Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Avviser du venneforespørsler på Facebook?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-09, 12:46   #21
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avviser du venneforespørsler på Facebook?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg avviser folk jeg ikke vet hvem er. Men jeg har venner der som jeg ikke har kontakt med på 20 år eller mer, for meg er litt av poenget med facebook å finne gamle venner og ha litt kontakt og se hvordan det har gått med dem. De nære vennene mine trenger jeg ikke facebook for å kontakt med

Slik fungerer Facebook for meg også.

Gammel 30-07-09, 12:50   #22
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Ignorerer i vei. Neida, ikke så ofte, men det forekommer da. Avviser folk jeg aldri likte selv om jeg godt vet hvem de er.

Grundig fascinert av min søsters gjennomført teite venninne fra 1. klasse på vgs som verken jeg eller min søster har sett siden og som jeg sa hei til av og til det året. Hun har nå sendt friend request ikke mindre enn seks ganger...

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 12:53   #23
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av LimboLine, her.

Jepp, men som regel godkjenner jeg dem, for så å slette dem etter en uke eller to.

Jeg har ikke turt å gjøre dette, av frykt for at jeg plutselig skal dukke opp på *People you may know* hos de det gjelder.
Jeg har ignorert noen forespørsler, men en av dem kom stadig igjen, så da aksepterte jeg. Jeg har ikke noe på profilen min som jeg ikke kan vise frem, selv til sjef/ansatte eller fjerne bekjente.

Gammel 30-07-09, 12:57   #24
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Facebook er så synlig og overfladisk at det ikke har noe særlig med "ordentlig vennskap" å gjøre, så jeg ser ingen grunn til å begrense meg til å bare ha nære venner på listen. Jeg har avvist et par forespørsler, men det har vært folk jeg ikke kjente. Det er ikke noe på Facebook-siden min som ikke "hele verden" kan se, om de vil, og jeg synes det er hyggelig med små drypp om hva folk jeg kjenner (eller har kjent en gang) driver med. En form for veldig lavnivåkontakt som gjør at jeg kan ha kontakt med mange, mange flere enn jeg ellers ville hatt ork eller energi til å følge opp. Så jeg har både folk jeg gikk på barneskolen med, tidligere kolleger, søskenbarn, FP-ere, nære venner, et par gamle lærere, foreldre til Podens venner - og både moren min og sjefen min, for den del.

Gammel 30-07-09, 13:17   #25
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Signerer glitter!
Og som sjef selv, og med flere ansatte som har addet meg, så har jeg mer "oversikt". De veit ikke hva de har gjort...

Så du gjorde nok det riktige, Hondacrv!

Men er dere restriktive, med bilder og slikt? Jeg har "bare venner" på alt, og ingen bilder, men så er nå det politikken min på all bruk av nett, at jeg ikke legger ut bilder av meg selv eller familien min. Syns det er rart at jeg kan gå inn på bildene til folk jeg ikke kjenner, fordi de er venn med en venn. Er jeg litt gammeldags av meg? Jeg har et ganske sterkt behov for å "verne" familien min...

Sist redigert av Hondacrv : 30-07-09 kl 13:23. Årsak: mer på hjertet
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 13:20   #26
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Grundig fascinert av min søsters gjennomført teite venninne fra 1. klasse på vgs som verken jeg eller min søster har sett siden og som jeg sa hei til av og til det året. Hun har nå sendt friend request ikke mindre enn seks ganger...

En sånn har jeg også. Vi gikk i samme klasse ett år og likte ikke hverandre spesielt godt, vi hang ikke i samme gjeng eller hadde noe særlig med hverandre å gjøre. Hun har lagt meg til tre-fire ganger, og jeg har avvist.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 13:26   #27
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Min regel er vel at jeg aksepterer alle jeg ville sagt hei til på gata hvis jeg traff dem (og kjente dem igjen).
Har venner på facebook som jeg ikke har sett siden 2. klasse på barneskolen.

Gammel 30-07-09, 13:27   #28
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg har avvist flere og har også kuttet kraftig ned på listen min, nå har jeg vel 300 på vennelisten.
Jeg legger ut bilder men de er kun synlige for venner og jeg sletter de etter en ukes tid.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 13:29   #29
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

En sånn har jeg også. Vi gikk i samme klasse ett år og likte ikke hverandre spesielt godt, vi hang ikke i samme gjeng eller hadde noe særlig med hverandre å gjøre. Hun har lagt meg til tre-fire ganger, og jeg har avvist.

