Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er gravidmagen allemannseie?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-09, 09:48   #41
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er gravidmagen allemannseie?

Jeg har ikke tall på alle kommentarene jeg fikk under mine svangerskap, spesiellt siste.

Magen var jo diiiiger og den kom jo så tidlig! (Men ut kom en baby på nesten 5 kg og, så det var vel jammen ikke rart jeg var diger.)

Og når man hører det for ørtende gang på kort tid blir man faktisk litt lei til slutt.

Jeg fikk også mange hyggelige kommentarer når jeg var gravid, jeg gikk bare opp 7 kg i siste svangerskap så det var bare magen som vokste. Kommentarer som at jeg strålte, så flott ut osv. ble mye mer satt pris på enn kommentarer om den diiiiigre magen.

Jeg syns man skal være forsiktig når man kommenterer kropp, gravid eller ikke. Har man ikke noe positivt/pent å si får man heller la være å si noe.
Gravide er vel kjent for å være litt mer hårsåre enn de fleste.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 09:49   #42
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var ute og shoppet med en venninne da jeg var gravid. Vi møtte noen felles kjente og de kommenterte at det var så koselig at vi var gravide samtidig. Hun var ikke gravid...

Gammel 13-06-09, 09:50   #43
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg var ute og shoppet med en venninne da jeg var gravid. Vi møtte noen felles kjente og de kommenterte at det var så koselig at vi var gravide samtidig. Hun var ikke gravid...

Den er litt verre, ja ...

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 09:52   #44
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ops.

Opprinnelig lagt inn av Robyn

Har man ikke noe positivt/pent å si får man heller la være å si noe.
Gravide er vel kjent for å være litt mer hårsåre enn de fleste.

Men poenget er vel nettopp det at noen reagerer uansett og anser det meste som kritikk, når det egentlig er ment for å være hyggelige og velmenende bemerkninger. "Oi, så stor du er" anser jeg som positivt - [Dæsken, så flink du er til å gro baby og produsere fostervann.]

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 10:09   #45
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er superlat i dag, og sier meg enig i alt Skremmeren sier og mener i denne tråden.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 10:14   #46
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har ikke vært gravid og kan ikke uttale meg annet enn at jeg simpelthen elsker gravide mager. Det er så flott, og jeg blir veldig misunnelig på en positiv måte.
Ville allikevel ikke falle meg inn å klappe på magen til en fremmed.
Men å spørre en venninne om å få kjenne er vel ikke så farlig?! Det kan jeg finne på å gjøre nemlig, og har aldri vært på vakt for negative vibber på grunn av det.

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Å bli tatt på synes ikke jeg heller om. Men det var verre for venninna mi (vi jobbet sammen) når jeg var gravid og folk begynte å ta henne også på magen. Vi var jo venninner må skjønne, og folk måtte jo få kjenne om ikke det var en baby inni hennes mage også.

Høh!
Hvorfor det?

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 10:15   #47
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg, for min del, ble først og fremst så inn i hampen lei av alle dustete kommentarer. Nå var jeg stor begge gangene, jeg ser det; jeg bærer veldig langt ute og lavt, så åpenbart ser det ut som jeg skal føde fra sånn ca. 7 mnd. Nå har min søster akkurat født ( ), og hun så helt likedan ut, og jeg ser jo at det er litt ekstremt.

Men jeg gikk altså med den magen 24/7. Når alle mennesker i verden skal sperre opp øynene, oie og akke seg, flire og dulte og komme med presumptivt morsomme kommentarer, så er det rett og slett for mye. Særlig på slutten, når jeg var ganske lei; jeg er ikke spes fan av å være gravid i utgangspunktet. - Oi, når tror du den eksploderer, hvor stor har du tenkt å bli, egentlig, du er myyye større enn jeg var da jeg fødte - 3 mnd igjen, virkelig? Hver dag, gjerne de samme menneskene. Hele føkkings tiden.

