Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bursdagsouting på telefonkatalogen.no

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-09, 09:23   #101
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bursdagsouting på telefonkatalogen.no

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg har fått spørsmål på prikk om hvordan jeg har fått til det, så jeg svarer like gjerne her, jeg. Jeg har ikke noe telefonnr registrert på meg, så jeg går ut fra det er derfor, og at birthday.no har brukt telefonkatalogen som utgangspunkt, eller noe... Telefonnummeret var på meg inntil vi fikk familieabonnement hos tele2, da ble det flyttet over på gubben.

Jeg står heller ikke oppført på birthday.no og har telefon registrert på meg. Foreldrene mine og ene søsteren min står der, men ikke vi andre. Jeg kan ikke se noen grunn til at de har plukket ut noen av oss, men syns det er veldig greit at jeg ikke er tilgjengelig overalt.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 09:34   #102
Fluke

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått spørsmål på prikk om hvordan jeg har fått til det, så jeg svarer like gjerne her, jeg. Jeg har ikke noe telefonnr registrert på meg, så jeg går ut fra det er derfor, og at birthday.no har brukt telefonkatalogen som utgangspunkt, eller noe... Telefonnummeret var på meg inntil vi fikk familieabonnement hos tele2, da ble det flyttet over på gubben.

Jeg står ikke i telefonkatalogen, men er hos birthday.no

Gammel 09-06-09, 10:33   #103
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg prøver å sjekke om jeg står på den bursdagssiden, men får bare opp "Teknisk vedlikehold". Flere som ikke får sjekket?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 10:38   #104
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg står ikke i telefonkatalogen, men er hos birthday.no

Her er det omvendt.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 11:44   #105
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Usikker på om det kan være riktig. For jeg får ingen sammenheng med telefonabonnement og registering hos bursdagssiden. Jeg står begge steder, men mannen står bare på birthday.no og ikke i telefonkatalogen siden han ikke har noen telefon registert på seg, bare arbeidsgiver. Da er det jo rart at han står på birthday.no?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 12:20   #106
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg står bare i telefonkatalogen, ikke hos dette birthday.no. *opplyser de interesserte*

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 13:23   #107
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

HM. Men uansett så bør datatilsynet varsles, fordi birthday.no obviously ikke har lov til det de gjør. Har Veronal tatt ansvaret for dette? Eller er det derfor birthday.no ikke funker nå og sier de har teknisk vedlikehold?

Men jeg har iallfall ikke gjort noe aktivt for å ikke være oppført hos birthday.

Gammel 10-06-09, 12:04   #108
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Suksess.

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=569685

Gammel 10-06-09, 12:08   #109
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har de godt av.

Gammel 10-06-09, 14:24   #110
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg har tatt kontakt med dette birthday.no. Jeg er absolutt ikke interessert i at navn, adresse og slikt ligger tilgjengelig for alle og enhver.

Har du fått svar? Vet du hvor de har hentet opplysningene fra?

Gammel 10-06-09, 14:30   #111
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Dei henter opplysningane frå Direktmedia.com som igjen får dei frå tlf.no etter det eg har hørt.

Gammel 11-06-09, 01:49   #112
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Har du fått svar? Vet du hvor de har hentet opplysningene fra?

Jeg har ikke fått noe svar nei, og de garanterte meg svar innen 24 timer.

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Dei henter opplysningane frå Direktmedia.com som igjen får dei frå tlf.no etter det eg har hørt.

Hva er direktmedia? Og tlf.no? Jeg er ikke registrert med navn og adresse på telefonnummeret mitt.

Gammel 11-06-09, 09:38   #113
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Direktmedia er vel dei som driver med spørreundersøkelser og slikt. Tlf.no er telefonkatalogen.

Gammel 11-06-09, 20:55   #114
Anuk

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bursdagen er en fillesak, men det er noe med prisippet. Det er snart ingen grenser hva andre har gitt seg selv lov til å legge ut om meg - søkbart - på internett.

Et enkelt søk på nettet og du finner ut hvor jeg bor, når jeg har bursdag, hvilket år jeg er født, hvor mye jeg har tjent de siste åra osv. Man trenger max 250 forsøk på å knekke personnummeret mitt - og vips så har man lett tilgang til enda mer info om meg og kan gjøre masse artige ting i mitt navn.

Det er like før jeg bytter navn til Hansen, for å få litt privatliv...

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 21:00   #115
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Standard

Folket har talt: Bursdagen tas bort

(Oslo, 10. juni 2009) Publisering av fødselsdager på telefonkatalogen.no har skapt debatt. Eniros bakgrunn for å gjøre dato for fødselsdager tilgjengelig på telefonkatalogen.no har vært å gjøre tjenesten enda bedre.
- Basert på tilbakemeldingene de siste dagene har vi valgt å lytte til brukerne våre, sier kommunikasjonsdirektør Bård Hammervold.
Vi lanserer nesten ukentlig nye ting for å berike tjenestene våre, men det er tydelig at denne nyheten ikke falt i smak. Det er vi ydmyke for, og velger derfor å overlate til brukerne selv å velge om de ønsker å publisere sin fødselsdag på "MinSide" (www.gulesider.no/mypage/).
Alle fødselsdatoer fjernes nå fra Telefonkatalogen på Gule Sider. Arbeidet med dette vil være fullført i løpet av dagen i dag.
- Selv om vi gjorde dette i beste hensikt med tanke på å lage en enda bedre tjeneste, er det mulig å forstå reaksjonene, sier Hammervold. Folk er opptatt av sitt eget personvern, og selv om fødselsdato ikke vurderes som sensitiv personinformasjon, så tar vi tilbakemeldingene som har kommet alvorlig.
Lanseringen av fødselsdagsdatoer på Telefonkatalogen har bidratt til å skape en debatt om misbruk av ulike former for persondata som ligger ute på Internett.
- Informasjonsteknologien åpner for misbruk, og de som setter seg det fore vil klare å tilkjempe seg en annen persons identitet selv om informasjonen ikke ligger på Telefonkatalogen. Men det er like fullt å anse som en straffbar, kriminell handling. Vi vil oppfordre alle som har mistanke om at deres ID har blitt misbrukt som følge av at fødselsdagen har blitt publisert på Telefonkatalogen, om å politianmelde forholdet, sier Bård Hammervold.

For mer informasjon, kontakt:
Bård Hammervold, kommunikasjonsdirektør Eniro Norge
Mob. 995 83 120 / bard.hammervold@eniro.no
Renate Morken, informasjonskonsulent Eniro Norge
Mob. 476 03 968 / renate.morken@eniro.no

Gammel 11-06-09, 21:02   #116
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Det er like før jeg bytter navn til Hansen, for å få litt privatliv...

Nemlig. For oss som har unike navn så er det ikke noe morsomt at så mye ligger ute og er søkbart. Det er stort sett de som heter noe svært alminnelig som kan være noe anonym.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:27.