|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En selvfølge at man får til det man setter seg fore
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#64 |
|
både her og der
|
Sv: En selvfølge at man får til det man setter seg foreAlle i min familie har høy utdannelse, så det var en selvfølge at jeg skulle ta hovedfag også. Det beste min mor kunne si om mine resultater på skolen eller på universitetet, var "ikke så verst, men du klarer vel bedre. " Det var kanskje meningen å oppmuntre meg, men jeg oppfattet det som om jeg aldri presterte bra nok. Det er faktisk noe jeg sliter med den dag i dag, jeg er aldri fornøyd med noe av det jeg presterer, verken i jobbsammenheng eller privat. Puh, det var litt av en utblåsning.
|
|
|
#65 |
|
Har fått nytt nick
|
Evt "Så heldig du er som har kommet deg gjennom fem års studier ved siden av full jobb og barn/fått gode karakterer/fått en ok jobb i etterkant"... |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Pauset
|
Sv: En selvfølge at man får til det man setter seg foreJeg forventer ikke at andre skal juble over det jeg gjør, men JEG jubler og feirer. Jeg syns jo det er trivelig om de som står meg nær gleder seg med meg, såklart. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: En selvfølge at man får til det man setter seg foreEr det bare jeg som humrer litt over at alle som føler seg urettferdig behandlet av foreldre/svigerforeldre har funnet sammen på FP? |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Sær og kresen
Sv: En selvfølge at man får til det man setter seg foreJeg får positiv respons fra foreldre, søsken, venner og kollegaer - og ikke minst her på FP - så jeg er nok heldig der. Fikk også blomster fra foreldrene mine da jeg var ferdig med den siste eksamenen i år.
|
|
|
#69 |
|
© All rights reserved
|
Sv: En selvfølge at man får til det man setter seg foreMannen min er verdens beste når det gjelder feiring og skryt. Jeg hadde eksamen i mai og fikk blomster, vin og hjemmelaget pizza av mannen. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Sær og kresen
Sv: En selvfølge at man får til det man setter seg foreJa, bare gni det inn, 007.
|
|
|
#73 |
|
I mål
|
Sv: En selvfølge at man får til det man setter seg foreJeg må innrømme jeg ikke skjønner poenget med sånn feiring og aldri har savnet det. Mamma og pappa har flere ganger "feiret" meg litt i slike anledninger som du nevner (type store, ferdig med skolen og slikt) og jeg skal ikke si at jeg misliker det, og selvsagt er det veldig snilt av dem, men for meg er det helt unødvendig. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Epikur
|
Sv: En selvfølge at man får til det man setter seg foreSom Elinblu sier: mønsteret av skjevfordeling begynner tidlig. Mine S'er ble forbigått i stillhet, mens min søster - som det visstnok var opplest og vedtatt synd på fra dag 1, ble feiret for en G. Hun er helt normalt utrustet i toppetasjen, har mange talenter og gode egenskaper. Det jeg har, som hun mangler, er selvstendighet og jernvilje/disiplin. Og dermed er det synd på henne og ikke på meg. Mønsteret er gått seg så fast at jeg ikke fikk låne 5000 da jeg ikke fikk studielån mer, men hadde et halvt år igjen av studiene og ikke begynte å jobbe før i februar, mens hun har fått gratis tomt, materialer, penger og masse masse hjelp og gratis husrom mens hun etablerer sin egen bedrift. Hun er gjort hjelpeløs. det er virkelig ingenting i veien med henne, men hun er behandlet som om det var det i 33 år.
|
|
|
#75 |
|
Epikur
|
Hadde du aldri fått noe, ville du nok ha savnet det bittelitt, tenker jeg.
|
|
|
#76 |
|
Tøff
|
Men du er den som kan sitte og se på det du har og vite at det er du, og bare du, som har fikset det. Det er mye styrke i vissheten om at en er sterk.
|
|
|
#77 |
|
I mål
|
Ja, men jeg tolker hovedinnlegget direkte i forhold til champis og jordbær. Altså feiring i ordets forstand, ikke anerkjennelse. Dette siste føler jeg mer du etterlyser, og det har jeg full forståelse for, men det er noe helt annet i mitt hode. Jeg har aldri savnet feiring for eksamener og drømmejobber. Men selvfølgelig har jeg satt pris på at foreldrene mine har sett det og sagt "Bra". |
|
|
|
|
|
#78 |
|
saftig
|
Øh?
Jeg tenker du hadde lagt godt merke til det dersom du var blitt utsatt for massiv skjevfordeling.
|
|
|
#79 |
|
By the Sea
|
Jeg er nok ikke så flink til å utrykke meg presist.
|
|
|
#80 |
|
I mål
|
Jeg synes det er ganske forskjell på anerkjennelse og felles glede og moro, og også i forhold til alder, så jeg sliter egentlig litt med å svare på spørsmålet uten å nyansere. |
|
|
|
![]() |
|
|