Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er gravidmagen allemannseie?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-09, 21:34   #61
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er gravidmagen allemannseie?

Da jeg var gravid sist var det en som tok meg på magen når jeg kanskje var 8 uker på vei. Var jo bare litt flesk der, men jeg syns det var rørende uansett, for det var med omsorg det ble gjort.
Tror og håper jeg klarer å ta alt i positiv mening nå også jeg. Det er jo koselig da
Selv tar jeg sjelden gravide på magen. Bare om jeg eller den gravide spør først. Da syns jeg det er veldig koselig å få lov til å kjenne litt.

Gammel 13-06-09, 21:39   #62
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg husker jeg ikke likte så godt å bli tatt på magen i hytt og gevær, men jeg også syntes at gravide på forum i overmåte tok innover seg velmenende kommentarer og gjorde de om til noe negativt. Det virker ofte som om man rett og slett ikke KAN si noe riktig til en gravid
Hadde man latt være å si noe hadde vel det vært feil det også.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 01:55   #63
LimboLine
Superaktiv

LimboLine sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
LimboLine er litt kul
Standard

Jeg ble drittlei av at folk sa at magen var så stor, blabla. For den var ikke det, og det er da unødvendig å lyve!
Jeg hadde blitt lei om absolutt alle hadde kommentert at den var for liten også.
At folk ville ta på magen, var stort sett ok, men noen ganger følte jeg litt ubehag.
Jeg klarer ikke dy meg selv, og må borti gravide mager på kjentfolk.

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 02:06   #64
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja, jeg er det, men det behøver ikke å ha så mye å si. Jeg legger veldig på meg i graviditeten, og når jeg sier til [den det måtte være] at jeg har lagt på meg 8 kilo i uke 16, får jeg som regel "jammen du er jo så tynn og liten at det ser man jo ikke" til svar. Det at jeg går mye opp og raskt, avfeies som regel alltid med at jeg er tynn og liten og sånn i utgangspunktet. Men i bunn og grunn bør jeg med min vektstigning også reagere på at jeg ser ut som jeg bærer trillinger, bør jeg ikke? Men jeg velger altså å tolke det i beste mening, at ingen er stygge med meg, eller vil meg vondt. De er fascinerte, oppglødde og i litt sånn "næh, et menneske inni et annet menneske"-modus. Mye er unnskyldt.

Men jeg skjønner selvfølgelig at folk som sliter med selvbilde, med kropp og vekt kan reagere på en annen måte. Jeg gjør det.

Det kommer virkelig mest an på tonefall og meningen bak, syns jeg. Jeg bærer som Scarlett: Lavt og langt ute, men ble egentlig ikke så lei av hverken det eller kommentarer. Jeg lo og tøyset mye med flodheststørrelsen min, og at jeg fikk mage tidlig. Men da jeg en gang sa noe sånt som "nei, jeg er bare ca. 4 måneder på vei, men jeg får tidlig stor mage - det er visst sånn jeg er laget " og fikk tilbake noe a la :fnys: og og "Ja! Det gjør du VIRKELIG! :jøss: Hjelpe meg!", så ble jeg litt grinete, lell. JEG syns magen min var helt ok, men det var åpenbart at hun som kommenterte syns det var regelrett skammelig å være så svær så tidlig.

Gammel 14-06-09, 02:19   #65
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Jeg husker jeg ikke likte så godt å bli tatt på magen i hytt og gevær, men jeg også syntes at gravide på forum i overmåte tok innover seg velmenende kommentarer og gjorde de om til noe negativt. Det virker ofte som om man rett og slett ikke KAN si noe riktig til en gravid
Hadde man latt være å si noe hadde vel det vært feil det også.

Dette synes jeg var et svært arrogantv innlegg som illustrerer godt noe av poenget mitt. "si noe riktig til en gravid" som om man slutter å være en kvinne med sin personlighet om man blir gravid? Gravide er ikke en ensartet gruppe. En grå mus av en kvinne som ønsker seg mer oppmerksomhet vil antagelig synes det er fabelaktig å få masse oppmerksomhet. En kvinne som meg, som har tydelig kroppsspråk på at jeg ikke ønsker at folk skal føle seg for privat vil høyst sannsynlig hverken like mageklapping eller kommentarer. Folk får rett og slett prøve å bruke litt sunn fornuft og det de har av menneskekunnskap,som ellers i samkvem med andre mennesker.

Gammel 14-06-09, 09:29   #66
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

At guttungen til stadighet sier jeg har stor mage er bare koselig. Men når han trør til med at jeg har stor rompe i samme åndedrag... Ja det er jo en forskjell der.

Gammel 14-06-09, 09:43   #67
Trulte

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Siden jeg har kommentert andres gravide mager, så må jeg tåle at de kommenterer min. SÅ LENGE det ikke er resten av kroppen min! Og folk jeg kjenner kan ta på den ( de jeg liker). Men hvis fremmede gjør det synes jeg det er litt snålt.
Jeg er stolt over gravidemagen min, og liker best når jeg går i ettersittende klær, for da ser jeg gravid ut og ikke brei.
Men jeg blir jo litt lei av den evigvarende kommentaren; nå er du blitt stor. Ja nå kan jeg se det etc.. Men det er jo bare fordi den kommmer daglig, ikke fordi jeg blir fornærmet.