Selv sier jeg kun "Oi, så fin du er, for en flott mage, du bærer den så fint" og lignende ting. Bortsett fra med søsteren min, da, for hun var så utrolig irriterende mot meg. :Paybacktime:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 10:57   #48
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Åj, så SVÆR du har blitt!"

"No shit, Sherlock?"

Jeg dobla vekta mi. Kommentarer på størrelse ble etterhvert rimelig irriterende.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 13:51   #49
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg er enig med Skremmern i det meste her.

Selv har jeg vært like gravid i puppene og rumpa som i magen, og har vel heller sett feit enn gravid ut. Jeg elsket uansett kommentarer om gravidmagen min, mens jeg ikke kunne fordra feit og fin-kommentarene som enkelte kunne lire av seg. Frekke folk!

På en og samme dag opplevde jeg forresten først vantro kommentarer over at jeg i det hele tatt var gravid, og så fra noen andre, imponert beundring over hvor svær magen var, og at den enda skulle strekke seg i 7-8 uker til. Jeg satte absolutt mest pris på sistnevnte.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 14:01   #50
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg synes faktisk at det er en uting å kommentere andres kropper helt fritt og skjønner ikke at det skal plutselig være generelt amnesti når man har blitt gravid.

Da jeg var gravid med sønnen min så kommenterte en røntgenlege og sa "oi, så stor magen har blitt" og jeg blir faktisk ikke såret over det, fordi gravidmager er jo store. Men jeg sa til ham at jeg ikke visste at vi hadde blitt så gode venner at det var fritt frem å kommentere kroppen til hverandre. Jeg synes at på jobb for eksempel så er det ekstremt upassende å komme med kommentarer på utseende og det gjelder når jeg er gravid også. Jeg gir fullstendig blanke i hva meningen bak var, jeg liker ikke at i en jobbehverdag at jeg skal plutselig måtte forholde meg til utseendet mitt.

Jeg synes det er fint at man sier ifra hvis man mener man blir galt snakket til. Men jeg er jammen meg glad for at jeg aldri har fått et slikt svar fra kolleger jeg har sagt ting til i beste mening, for å vise interesse og glede meg på deres vegne. Jeg haddde blir skikkelig paff av en slik tilbakemelding. Men som sagt; er det slik man føler, så er det jo kjekt å si ifra, så hadde ihvertfall jeg definitivt holdt meg unna temaet fremover.

Før jeg selv var gravid har jeg sagt ting som "Oj, nå nå ser man plutselig at du er gravid, den magen kom over natta" og "Har du så kort tid igjen, magen din er jo ikke særlig stor". Begge deler var ment hyggelig og for å vise interesse.

Da jeg selv var gravid, så leste jeg på div forumer at man helst ikke skal si noe som helst, så nå passer jeg meg så godt jeg kan, og håper ikke de jeg har snakket med tidligere har tatt det veldig ille opp.

Selv slapp jeg unna ekla kommentarer, og tolket det meste annet som ting som ble sagt for å være hyggelig. Å bli tatt på magen ble jeg bare en gang, og da av en mannlig kollega jeg ikke likte. Men tilogmed han hadde vennlig smil i øynene da han gjorde det, så jeg skrev også den av på "omsorgskontoen".

Gammel 13-06-09, 14:27   #51
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I svangerskap nr 1 skulle det mye til for at magen og størrelsen min ikke ble et tema, for å si det mildt. Da husker jeg at jeg kunne bli litt sliten av å måtte forholde meg til det hvor jeg enn gikk og traff kjente. Koselig kommentarer og noen som ville klappe og kjenne synes jeg derimot var veldig hyggelig. I svangerskap nr 2 ble ikke magen gravidestor før helt på slutten, i sum synes jeg det var et finere svangerskap, men på en litt trist måte. For da ble forskjellen så tydelig på det med fleipete kroppskommentarer og utelukkende hyggelig gravidekommentarer så klar for meg.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 14:30   #52
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Men poenget er vel nettopp det at noen reagerer uansett og anser det meste som kritikk, når det egentlig er ment for å være hyggelige og velmenende bemerkninger. "Oi, så stor du er" anser jeg som positivt - [Dæsken, så flink du er til å gro baby og produsere fostervann.]

