Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er medisinsk estetisk behandlig forkastelig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-09, 22:34   #21
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er medisinsk estetisk behandlig forkastelig?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

I enkelte miljøer i USA så er det jo rent merkelig å ikke fjerne det som er skjemmende, eller fjerne rynker. Det GJØR man jo. Det blir like rart å se folk med ansiktsrynker, som å se folk med hår under armene.

Etter å ha vært i foreldrepermisjon en stund og et par ganger høyst ufrivillig har sveipet innom såpegreier på TV ( ) så blir jeg faktisk ordentlig lei meg, og får en klump i magen. Taylor fra Glamour som var fantastisk nydelig i hine hårde dager har et ansikt som ser helt plastisk forvridd ut med en usedvanlig stor trutmunn, og Ridge sin hud i ansiktet er strammere nå enn da jeg fulgte med i 1989. Det er nok som du sier, at når man har sett nok av det - så reagerer man ikke på det lenger.

Gammel 15-06-09, 22:34   #22
Skvetten
Passiv

Standard

Vakkert Skremmern, virkelig vakker overskrift.

Jo, som en av de som er tilhenger av moderat bruk av platisk kirurgi så banner jeg vel i kirken nå. Dog synes jeg det er en helt kurant affære og jeg kan love at jeg ikke tenker på sultne barn i Afrika når jeg handler noe som helst. Det er ikke problematisk i mine øyne hverken å løfte pupper, få implantater for de som er flatbrystet, rette opp en ørnenese hos mor, fikse hengebuken eller fikse ørene til poden. Jeg ser ikke helt hvorfor andre skal legge seg oppi at Fru Hansen i nummer ett-hundre-og-ørten har valgt å fikse på fasaden. Synes vi har lite å tenke på om vi skal henge oss opp i det. Vel synes jeg at overdreven bruk av plastisk kirurgi blir latterlig men la nå folk få bestemme selv.

Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 23:44   #23
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Vakkert Skremmern, virkelig vakker overskrift.

Jo, som en av de som er tilhenger av moderat bruk av platisk kirurgi så banner jeg vel i kirken nå. Dog synes jeg det er en helt kurant affære og jeg kan love at jeg ikke tenker på sultne barn i Afrika når jeg handler noe som helst. Det er ikke problematisk i mine øyne hverken å løfte pupper, få implantater for de som er flatbrystet, rette opp en ørnenese hos mor, fikse hengebuken eller fikse ørene til poden. Jeg ser ikke helt hvorfor andre skal legge seg oppi at Fru Hansen i nummer ett-hundre-og-ørten har valgt å fikse på fasaden. Synes vi har lite å tenke på om vi skal henge oss opp i det. Vel synes jeg at overdreven bruk av plastisk kirurgi blir latterlig men la nå folk få bestemme selv.

Jeg kjenner jeg er enig med Skvetten

Men så har jeg jo to tilfeller av "medisinsk estetisk behandling" på samvitigheten selv da

Jeg har kappet av halve puppene mine, og løftet dem i samme slengen. Hovedbegrunnelsen var at de var tunge som fy (70 GG), og at jeg hadde vondt i ryggen. At de ble laaaaange da jeg slanket meg var også sterkt medvirkende til at jeg tok skrittet og tok brystreduksjon. Kirurgen mente jeg hadde pene, men lange pupper .

I tillegg har jeg tatt arrkorreksjon på mangen. Etter flere kirurgiske inngrep så magen min temmelig ulekker ut, med arr som søkk og krater på kryss og tvers. Jeg fikset på arrene og fikk foretatt fettsuging (fordi kirurgen mente det ville gi best resultat). Magen min har fremdeles arr, vil aldri vinne noen pris for flat, sexy mage, men ser ti ganger bedre ut.

Jeg tror ikke man kan fikse dårlig selvtillit med kirurgi, men jeg ser ingen grunn til at folk skal gå rundt med store komplekser, hvis det er noe man kan justere.

Jeg synes det er flott at folk trives med kroppen sin, og den fasongen de har. Men jeg synes det er trist om de ikke gjør det, og hindres i å gjøre noe med det, fordi de er redde for hva omgivelsene ville synes hvis de fikk en B i hundeørene, eller slapp å brette magen før de tok på seg klær.

