Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-09, 12:47   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg synes og at det er helt utrolig at brukerne på FP som egentlig er så PK faktisk oppfordrer til å stigmatisere en gruppe mennesker på denne måten. Det er helt greit å harselere med Frp velgere, men andre generaliseringer skal man vokte seg vel for, for man kan da såre noen.
Jeg har mang en gang hatt lyst til å kaste meg inn i de politiske diskusjonene her på FP, for jeg er veldig opptatt av politikk. Men jeg debatterer ikke med mennesker som stigmatiserer og harselerer med dem de er uenige med. Jeg kan være riv ruskende uenig med mine politiske motstandere, men jeg harselerer aldri med dem. Jeg respekterer at de har andre meninger enn meg, og jeg tenker som så at verden hadde vært et utrolig kjedelig sted om alle hadde ment det samme.
Men det er stor forskjell på å være uenig og på å være nedlatende overfor noen på grunnlag av hva de mener. Den nedlatende og harselerende tonen som finnes blant brukere her inne overfor de som stemmer Frp, er såpass lavmåls at en hver fruktbar politisk debatt hadde vært fullstendig umulig å få til.
Enkelte må tenke over hvordan de opptrer, kanskje flere hadde hatt lyst til å diskutere da.

Helt enig, godt sagt. Jeg har også fått en litt flau smak i munnen hver gang jeg har lest disse nedlatende Frp-innleggene til folk, og jeg tror faktisk også mange her inne ikke vet fullt og helt hva partiet står for. Jeg er ikke noen Frp-er selv og vet ikke nok om dem til å uttale meg, men det virker som om folk her inne rett og slett ofte bare disser partiet fordi det er "in"? Man er liksom "kul" om man gjør det. Det er litt patetisk, egentlig.

Gammel 18-06-09, 13:33   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Flere politiske tråder har vist at det blåser en rød vind på FP.

Så vidt jeg husker fra en "hva stemmer du?"-tråd så stemmer ikke det. Det var vel flest venstrefok, var det ikke?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 13:46   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Så vidt jeg husker fra en "hva stemmer du?"-tråd så stemmer ikke det. Det var vel flest venstrefok, var det ikke?

Nei da, over 55 % stemte Ap, SV eller RV. Venstre var riktig nok (også) grovt overrepresentert når man tenker på det virkelig valgresultatet, med hele 12 % av stemmene her inne.

Gammel 18-06-09, 13:47   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det stemmer at det er en overvekt av folk med tilhørighet på venstresiden. I følge denne spørreundersøkelsen stemmer ca. 55 % AP, SV eller RV, mens 22 % stemmer Høyre eller FrP. Ca. 12 % svarte Venstre.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 16:25   #5
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Kan vi ikke lage en ny påll da? melder du deg frivillig, glitterchick? Jeg har en STERK følelse av at Venstre-tilhengerskaren har økt betraktelig siden sist...

Gammel 18-06-09, 16:26   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Kan vi ikke lage en ny påll da? melder du deg frivillig, glitterchick? Jeg har en STERK følelse av at Venstre-tilhengerskaren har økt betraktelig siden sist...

Nei, jeg har annet å gjøre i dag, men gjør det gjerne du.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 16:39   #7
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg har annet å gjøre i dag, men gjør det gjerne du.

Jeg har ikke peiling på hvordan jeg gjør det! Innrømmer lett å være svært lite datateknisk anlagt.

Gammel 18-06-09, 18:24   #8
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes det er umulig å skille politikken fra mennesket, jeg. FRP har et menneskesyn jeg ikke skjønner at noen kan stå inne for.

Du snur det hele på hodet nå egentlig. Jeg tror egentlig de fleste her har vært enige i at det er greit å være negativ til politikken og som en følge av det også til menneskene som står for og taler varmt for dette, men det jeg og flere med meg har lagt merke til er koplingen den andre veien. Det at når noen har gjort/sagt noe dumt eller galt så går man nærmest uten videre ut fra at de må være Frp-velgere. Selv når det ikke handler om politikk i det hele tatt.

Eks. Noen forteller en historie om manglende bilsikring av barn eller sniking i iskøen eller kasting av søppel i naturen eller et eller annet liknende og så faller bemerkningen da kjapt at det er nok Frp-ere det er snakk om ja, som gjør noe så teit eller dumt eller tankeløst. Skjønner?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:20.