Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Beltestol i forsetet?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-09, 23:52   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beltestol i forsetet?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Men hvor går egentlig grensa? Min snart 7 åring er over 130 høy og 30 kg. Stor og robust gutt med andre ord, kan han sitte i beltestolen foran en sjelden gang?

Trygg Trafikk sier ikke noe om alder, men er krystallklare på at høyden bør være over 140 cm.

Sitat:

Og et tilleggsspørsmål, grensa på beltestolen sier 36 kg. Jeg ser for meg at minsten passerer den vekta før jeg kommer til å være bekvem med å kutte ut setet, er det en sikkerhetsmessig grense eller er det bare en øvre standardgrense de har satt?

Det er en sikkerhetsgrense. Trygg Trafikk sier at beltestolen ikke skal brukes lenger når barnet passerer 35 kg, selv om det ikke har nådd 150 cm.

Svært få barn bikker 35 kg før de har passert 135 cm, som er nedre grense for ekstra sikring. (Barn under 135 cm skal sitte på pute eller i stol. Barn mellom 135–150 skal gjøre det hvis det finnes sikring i bilen og hvis de ikke har passert 35 kg.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:40.