Og jeg blir litt sånn av enkelte tråder her, feks der folk føler de må forsvare at de drømmer om å fikse på magen, mens FP-politiet forteller hvor ille de synes en mage må se ut før det kan rettferdiggjøres at man fikser på den. Stygge mager bør kurreres med trening og aksept av at kropper forandrer seg med årene .

Men jeg har også grenser. Feks har jeg en fure mellom øynene. Pent er det ikke, men problemet er at jeg har den fordi jeg er ekstemt lysømfintelig, jeg myser, spenner meg og får hodepine. Her i USA er det enda mer sol, og et enda større problmem. Jeg er blitt fortalt at Botox kan gjøre susen. Men kjenner at den sitter _langt_ inne. Så det blir mørke solbriller og solhatt mot hodepine. Jeg orker ikke tanken på alle som hadde antatt at det var forfengelighet som lå bak hvis sinterynken forsvant.

Gammel 16-06-09, 00:07   #24
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Før, da jeg var ung og vakker, var jeg helt og totalt motstander av plastisk kirurgi for å fikse utseendet.

Nå er jeg ikke så sikker lenger.

Gammel 16-06-09, 00:13   #25
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Før, da jeg var ung og vakker, var jeg helt og totalt motstander av plastisk kirurgi for å fikse utseendet.

Gammel 16-06-09, 00:16   #26
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Og jeg blir litt sånn av enkelte tråder her, feks der folk føler de må forsvare at de drømmer om å fikse på magen, mens FP-politiet forteller hvor ille de synes en mage må se ut før det kan rettferdiggjøres at man fikser på den. Stygge mager bør kurreres med trening og aksept av at kropper forandrer seg med årene .

Signerer.

Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 09:26   #27
Left
Passiv

Standard

Jeg synes det får være opp til hver enkelt hva de velger å gjøre med kroppen/utseendet sitt. Har de penger til det, og ønsker å bruke dem på å fikse på utseende så be my guest.
Å ha "for små" bryster kan oppleves like belastende som å ha utstående ører.

Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 09:36   #28
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også det er en forskjell om man er 35 år eller 16 liksom, når man utfører slike operasjoner. Det er trist at ungdommer føler de må fikse på utseendet før de i det hele tatt er ferdig med puberteten.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 09:44   #29
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner jeg ikke har veldig sterke meininger om dette og jeg mener vel at hver sin lyst.
At mange bare blir styggere og styggere er deres problem.
Enkelte ting er helt greit å fikse på f.eks utstående ører, mangel av bryster, for mye mage f.eks

Jeg ser ikke på å rette på dette på samme måte som at man ønsker å rette ut rynker, får større lepper osv.

Men har nabofruen lyst på silikonpupper, botoxlepper og strekt ansiktshud, så hversågod.
Bryr meg egentlig ikke kjenner jeg.

Og barna i Afrika får det ikke noe bedre om Jan Thomas skipper en ansiktsløftning eller to.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 09:49   #30
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 10:01   #31
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forkastelig synes jeg ikke det er, nei. Men en smule eksotisk, kanskje? Jeg kjenner ingen som har hatt verken fettsuging, silikonoperasjon eller nosejob (som jeg vet om, i hvert fall), og derfor er det nok litt mer fremmed for meg selv å gjøre noe slik også. Hadde noen venner gjort en glimrende magejobb kunne jeg nok sikkert latt meg inspirere til å gjøre det samme selv. :shallow:

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 10:25   #32
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mulig vi ikke har så sterke meninger rundt dette fordi det vanligste her til lands er å ikke fikse på utseendet i særlig grad. Jeg kan tenke meg at vi i større grad ville sett på det som et samfunnsproblem om det var amerikanske tilstander her også, hvor det i enkelte miljøer er rart å se ut som alderen sin.

Jeg synes det er fint at man har mulighet til plastisk operasjon om man har et estetisk problem som ødelegger livskvaliteten. Om dette er det ikke så godt å si noe om på andres vegne - jeg lever fint med brei rumpe, men en annen ville kanskje synes det var heeelt forferdelig?

Faren for å aldri bli fornøyd og på den måten bruke stadoge kirurgiske inngrep som substitutt for å jobbe med selvfølelsen ar absolutt til stede - ihvertfal for de som har penger nok til å holde på med dette.

