|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Jeg har ikke tall på alle kommentarene jeg fikk under mine svangerskap, spesiellt siste.
|
|
|
#42 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Jeg var ute og shoppet med en venninne da jeg var gravid. Vi møtte noen felles kjente og de kommenterte at det var så koselig at vi var gravide samtidig. Hun var ikke gravid...
|
|
|
|
#43 |
|
Fortynnet
|
Sv: Er gravidmagen allemannseie?
Den er litt verre, ja ... |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Ringskrømt
|
Ops.
Men poenget er vel nettopp det at noen reagerer uansett og anser det meste som kritikk, når det egentlig er ment for å være hyggelige og velmenende bemerkninger. "Oi, så stor du er" anser jeg som positivt - [Dæsken, så flink du er til å gro baby og produsere fostervann.] |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Fjott
|
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Jeg har ikke vært gravid og kan ikke uttale meg annet enn at jeg simpelthen elsker gravide mager. Det er så flott, og jeg blir veldig misunnelig på en positiv måte.
Høh!
|
|
|
#47 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Jeg, for min del, ble først og fremst så inn i hampen lei av alle dustete kommentarer. Nå var jeg stor begge gangene, jeg ser det; jeg bærer veldig langt ute og lavt, så åpenbart ser det ut som jeg skal føde fra sånn ca. 7 mnd. Nå har min søster akkurat født (
|
|
|
#49 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Jeg er enig med Skremmern i det meste her. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes det er fint at man sier ifra hvis man mener man blir galt snakket til. Men jeg er jammen meg glad for at jeg aldri har fått et slikt svar fra kolleger jeg har sagt ting til i beste mening, for å vise interesse og glede meg på deres vegne. Jeg haddde blir skikkelig paff av en slik tilbakemelding. Men som sagt; er det slik man føler, så er det jo kjekt å si ifra, så hadde ihvertfall jeg definitivt holdt meg unna temaet fremover.
|
|
|
#51 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er gravidmagen allemannseie?I svangerskap nr 1 skulle det mye til for at magen og størrelsen min ikke ble et tema, for å si det mildt. Da husker jeg at jeg kunne bli litt sliten av å måtte forholde meg til det hvor jeg enn gikk og traff kjente. Koselig kommentarer og noen som ville klappe og kjenne synes jeg derimot var veldig hyggelig. I svangerskap nr 2 ble ikke magen gravidestor før helt på slutten, i sum synes jeg det var et finere svangerskap, men på en litt trist måte. For da ble forskjellen så tydelig på det med fleipete kroppskommentarer og utelukkende hyggelig gravidekommentarer så klar for meg. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
By the Sea
|
Jeg skjønner at du finner en slik kommentar uproblematisk, og til og med positiv - for du er en liten og nett dame til vanlig, er du ikke?
|
|
|
#53 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Altså, de fleste har vel antenner til å plukke opp det som er ment som en hyggelig kommentar og ta det pent.
|
|
|
#54 |
|
Passiv
|
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Før jeg selv ble gravid var jeg litt på linje med HI, men siden jeg visste at dette er sensitivt for mange, lot jeg være å kommentere så mye. Jeg anser imidlertid kommentarer av typen "så fin mage du har fått" som rimelig safe. |
|
|
|
#55 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Jeg har vært veldig stolt av den svære magen min med alle tre ungene. Kommentarer tok jeg aldri ille opp.
|
|
|
#56 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Kommentarer som går på størrelsen på magen kan sies på så mange måter. Det er ikke alle måtene som er like hyggelige. Jeg har hatt stor mage i alle mine tre svangerskap, og i alle mine tre svangerskap har dette blitt kommentert. Første gang jeg fikk høre "Håhå, du har vel ikke lenge igjen vel?" i dette svangerskapet var jeg ikke halvveis engang. Forsåvidt greit nok det, men når jeg da sier at "joda, det er lenge igjen, jeg får bare veldig stor mage tidlig, jeg", så er det litt unødvendig når samtalen fortsetter i retning "Åj, ja da blir det en 6-kilos! Jeg kjenner ei som var så svær som deg, og hun fødte en rekordfeit unge", eller "fytti katta, det kommer til å bli lettere å hoppe over deg, enn å gå rundt". Jeg har ingen problemer med å takle kommentarer jeg får når det kommer til min gravide mage, men som med det meste annet så går grensa mi ved hånlatter og "mobbing". Jeg foretrekker også at folk spør før de tafser på kroppen min, selv om det er en baby der inne så er det først og fremst MEG som ufrivillig blir offer for skitne, fremmede hender. Jeg føler meg utilpass selv når folk jeg kjenner plutselig begynner ta på magen min uten videre, men jeg er ikke noen utpreget ta-på-person og liker holde folk litt på avstand såfremt jeg ikke selv inviterer dem, eller får muligheten til å bestemme selv om jeg ønsker å bli strøket på. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Ringskrømt
|
Ja, jeg er det, men det behøver ikke å ha så mye å si. Jeg legger veldig på meg i graviditeten, og når jeg sier til [den det måtte være] at jeg har lagt på meg 8 kilo i uke 16, får jeg som regel "jammen du er jo så tynn og liten at det ser man jo ikke" til svar. Det at jeg går mye opp og raskt, avfeies som regel alltid med at jeg er tynn og liten og sånn i utgangspunktet. Men i bunn og grunn bør jeg med min vektstigning også reagere på at jeg ser ut som jeg bærer trillinger, bør jeg ikke? Men jeg velger altså å tolke det i beste mening, at ingen er stygge med meg, eller vil meg vondt. De er fascinerte, oppglødde og i litt sånn "næh, et menneske inni et annet menneske"-modus. Mye er unnskyldt. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Søt og rar
|
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Jeg ga blaffen i de fleste kommentarer da jeg var gravid, men innser at jeg var vel med kroppen min og jeg la veldig lite på meg i det hele tatt fordi jeg var så dårlig alltid.
|
|
|
#59 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Alle kommentarer under svangerskapet ble tatt godt i mot og satt på omsorgskontoen. Jeg synes det var rørende å se hvor engasjert folk ble, og magetafsing gjorde meg ingenting. Jeg burde kanskje reagert annerledes, all den tid jeg var feit og hadde stor mage. |
|
|
|
![]() |
|
|