|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Passiv
|
Sv: Bjarne Håkon Hansen
Ok. På tide å banne kjenner jeg. |
|
|
|
#82 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Bjarne Håkon HanssenJeg har vært borti et tilfelle av særbehandling, da var det så og si beordret av sykehusdirektøren selv. Den gang var det rett og slett fordi det ville kostet sykehuset vannvittig med penger om ikke denne vedkommende var i jobb (for sykehuset). Og nei, vedkommende er ikke lege.
|
|
|
#83 |
|
Passiv
|
Fornøyelig. Sånt er jo helt herlig og det er på sin plass. Da begynner det å komme litt fakta på bordet her da. Godt at det er slik de fleste av oss velger å tro at det er. Det at det er en lik tilgang på helsetjenester enten man er statsråd eller mannen i gata. |
|
|
|
#84 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bjarne Håkon HanssenSkvetten: Jeg har sant å si hørt langt flere klage over at idrettsutøvere får særbehandling, enn over at politikere får det.
|
|
|
#86 |
|
Mother of Dragons
|
Jepp. Jeg har også hatt pasienter som med tydelig hensikt fortalt om slektninger som er statsråder og sykehusdirektører og slikt og de får nå aldri hverken bedre eller dårligere behandling enn andre.
|
|
|
#87 |
|
Passiv
|
Jeg har en eks som kjenner sekretæren til Storberget. Selv ikke det hjelper. |
|
|
|
#88 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det du skriver er jo bare tullball. Jeg anbefaler deg å lese det Esme har skrevet, men denne gangen leser du hvert eneste ord, ikke bare halvparten.
|
|
|
|
#89 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Bjarne Håkon Hanssen |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Passiv
|
Sv: Bjarne Håkon Hanssen
Jeg forsøkte å være snill ovenfor agenten jeg. Selv blåser jeg jo i de mennene som springer på gresset etter den runde greia i lær.
Det er jo underholdende da om ikke annet når noen kan tape enten det er dem eller dem. |
|
|
|
#92 |
|
Ringskrømt
|
Med mindre tilfellet er akutt, må man innom legevakten (evt. fastlegen eller ha legen på hjemmebesøk), for å bli innlagt. Man trenger altså en innleggende lege. Bestiller legen ambulanse til en (psykiatrisk) pasient, kan ambulansearbeiderne vurdere situasjonen dithen at pas. må direkte til sykehus, og ikke via legevakt, men da må det være noe som haster - som f.eks. mislykket forsøk på å ta sitt eget liv. Deprimerte mennesker som ringer 113 blir satt over til legevakten hvis situasjonen er stille og fredelig. :babler: |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() |
Hmm. Sterkt
|
|
|
#95 |
|
Passiv
|
Jeg er en av dem som er rett til akuttmottak på en riktig dårlig dag jeg. :gisper desperat etter luft: |
|
|
|
#97 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bjarne Håkon HanssenJeg syns Kaia Storvik hadde en god kommentar på denne saken i Dagsavisen i går.
|
|
|
#98 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Bjarne Håkon HanssenJepp. Veldig bra og veldig riktig. Og jeg er forbannet over at Ryan og Hanssen ikke ser selv at de har vært korrupte i tilnærmingen til dette.
|
|
|
#99 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bjarne Håkon HanssenJeg kjenner ikke til Ryan, men jeg syns Hanssen ofte er litt sånn "Hvem? Jeg? Jeg skjønner ingenting? Hva har jeg gjort galt, da?" Han fremstiller seg selv som en litt naiv fyr for å liksom ufarliggjøre seg selv. Og det er det to problemer med; Hvis han virkelig er så naiv har han ingenting i en regjering å gjøre, og hvis han fremstiller seg selv på den måten for å slippe unan er han en sleip fisk som ikke har noe i en regjering å gjøre.
|
|
|
#100 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Bjarne Håkon Hanssen
Jepp jeg har akkurat samme inntrykk. Og det er sånn "liksom-legge-seg-flat"-greier han holder på med. Jeg legger meg flat sier han men så argumenterer han med at dette ikke var noe feil. Da legger han jo seg ikke flat da, det er bare en replikk han har lært seg å komme med. Og jeg har ikke inntrykk av at han har skjønt at det var feil, bare at han er sur for at han har blitt knepet.
|
![]() |
|
|