Gammel 14-06-09, 09:47   #68
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det kommer virkelig mest an på tonefall og meningen bak, syns jeg. Jeg bærer som Scarlett: Lavt og langt ute, men ble egentlig ikke så lei av hverken det eller kommentarer. Jeg lo og tøyset mye med flodheststørrelsen min, og at jeg fikk mage tidlig. Men da jeg en gang sa noe sånt som "nei, jeg er bare ca. 4 måneder på vei, men jeg får tidlig stor mage - det er visst sånn jeg er laget " og fikk tilbake noe a la :fnys: og og "Ja! Det gjør du VIRKELIG! :jøss: Hjelpe meg!", så ble jeg litt grinete, lell. JEG syns magen min var helt ok, men det var åpenbart at hun som kommenterte syns det var regelrett skammelig å være så svær så tidlig.

Man må så absolutt se an situasjonen, ja, men som jeg har presisert mange ganger har jeg aldri opplevd at folk kommer med stygge og ufine kommentarer for å såre meg. Klønete og snakke-før-man-tenker-kommentarer ja, men det blir noe annet. Det er skikkelig trist at noen gravide blir møtt med ekle kommetarer, men uten å vite noe helt sikkert tror ikke jeg at det skjer så ofte, men at noen velger å tolke uskyldige kommentarer i verste mening. Som hun som ble spurt om hun ventet tvillinger og fikk dagen sin ødelagt.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 09:53   #69
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Dette synes jeg var et svært arrogantv innlegg som illustrerer godt noe av poenget mitt. "si noe riktig til en gravid" som om man slutter å være en kvinne med sin personlighet om man blir gravid? Gravide er ikke en ensartet gruppe. En grå mus av en kvinne som ønsker seg mer oppmerksomhet vil antagelig synes det er fabelaktig å få masse oppmerksomhet. En kvinne som meg, som har tydelig kroppsspråk på at jeg ikke ønsker at folk skal føle seg for privat vil høyst sannsynlig hverken like mageklapping eller kommentarer. Folk får rett og slett prøve å bruke litt sunn fornuft og det de har av menneskekunnskap,som ellers i samkvem med andre mennesker.

Altså nå snakker Sybil om gravide på forum, og der er de så absolutt en ensartet gruppe. (Tittet innom snartmamma i det siste?) Det er uendelig mange tråder om folk som er sure, sinte, såra og pissed off fordi noen sa noe feil til dem, og det går stort sett utelukkende i gravidsnakk. Snakker vi RL er jeg enig med deg.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 12:32   #70
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir ikke såra og vonbroten, dersom noen omtaler magen min som stor. Men jeg synes ikke det er kjempegøy heller, spesielt ikke når svangerskapet går mot slutten og man får høre det opptil flere ganger daglig.

Det er helt greit å få kommentarer, det er verre med magetafsinga. Jeg synes det er motbydelig at det kommer mennesker, kjente som ukjente, bort til meg for å stryke på og kjenne spark.
En kollega kom bort og tok skikkelig tak i magen da jeg var to måneder på vei. To måneder!

Gammel 14-06-09, 12:36   #71
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Og ang. kommentarer. Da jeg var gravid med jentungen var jeg student og i praksis. Og veilederen min(det må nevnes at han var veldig usikker på seg selv og maks. konestyrt og kuet) lurte på om vi ikke skulle gå på personalrommet og "pule på en tvilling". Han hadde hørt at gravide ble så fryktelig kåte underveis i svangerskapet, nemlig.

Gammel 14-06-09, 12:49   #72
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Og ang. kommentarer. Da jeg var gravid med jentungen var jeg student og i praksis. Og veilederen min(det må nevnes at han var veldig usikker på seg selv og maks. konestyrt og kuet) lurte på om vi ikke skulle gå på personalrommet og "pule på en tvilling". Han hadde hørt at gravide ble så fryktelig kåte underveis i svangerskapet, nemlig.

Er det ikke vakkert?

Jeg var ute på by'n da jeg var nygravert med nr. 2, og prøvde å bruke min svangre status som høflig avslag, (ung og dum, ja), og fikk vite at "da trenger jeg jo ikke bruke gummi! "

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 14:53   #73
morgana
På vent....

morgana sin avatar

Hvor: På bygda!
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Bryr meg ikke så voldsomt om kommentarer angående magen, men de svinger veldig fra til at den er lliten til at den er diger ....I går ble jeg forresten spurt om jeg sraks hadde termin. Jeg svarte at det ikke var før i september og da sa damen at hun hadde vært "Flode" to ganger selv hun. Føler meg liten og nett ,ja Å bli tatt på magen liker jeg ikke, ikke engang av de som jeg kjenner godt.

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 14:54   #74
morgana
På vent....

morgana sin avatar

Hvor: På bygda!
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

:gådd:!!!

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 16:02   #75
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Agurke? HVA!!?!??

Gammel 14-06-09, 16:40   #76
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 16:48   #77
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Jeg håper du meldte dette til ledelsen, og fikk en annen veileder.

Gammel 14-06-09, 16:52   #78
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Veilederen din!? Nei, nå må jeg dåne her.

Gammel 14-06-09, 18:52   #79
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Standard

Jeg skjønner at dere synes jeg burde ha reagert annerledes altså, og hadde nok også gjort det dersom jeg hadde følt meg trakassert.
Jeg får ikke helt til å forklare det jeg, men det er noe med den typen menn jeg ikke helt klarer å ta alvorlig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:14.