Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ny solkrem-test!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-09, 12:33   #41
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny solkrem-test!

Noterer! Må ha ny solkrem nå!

Gammel 26-06-09, 12:33   #42
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Har den fysisk eller kjemisk filter? Blir man hvit over det hele av den?

Solkremen er i bhg nå, så jeg får ikke lest på den, men man blir litt hvit av den så det er nok fysisk filter i den, ja.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-09, 12:34   #43
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Man blir litt hvit, og den er temmelig feit, synes jeg. Jeg var i alle fall hvit på hendene etter å ha smurt fire unger og meg selv i går.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-09, 12:34   #44
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Hjelp og trøste. Vi som kjøpte en hel masse på Apotek 1 når de hadde kampanje, og så blir den slaktet. Kanskje ikke så rart at jeg ble svidd selv med faktor 25 da.

Effekten er jo ikke testet, da - det er vel bare det miljømessige som er undersøkt. Jeg ser at min favoritt gjennom mange år, Cliniderm, kommer dårlig ut. Det er jo synd, men den funker i alle fall så det suser for min særdeles blåhvite og sensitive hud. Til barna sverger jeg til Babyline.

Sist redigert av Bluen : 26-06-09 kl 12:39.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-09, 12:36   #45
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Har den fysisk eller kjemisk filter? Blir man hvit over det hele av den?

Nå fant jeg faktor 30 og den har både fysisk og kjemisk solfilter, står det. Den er vannfasdt og beskytter mot uvh og uvb-stråler.

Gammel 26-06-09, 13:43   #46
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Vi har Coop Änglamark sin solkrem med faktor 15.
Den har både fysisk og kjemisk filter. Hverken jeg eller gutten ble spesielt hvit av den. Synes den er super i forhold til bl.a. Babyline sin som tetter huden helt.

Gammel 26-06-09, 14:12   #47
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Alliance-apotekene haddet nettopp et tilbud på Vichy-solkremene, ta 3 betalt for 2. Så jeg fikk handlet litt. Bra den barnesolkremen står på lista da, den har jo kommet godt ut før også?

Gammel 26-06-09, 18:02   #48
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

da blir det coop for oss. kjøpte nivea grønn spray her om dagen. det ser jeg nå var 100 kr ut av vinduet... huff...

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 18:11   #49
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har barn med atopisk eksem og har tidligere ikke kunnet bruke solkremene som har vært best i test for de får mer utslett av de. Guttene ser ikke ut etter et par sprut med Vichy f.eks. Nå har vi derimot funnet Derma som er godkjent etter denne testen, og den fungerer supert. Kjøpte den på Ultra.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 14:56   #50
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Gammel 29-06-09, 18:57   #51
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Da var det nok bra at jeg ble fratatt solkremen (125 ml) i sikkerhetskontrollen på Flesland i går, da. Kjøpte da Apotek1 hadde tilbud, og ser den ligger helt nederst på lista. Ungene sin Dr.Hauschka er snart tom dessuten, så nå blir det Änglamark her også.

Gammel 29-06-09, 19:25   #52
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Da var det nok bra at jeg ble fratatt solkremen (125 ml) i sikkerhetskontrollen på Flesland i går, da. Kjøpte da Apotek1 hadde tilbud, og ser den ligger helt nederst på lista. Ungene sin Dr.Hauschka er snart tom dessuten, så nå blir det Änglamark her også.

Alt har en mening. Knis.

Gammel 29-06-09, 19:47   #53
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Jeg var innom Apotek 1 for et par uker siden for å se på de solkremene i kampanjen. Satte dem kjapt tilbake da jeg så at de hadde en haug med parabener pluss en del annet snadder, og spurte en av de ansatte om de var klar over at de reklamerte for produkter som er skadelige for barn. Jo, de visste om de parabenene, og ingen kommentar forøvrig.

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Jeg fikk tilogmed hjelp av en dame til og velge de som skulle være best for mine allergiske barn. Kjenner jeg blir litt irritert!

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg ble og anbefalt den solkremen på apotek1 til mitt atopiske barn. Er det mulig.
Heldigvis kjøpte jeg den ikke, jeg hadde glemt kortet hjemme.

Jeg ser det er flere enn meg som har dårlig erfaring med anbefalinger fra apoteket. Og det gjelder ikke bare solkremer - mitt inntrykk er at apotek ikke har fokus på varenes innhold, kun på funksjon.

Opprinnelig lagt inn av hlindahl, her.

Kjapp kommentar til Billa og alle andre, fra en som jobber i Grønn Hverdag, og som har jobbet mye med denne testen: Jo da, vi har fokus på allergener også, og testvinnerne inneholder ingen antatt allergifremkallende stoffer.

Ellers: At noe er lovlig betyr ikke at det er trygt. Siloksaner anser vi først og fremst som et miljøproblem - i likhet med norske myndigheter, som har plassert den verste typen siloksan (som vi fant i 12 solkremer) på prioritetslista, som er "verstinglista" over miljøskadelige kjemikalier som fremdeles er tillatt brukt. (Og nei, det er ikke nytt av året at vi fokuserer på siloksaner, det har vi gjort siden 2007).

Parabener: Samtlige står på EUs kandidatliste over hormonforstyrrende stoffer. Fire av dem er vurdert som usikre av EUs ekspertkomité for kosmetikk (SCCP), og den norske vitenskapskomiteen for mattrygghet (VKM). Det er derfor vi advarer.

Ellers er jeg helt enig i det siste avsnittet ditt, Billa: Det viktigste er å velge en solkrem som beskytter godt nok. Samtlige undersøkte solkremer oppfyller de nye retningslinjene for merking og beskyttelsesevne fra EU.

Hele testen er tilgjengelig på www.gronnhverdag.no/sol. God sommer!

Her var det mye nyttig informasjon.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:51.