Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Homeparty. Hvilket ville du promotert?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-09, 00:02   #81
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Homeparty. Hvilket ville du promotert?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det har ikke blitt fortidd på et party jeg var på. Jeg tror kanskje personen som solgte trodde at det kunne bite på meg.

"Hattifnatten liker Gud. Da liker nok Hattifnatten Mary Kay, siden Mary Kay liker Gud."

Logisk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 00:47   #82
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var sminkemodell for en Mary Kay-selger et par ganger. Og var på en av selger-samlingene deres. Nærmere et hallelujah-møte har jeg aldri vært. Det er så ufattelig amerikansk på alle måter. *uggen*

Gammel 19-07-09, 00:25   #83
Dååris
Aktiv

Dååris sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
Dååris er litt kulDååris er litt kul
Standard

Jeg har solgt ganske mye rart, uten større hell, da jeg ikke er selgertypen.. Jeg tar et nei for et nei, og det funker jo sjelden....!
Mary Kay er vel som alle andre merker, de har noen gode og noen dårlige produkter. Mitt beste produkt kommer derifra, men også ett av dårligste. Historiemessig har Mary Kay gjort mye for kvinner i USA, på lik linje med tupperware, salg på denne måten har vært mang en kvinnes vei vekk fra kjøkenbenken, så sånn sett må jeg vel si jeg synes det er positivt, eller heller var positivt.
Jeg er også av de som elsker kake en onsdagskveld, så det å bli invitert på homeparty er som oftest et herlig avbrekk i hverdagen, og da je er student,vet alle at jeg ikke eier nåla i vegen, og jeg lar være å kjøpe med god samvittighet!

Dååris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 00:51   #84
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Green house kanskje... har vært på det et par ganger, og det er bra klær. Og veldig kjekt med venninnegjeng og klesprøving. Eller krokofanten.

Men egentlig vet jeg ikke om jeg hadde promotert noe som helst, for jeg kan ikke fordra å invitere folk hjem med tanke på at de skal kjøpe noe... selv om jeg gjerne møter opp hos andre. *ikke spør om logikken*

Gammel 19-07-09, 01:08   #85
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt redd for home-party-vertinner. Og jeg ER selgertypen, altså.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 02:21   #86
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Green house kanskje... har vært på det et par ganger, og det er bra klær. Og veldig kjekt med venninnegjeng og klesprøving. Eller krokofanten.

Men egentlig vet jeg ikke om jeg hadde promotert noe som helst, for jeg kan ikke fordra å invitere folk hjem med tanke på at de skal kjøpe noe... selv om jeg gjerne møter opp hos andre. *ikke spør om logikken*

Jeg liker ikke homeparty-konseptet og kunne aldri tenkt meg å selge eller ha selskap selv. Men fire venninner, mat og vin + Green House var veldig kjekk måte å kjøpe klær på. Helt til de begynte å selge kåneklær. Eller skiftet jeg smak?

Gammel 19-07-09, 08:31   #87
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg tror ikke jeg har lyst til å selge noe som helst. Jeg vet jeg har sett reklame for homeparty som selger kjempefine leker for barn - det har kanskje vært noe (selv om jeg nok har vært eneste kunde selv )

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg får også hetta av homeparties, men jeg har en fjern drøm om å skrive en artikkel hvor fenomener på homeparties sammenlignes med hallelujamøte.

Jeg har visjoner om å skrive en artikkel hvor jeg sammenligner slike "vervemøter" for pyramidenettverk med hallelujamøte jeg - men det er kanskje skrevet allerede.

Gammel 19-07-09, 12:20   #88
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg grøsser bare jeg leser ordet homeparty, MEN Vinmonopolet var jo en strålende idé!

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 14:50   #89
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg er litt redd for home-party-vertinner. Og jeg ER selgertypen, altså.

Ja, samme her.

jeg har også hørt at FrP har begynt med home-parties.

Gammel 21-07-09, 14:51   #90
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 14:54   #91
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forresten forsket på homeparties i historisk sammenheng og konseptet kom til Norge etter 2. verdens krig og ble benyttet av store dagligvarekonsern i "proagandaøyemed", som de kalte det selv.

Gammel 21-07-09, 16:06   #92
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Leste litt om Mary Kay i forbindelse med et party jeg var på, og fikk litt motforestillinger må jeg si. Med Gud på laget i markedsføringen og denslags.

Ingen kan ha lest Bloom County og noen gang ha lyst til å bruke et Mary Kay-produkt noen gang etterpå.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 16:13   #93
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dååris, her.

Jeg har solgt ganske mye rart, uten større hell, da jeg ikke er selgertypen.. Jeg tar et nei for et nei, og det funker jo sjelden....!
Mary Kay er vel som alle andre merker, de har noen gode og noen dårlige produkter. Mitt beste produkt kommer derifra, men også ett av dårligste. Historiemessig har Mary Kay gjort mye for kvinner i USA, på lik linje med tupperware, salg på denne måten har vært mang en kvinnes vei vekk fra kjøkenbenken, så sånn sett må jeg vel si jeg synes det er positivt, eller heller var positivt.
Jeg er også av de som elsker kake en onsdagskveld, så det å bli invitert på homeparty er som oftest et herlig avbrekk i hverdagen, og da je er student,vet alle at jeg ikke eier nåla i vegen, og jeg lar være å kjøpe med god samvittighet!

Det er en stund siden jeg googlet og leste en del om Mary Kay, men jeg mener å huske at de har blitt beskyldt for utnytte kvinner i sårbare situasjoner og den slags, og at det med å være den o store kvinnebeskytter- og fremmer er en del av markedsføringen (sammen med Gud åff kårs). Hva som er sant aner jeg ikke.

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

jeg har også hørt at FrP har begynt med home-parties.

Hva selger de? Eplenåler i gull?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ingen kan ha lest Bloom County og noen gang ha lyst til å bruke et Mary Kay-produkt noen gang etterpå.

Gammel 21-07-09, 16:18   #94
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

FrP selger politikken sin, etter hva jeg skjønner.

men altså, direkte samtale med folk er noe flere partier kanskje burde gidde. De stjal virkelig klærne våre mens vi badet, altså. Det er helt "Formannen" av gerhardsen, hele greia.

Jeg har forsket på hvordan folk fikk "demonstrert" nye spennende produkter, i en ramme av vitenskap og opplysning. Det solgte som hakka møkk, så klart.

Gammel 21-07-09, 16:20   #95
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Saladmaster

http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.2464759

Gammel 21-07-09, 16:25   #96
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cascaye, her.

Saladmaster

http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.2464759

Gammel 21-07-09, 21:13   #97
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Jge ville forresten vurdert å pomotere den kooperativt produserte Vaskebjørn vaskemaskin, hvis jeg kunne hatt på meg hvit frakk og sånn. Eller demonstrert de mange bruksmåtene for aspic!

Sjekk her: Om Blenda

http://kilden.forskningsradet.no/c16...rukt_tid=16878

Gammel 16-08-09, 09:59   #98
Laura
Aktiv

Laura sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Laura har et hav av muligheter foran seg
Standard

Me&i

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:46.