Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvorfor skal en 67-åring få babyer? (TV2 Nettavisen)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-06, 23:52   #29
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal en 67-åring få babyer? (TV2 Nettavisen)

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg må jo likevel få lov til å bruke tittelen min innimellom. Det er sant at man før eller senere dør når man blir gammel, men det betyr ikke at enhver 67-åring står i umiddelbar fare for å stryke med av alderdom. Hvis vedkommende har godt hjerte, kommer fra en familie der man stort sett lever lenge, er i god form og lever sunt, så kan det jo godt hende at forventet levealder er nærmere hundre. Mens det slett ikke er sikkert at f.eks. jeg har en statistisk forventet levealder på trettifem år mer enn jeg er nå.

Men joda, høy alder er en av de faktorene jeg ville synes det var forholdsvis uproblematisk å bruke som kriterium for hvem som skal få assistert befruktning (eller få adoptere småbarn). Det kan likevel være nyttig å tenke gjennom, innimellom, hvorfor jeg mener ting.

Jeg elsker flisespikking.

Jeg er enig i at alle 67-åringer ikke er døden nær, for det trenger jo ikke å feile dem noe. Men det kan inntreffe om ikke så mange år. Friske (yeah, right!) 30-åringer dropper jo til bakken med hjertestans, men det er fremdeles uvanlig og høyst uventet at det kan skje. Noe det ikke er hvis en 70-åring faller om. Som jeg nevnte tidligere, vi vet litt mer om 67-åringer, om de nærmeste årene, hva som er forventet, osv...

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:09.