|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva synes du om innvandrere?
Det er sikkert forskjell mellom utdannelsene, men et system som kvalitetssikrer bør jo være mulig å få på plass?
|
|
|
#123 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva synes du om innvandrere?Ad utdannelse: i mange land er det ikke lagt opp til at alle skal ha samme muligheter hva gjelder skolegang. Ofte er det familiens økonomi som styrer om man får anledning til å ta en høyere utdannelse, eller ikke. Kunnskap og egnethet behøver ikke ha noe å si. Derfor er det veldig viktig å faktisk gjennomføre noen undersøkelser vedrørende studiene, særlig embetsstudier.
|
|
|
#124 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva synes du om innvandrere?Så lenge foreldrenes økonomi ikke styrer utfallet av utdannelsen så syns jeg ikke utgangspunktet om egnethet er så veldig annerledes enn her. Det finnes nok av folk her også som er utdannet til noe de ikke nødvendigvis er spesielt gode eller egnet til.
|
|
|
#125 |
|
Usedvanlig begavet
Der er jeg ikke enig. Det er veldig naivt å tro at man i land hvor det er nedfelt en helt annen tankegang enn likhetstanken vi har her i Norge, ikke vil risikere at også utfallet av utdannelsen kan påvirkes av familiens status. Det gjør vel ikke noe å ha en "kreditering" med tanke på arbeid i Norge?
|
|
|
#126 |
|
Glamorøs
|
Eh nei, hvis du leser to av innleggene mine litt lenger opp så er jeg helt for det.
|
|
|
#127 |
|
Usedvanlig begavet
Ja, jeg så at du var det. Var mer et "ut i lufta" spørsmål. Nei, jeg er på ingen måte dum nok til å tro at utdannelsen i Norge er enestående god. Tvert i mot, jeg vet at f.eks min utdannelse er langt mer mangesidig og fremtidsrettet i andre land. Det jeg prøver å si, er at i enkelte land, vil penger "get you everywhere", og selv om USA (og UK!) nok kan være et eksempel på pengestyrt utdannelse, tør jeg påstå at selv der er stipendordninger o.l. mer satt i system enn i de fleste land i den skåkalte 3.verden.
|
![]() |
|
|