|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Curlingkone
|
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Da jeg var gravid sist var det en som tok meg på magen når jeg kanskje var 8 uker på vei.
|
|
|
#62 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Jeg husker jeg ikke likte så godt å bli tatt på magen i hytt og gevær, men jeg også syntes at gravide på forum i overmåte tok innover seg velmenende kommentarer og gjorde de om til noe negativt. Det virker ofte som om man rett og slett ikke KAN si noe riktig til en gravid
|
|
|
#63 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Jeg ble drittlei av at folk sa at magen var så stor, blabla. For den var ikke det, og det er da unødvendig å lyve! |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er gravidmagen allemannseie?
Det kommer virkelig mest an på tonefall og meningen bak, syns jeg. Jeg bærer som Scarlett: Lavt og langt ute, men ble egentlig ikke så lei av hverken det eller kommentarer. Jeg lo og tøyset mye med flodheststørrelsen min, og at jeg fikk mage tidlig. Men da jeg en gang sa noe sånt som "nei, jeg er bare ca. 4 måneder på vei, men jeg får tidlig stor mage - det er visst sånn jeg er laget
|
|
|
#65 |
|
Mother of Dragons
|
Dette synes jeg var et svært arrogantv innlegg som illustrerer godt noe av poenget mitt. "si noe riktig til en gravid" som om man slutter å være en kvinne med sin personlighet om man blir gravid? Gravide er ikke en ensartet gruppe. En grå mus av en kvinne som ønsker seg mer oppmerksomhet vil antagelig synes det er fabelaktig å få masse oppmerksomhet. En kvinne som meg, som har tydelig kroppsspråk på at jeg ikke ønsker at folk skal føle seg for privat vil høyst sannsynlig hverken like mageklapping eller kommentarer. Folk får rett og slett prøve å bruke litt sunn fornuft og det de har av menneskekunnskap,som ellers i samkvem med andre mennesker.
|
|
|
#66 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Er gravidmagen allemannseie?At guttungen til stadighet sier jeg har stor mage er bare koselig. Men når han trør til med at jeg har stor rompe i samme åndedrag... Ja det er jo en forskjell der.
|
|
|
#67 |
|
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Siden jeg har kommentert andres gravide mager, så må jeg tåle at de kommenterer min. SÅ LENGE det ikke er resten av kroppen min! Og folk jeg kjenner kan ta på den ( de jeg liker). Men hvis fremmede gjør det synes jeg det er litt snålt.
|
|
|
#68 |
|
Ringskrømt
|
Man må så absolutt se an situasjonen, ja, men som jeg har presisert mange ganger har jeg aldri opplevd at folk kommer med stygge og ufine kommentarer for å såre meg. Klønete og snakke-før-man-tenker-kommentarer ja, men det blir noe annet. Det er skikkelig trist at noen gravide blir møtt med ekle kommetarer, men uten å vite noe helt sikkert tror ikke jeg at det skjer så ofte, men at noen velger å tolke uskyldige kommentarer i verste mening. Som hun som ble spurt om hun ventet tvillinger og fikk dagen sin ødelagt. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Ringskrømt
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Fabelaktig
|
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Jeg blir ikke såra og vonbroten, dersom noen omtaler magen min som stor. Men jeg synes ikke det er kjempegøy heller, spesielt ikke når svangerskapet går mot slutten og man får høre det opptil flere ganger daglig.
|
|
|
#71 |
|
Fabelaktig
|
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Og ang. kommentarer. Da jeg var gravid med jentungen var jeg student og i praksis. Og veilederen min(det må nevnes at han var veldig usikker på seg selv og maks. konestyrt og kuet) lurte på om vi ikke skulle gå på personalrommet og "pule på en tvilling". Han hadde hørt at gravide ble så fryktelig kåte underveis i svangerskapet, nemlig.
|
|
|
#72 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
På vent....
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Bryr meg ikke så voldsomt om kommentarer angående magen, men de svinger veldig fra til at den er lliten til at den er diger ....I går ble jeg forresten spurt om jeg sraks hadde termin. Jeg svarte at det ikke var før i september og da sa damen at hun hadde vært "Flode" to ganger selv hun. Føler meg liten og nett ,ja |
|
|
|
|
|
#74 |
|
På vent....
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
:gådd:!!! |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Jeg håper du meldte dette til ledelsen, og fikk en annen veileder.
|
|
|
#78 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Veilederen din!? Nei, nå må jeg dåne her.
|
|
|
#79 |
|
Fabelaktig
|
Sv: Er gravidmagen allemannseie?Jeg skjønner at dere synes jeg burde ha reagert annerledes altså, og hadde nok også gjort det dersom jeg hadde følt meg trakassert.
|
![]() |
|
|