|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Jeg synes faktisk at det er en uting å kommentere andres kropper helt fritt og skjønner ikke at det skal plutselig være generelt amnesti når man har blitt gravid.
|
|
|
#22 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Jeg syns det ble annerledes jo lenger jeg var på vei. Da jeg var 16 uker første gang og noen skulle tafse på magen min, som egentlig bare var oppblåst blubbemage, det syns jeg var et tråkk innenfor min intimsone. Men så jobbet jeg med en gjeng 16-åringer, og etterhvert følte JEG at magen ble allemannseie, og hadde overhode ingen problemer med at absolutt alle måtte klemme og kose litt på magen hver eneste dag.
|
|
|
#23 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Jeg syntes det var artig at folk kommenterte og brydde seg om magene mine jeg. Var kjempestolt over den voksende kulen, og ville gjerne dele gleden med andre.
|
|
|
#24 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Jeg har nok blitt lei og fornærmet over enkelte kommentarer mens jeg gikk gravid, og noe av det var sikkert pga litt løse hormoner. Såpass selvinnsikt har jeg at jeg ser at kommentarene er ment å vise engasjement og omsorg (i de fleste tilfeller). |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Tante Sofie
|
Sv: Er gravidmagen allemannseie?
Dette var kanskje mest trist for han, da. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Nå er det ikke alle kommentarer som blir sagt for å være så veldig velmenende heller da.
|
|
|
#27 |
|
Ringskrømt
|
Her beskriver du godt det jeg ikke skjønner. Jeg hadde sikkert sett sånn ut --> |
|
|
|
|
|
#28 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Å gud, nei - magetafsere er forferdelig!!!
|
|
|
#29 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Enig med Skremmern. Det handler jo egentlig ikke om kroppen, men det den representerer. Altså at babyen vokser og alt er som det skal. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Mother of Dragons
|
Det er jeg ikke enig i. Å kommentere magen når jeg er gravid er ikke noe prinsipielt annerledes enn når jeg ikke er gravid. Og jeg reagerer på samme måten.
|
|
|
#31 |
|
Elsker gamlis- godis
Ja, du må selvsagt få reagere som du gjør. Men jeg opplever det annerledes, for meg handler det om babyen og dens utvikling. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Passiv
|
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Folk må gjerne kommentere magen, men de har ingen ting med å ta på den. DET er en uting. Jeg går ikke rundt og tar på folk, og det endres ikke om de er gravide. |
|
|
|
#33 |
|
Metallica!!
|
|
|
|
#34 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Jeg er fullstendig enig med Skremmern.
Sist redigert av Enhjørning : 13-06-09 kl 02:55. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Jeg jobbet på konditori da jeg skulle ha storebror, og det var ingen ende på "bolle i ovnen"-vitsene.
|
|
|
|
#36 |
|
seru
|
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Jeg tenker som HI. Jeg stusset dog litt da en studievenninne like godt trakk opp genseren min for nærmere navlebeskuing. Men da er vi vel strengt tatt over på en litt annen diskusjon. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Jeg synes kommentarer som "jøss, nå har du vokst ja!" og "Så stor og flott mage du har" er bare koselige. Jeg elsket magen min dag jeg var gravid, begge gangene, og syntes det var kjempestas at den ble kommentert. Men jeg likte IKKE at villt fremmede plutselig skulle klappe på meg i kassakøen på Rema, eller på bussen. Jeg har ikke for vane å klappe på fremmede selv, så jeg blir litt sånn
|
|
|
|
#38 |
|
intro
|
God strategi!
|
|
|
|
#39 |
|
Fortynnet
|
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Her er vi helt klart veldig forskjellige. Jeg er som Skremmern, har aldri opplevd det som plagsomt at folk har kommentert mage og størrelse. Jeg hadde gedigne rett-fram-mager, og fikk mange kommentarer av typen "Hvor mange ER det egentlig inn i der?" og "Ja, nå er det vel rett før!" i sjette måned osv. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Å bli tatt på synes ikke jeg heller om. Men det var verre for venninna mi (vi jobbet sammen) når jeg var gravid og folk begynte å ta henne også på magen. Vi var jo venninner må skjønne, og folk måtte jo få kjenne om ikke det var en baby inni hennes mage også. |
|
|
|
![]() |
|
|