Jeg skjønner at du finner en slik kommentar uproblematisk, og til og med positiv - for du er en liten og nett dame til vanlig, er du ikke?

Jeg var overvektig da jeg ble gravid med andremann, og det føltes helt annerledes enn å bli gravid da jeg var normalvektig, som tilfellet var med førstemann. Jeg følte meg allerede stor og ukomfortabel i min egen kropp, og det eneste jeg ønsket, var å ikke legge på meg mer enn jeg trengte. Min mage så allerede gravid ut før jeg ble gravid den gangen, så om noen hadde sagt at jeg var "stor" så hadde jeg helt sikkert ikke blitt glad. Det var det heldigvis ikke noen som gjorde - og det kom nok av en høflig varhet for at jeg var stor i utgangspunktet.

Jeg har vært i alle vektklasser - og man må nok ha kjent oververvekt på kroppen for å skjønne hvordan det virker inn på selvfølelsen. Jeg er ikke en dramaqueen og lettsåret person i utgangspunktet - men den overveldende negative/såre følesen man får av å være ukomfortabel i egen kropp skal ikke undervurderes

Gammel 13-06-09, 14:37   #53
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Altså, de fleste har vel antenner til å plukke opp det som er ment som en hyggelig kommentar og ta det pent.

Jeg ble ikke såra eller vonbråten over alle kommentarene, men litt irritert og lei.

En kommentar som 'oi, her har det skjedd ting' eller andre ting sagt med latter og smil på en hyggelig måte er noe helt annet enn 'guri så diger magen din er, hvor skal dette ende???' Og gjerne med en kommentar at 'så stor var ikke jeg under noen av mine svangerskap'.
Da forsvinner det positive uansett hvor velvillig man prøver å være.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 15:31   #54
Gammel bruker
Passiv

Standard

Før jeg selv ble gravid var jeg litt på linje med HI, men siden jeg visste at dette er sensitivt for mange, lot jeg være å kommentere så mye. Jeg anser imidlertid kommentarer av typen "så fin mage du har fått" som rimelig safe.

Nå er jeg selv høygravid, og i løpet av svangerskapet har min paranoide beredskap dessverre steget jevnt og trutt. I begynnelsen var det bare hyggelig å få mage-kommentarer, men nå som ingen pene klær passer lenger, og jeg sjelden føler meg spesielt flott, setter jeg lite pris på "oi, så diiiger du har blitt!" eller "si meg, hva har du spist for noe?". Som gravid er man jo forberedt på å legge på seg, men man vet samtidig at det beste for både en selv og barnet er en moderat vektøkning (alt ettersom hva slags utgangspunkt en har, selvfølgelig). For min egen del vet jeg at jeg ideelt sett burde lagt på meg litt mindre, spist litt sunnere og bevegd meg litt mer gjennom svangerskapet. Da er det lett for at kommentarer på utseendet treffer samvittighetsnerven min, og ergo sårer meg.

Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 17:43   #55
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har vært veldig stolt av den svære magen min med alle tre ungene. Kommentarer tok jeg aldri ille opp.
Ble en smule lei når enkelte kolleger hver eneste dag skulle kommentere hvor diiiiger jeg var med minstemor, og at ei i barnehagen skulle rope :"nå kommer bolla!" hver gang jeg kom inn døra. Ellers syntes jeg det var vedlig koselig når noen sa noe om magen.
Ta på magen er en annen sak. Jeg er absolutt ingen "ta på person" og folk jeg ikke kjenner veldig godt har virkelig ikke noe med å ta på meg, gravid eller ikke.