Sånn generelt vil jeg si at jeg er en stor tilhenger av mangfold på alle plan - og hadde blitt seriøst deppa (og ) om alle gikk rundt med de samme kunstige nose-job nesene og oppblåste leppene rundt meg.

Gammel 16-06-09, 10:31   #33
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg synes det er flott at folk trives med kroppen sin, og den fasongen de har. Men jeg synes det er trist om de ikke gjør det, og hindres i å gjøre noe med det, fordi de er redde for hva omgivelsene ville synes hvis de fikk en B i hundeørene, eller slapp å brette magen før de tok på seg klær.

Hm. Jeg synes du treffer spikeren midt på hodet her for min del. "Medisinsk estetisk behandling" er her for å bli, og i mange tilfeller er det jo også gode grunner til å foreta inngrep. Jeg er på ingen måte totalmotstander. Og jeg skal også være så ærlig og innrømme at terskelen min for å gjøre noe med magen (heeeelt tilfeldig eksempel på et mulig problemområde... ) helt sikkert hadde vært lavere dersom kirurgisk korrigering var en helt vanlig og comme il faut ting å gjøre i min omgangskrets.

Jeg er veldig ambivalent. Jeg er ikke stolt over at jeg av og til drømmer om å fikse magen, men jeg er heller ikke stolt over at jeg skammer meg over drømmen...

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 10:51   #34
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er pisseredd for alt for heter operasjoner, så at folk gjør sånt frivillig er beyond me. Sier jeg i samme åndedrag som jeg forteller at jeg selv skal fikse på åreknutene mine. De er ikke smertefulle, så det er rent estetisk. Så der - jeg sitter i glasshus.

Men - jeg ønsker ikke et samfunn der folk hadde kommet løpende etter meg med en hasterekvisisjon til dagkirurgisk bare fordi samfunnet skulle slippe å bli utsatt for synet av sine skjemmende åreknuter.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 12:49   #35
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg ikke et fnugg av dårlig samvittighet fordi jeg i mine unge dager kuttet vekk veldig mye pupp, for å si det slik - jeg har ikke angret et sekund. Det gjorde underverker for nakke/rygg og ikke minst for selvbilde og selvfølelse. En skal ikke undervurdere hva det betyr å føle at man ser ok ut.

Men jeg syns likevel det er litt trist når mennesker som ser helt ok ut i utgangspunktet er så livredde for å vise tegn til eldring at de pumper fjeset fullt av botox så de til slutt mister all mimikk. Hvorfor er vi så hysterisk redde for å bli gamle, liksom?

Gammel 16-06-09, 13:41   #36
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er av den enkle oppfatning at dette må folk få gjøre som de vil med. Jeg er dog noe skeptisk til hvorvidt det er riktig å bruke av offentlige midler for å utføre slike operasjoner. Men så lenge folk betaler selv - la dem bli kattekvinner eller hva de vil.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 14:00   #37
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt delt; om man betaler sjøl så får man bare holde på for min del.
Om det off. skal betale, så bør en ikke få utført hva_som_helst av inngrep.

Jeg har kjempeangst for å ha arvet øyelokkene til min mors familie. Da ender det under kniven på et eller annet tidspunkt. De får sånne øyelokk som henger ned over øyet og innvirker på synet.
Jeg synes (selvsagt ) det er helt legitimt at man får dekket en slik øyelokksoperasjon; det er jo mer medisinsk enn kosmetisk årsak til det hele.

Gammel 16-06-09, 14:06   #38
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke fordra signaleffekten det har. Hver gang jeg leser at "det må være greit å fikse på små pupper fordi det er belastende å ha det", så blir det belastende å ha det. Eller ørnenese, eller whatnot.

Har dere noen flere av kompleksene mine dere har lyst til å bygge litt mer oppunder nå? Kan ikke se at noen har nevnt noe om tynne lepper ennå, nemlig. :venter:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 14:14   #39
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man har nå nevnt disse blonde tvillingene. De har nå i hvert fall ikke tynne lepper, og de ser ikke ut i måneskinn.
Men litt eh, collagen eller hva det heter, blir sikkert bra; så får du deg trutmunn, aC.

Gammel 16-06-09, 14:19   #40
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er for øvrig usedvanlig gretten i dag. Bare sånn for å nevne det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:30.