Fnis. Jeg har også en sånn. Hun gikk to klasser over meg på ungdomsskolen, og vi var såvidt på hils. Jeg hadde ikke kjent henne igjen nå, dersom det ikke hadde vært for at hun har forsøkt lagt meg til 20-30 ganger. Nå virker det som om hun har tatt hintet. Eller reist på ferie.

Gammel 30-07-09, 13:30   #30
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg avviser de jeg ikke aner hvem er, og de jeg ikke kan fordra. Men, jeg har fortsatt mange på lista som jeg aldri har møtt, og har preika masse svada med mennesker på andre siden av jordkloden bare fordi vi har et eller annet felles. Gøy! :ekstrovert:

Mye jobbmennesker også, veldig grei måte å ha koll på hva folket driver med.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 13:30   #31
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kun hvis det er noen ikke husker eller vet hvem er, eller hvis det er elever som vil bli venn.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 13:41   #32
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruker facebook til å holde kontakt med venner og bekjente.
Har flyttet mange ganger siden jeg var ung og via facebook har jeg igjen fått kontakt med vennene jeg mistet den gang. Kjempekoselig!
I sommer fikk vi overnattingsbesøk av et vennepar jeg gikk å barneskolen med.
De kom innom fordi vi hdde fått kontakt på facebook.
Nære venner og nær familie har jeg ikke noe behov for å ha på FB, men de er jo der lell. For meg er FB en overfladisk komunikasjonskanal som jeg syns er hyggelig.
Men der legges ikke ut info og bilder jeg ikke ville lagt ut på "åpent" nett eller sakt direkte face to face.

Kanskje svare på HI også.
Har ikke hatt behov for å avvise.
Men blitt både avvist og slettet som venn uten at det går inn på meg. Alle bruker FB forskjellig.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 16:13   #33
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Etter å ha opplevde noe lignende, så lar jeg være å avvise venneforespørsler som jeg ikke gidder godta... Jeg lar de "henge og dingle" der oppe i hjørnet heller

Jeg legger ikke ut bilder med folk på, andre enn meg selv. Jeg er veldig bevisst på at man gir eiendomsretten over bildene til Facebook når man legger de ut der, så jeg unngår å "gi bort" vennene mine på den måten.

Og hvis jeg finner at noen har tagget meg på et bilde, så sletter jeg tag'en. Sær, ja.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 16:20   #34
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ser ikke noe poeng med Facebook om jeg bare skulle hatt en håndfull personer der. Halve moroa er jo å se hva de du ikke har jevnlig kontakt med driver på med.
Har avvist venneforespørsler, men det er spesielle årsaker.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 16:24   #35
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Har avvist venneforespørsler, men det er spesielle årsaker.

De få "spesielle årsaker"-personene jeg har, har jeg blokkert

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 16:26   #36
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg avviser folk jeg ikke kjenner.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 16:29   #37
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Avviser folk jeg ikke vet hvem er, og folk jeg ikke liker. Ellers sier jeg ja til de fleste, men så kanskje jeg sletter når jeg har fått nok av de.

Gammel 30-07-09, 16:29   #38
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg legger ikke ut bilder med folk på, andre enn meg selv. Jeg er veldig bevisst på at man gir eiendomsretten over bildene til Facebook når man legger de ut der, så jeg unngår å "gi bort" vennene mine på den måten.

Og hvis jeg finner at noen har tagget meg på et bilde, så sletter jeg tag'en. Sær, ja.

Er det sant!?

Gammel 30-07-09, 16:30   #39
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg avviser kun de jeg ikke vet hvem er. For meg er hele poenget med facebook at jeg kan ha kontakt med alle de jeg ikke har sett på 20 år . Synes det er kanonkjekt å finne ut hvor folk er blitt av og hva de gjør med livet sitt. De nærmeste vennene mine mailer jeg med utenom (de er jo seffers også venner på facebook, de av dem som er der).

Gammel 30-07-09, 16:49   #40
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja men kun om det er helt ukjente. Resten kan få begrenset tilgang evt vanlig tilgang.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:50.