli for mye personlig info liggende ute på nett, men bursdagsdatoen? Er DET noe å ta helt av for?
|
|
|
#58 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Bursdagsouting på telefonkatalogen.noAlle som skattet i 2001 ligger jo allerede ute med full fødselsdato i skattelistene, så jeg antar det er lovlig. Men for all del, jeg foretrekker at minst mulig info om meg er lett tilgjengelig på internettet sånn med mindre jeg har valgt noe annet selv. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
|
Sv: Bursdagsouting på telefonkatalogen.noJeg sitter med fullt navn, fullt personnummer og postadresse til et stort antall mennesker. Hadde jeg vært en kjip jævel kunne det blitt mye rot med fastlegene, gitt. |
|
|
|
![]() |
|
|