Gammel 13-06-09, 18:30   #56
Smula
Fullverdig medlem

Smula sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Smula har et hav av muligheter foran seg
Standard

Kommentarer som går på størrelsen på magen kan sies på så mange måter. Det er ikke alle måtene som er like hyggelige. Jeg har hatt stor mage i alle mine tre svangerskap, og i alle mine tre svangerskap har dette blitt kommentert. Første gang jeg fikk høre "Håhå, du har vel ikke lenge igjen vel?" i dette svangerskapet var jeg ikke halvveis engang. Forsåvidt greit nok det, men når jeg da sier at "joda, det er lenge igjen, jeg får bare veldig stor mage tidlig, jeg", så er det litt unødvendig når samtalen fortsetter i retning "Åj, ja da blir det en 6-kilos! Jeg kjenner ei som var så svær som deg, og hun fødte en rekordfeit unge", eller "fytti katta, det kommer til å bli lettere å hoppe over deg, enn å gå rundt". Jeg har ingen problemer med å takle kommentarer jeg får når det kommer til min gravide mage, men som med det meste annet så går grensa mi ved hånlatter og "mobbing". Jeg foretrekker også at folk spør før de tafser på kroppen min, selv om det er en baby der inne så er det først og fremst MEG som ufrivillig blir offer for skitne, fremmede hender. Jeg føler meg utilpass selv når folk jeg kjenner plutselig begynner ta på magen min uten videre, men jeg er ikke noen utpreget ta-på-person og liker holde folk litt på avstand såfremt jeg ikke selv inviterer dem, eller får muligheten til å bestemme selv om jeg ønsker å bli strøket på.

Smula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 20:40   #57
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg skjønner at du finner en slik kommentar uproblematisk, og til og med positiv - for du er en liten og nett dame til vanlig, er du ikke?

Ja, jeg er det, men det behøver ikke å ha så mye å si. Jeg legger veldig på meg i graviditeten, og når jeg sier til [den det måtte være] at jeg har lagt på meg 8 kilo i uke 16, får jeg som regel "jammen du er jo så tynn og liten at det ser man jo ikke" til svar. Det at jeg går mye opp og raskt, avfeies som regel alltid med at jeg er tynn og liten og sånn i utgangspunktet. Men i bunn og grunn bør jeg med min vektstigning også reagere på at jeg ser ut som jeg bærer trillinger, bør jeg ikke? Men jeg velger altså å tolke det i beste mening, at ingen er stygge med meg, eller vil meg vondt. De er fascinerte, oppglødde og i litt sånn "næh, et menneske inni et annet menneske"-modus. Mye er unnskyldt.

Men jeg skjønner selvfølgelig at folk som sliter med selvbilde, med kropp og vekt kan reagere på en annen måte. Jeg gjør det.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 20:45   #58
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ga blaffen i de fleste kommentarer da jeg var gravid, men innser at jeg var vel med kroppen min og jeg la veldig lite på meg i det hele tatt fordi jeg var så dårlig alltid.

Riktignok begynte jeg å bli litt bekymret etterhvert, da jeg stadig fikk kommentert at magen var så liten, blant annet spurte ei om jeg hadde født, da jeg var i 37. uke
- men jeg tok meg ikke nær av det (bekymret for om LilleHvit i det hele tatt vokste der inne).

Dersom man ikke trives med kroppslige forandringer i svangerskapet, eller føler seg "blubbete", forstår jeg godt at kommentarer blir dumme uansett om de er velmente eller tankeløse eller, ja, hva som helst.

Men jeg liker ikke å bli tatt på, nesten ikke av noen. Da må jeg virkelig invitere til det selv. Likte ikke at mamma gikk og klasket på meg, for eksempel, og vi har et veldig godt og fint forhold.

Gammel 13-06-09, 20:54   #59
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Alle kommentarer under svangerskapet ble tatt godt i mot og satt på omsorgskontoen. Jeg synes det var rørende å se hvor engasjert folk ble, og magetafsing gjorde meg ingenting. Jeg burde kanskje reagert annerledes, all den tid jeg var feit og hadde stor mage.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 20:55   #60
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Jeg burde kanskje reagert annerledes, all den tid jeg var feit og hadde stor mage.

Neihei, det synes jeg da slett ikke!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:18.