Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Stemmer du "taktisk" i stortingsvalg?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-09, 21:57   #61
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stemmer du "taktisk" i Stortingsvalg?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Men den taktiske stemmegivningen ville aldri kunne gått på tvers av min overbevisning altså.

Nei, det ville aldri jeg gjort heller. Taktikkeret er godt innenfor at jeg kan tåle resultatet av det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 22:16   #62
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid stemt ideologisk tidligere og vil nok fortsette å gjøre det. Unntaket er hvis partiet skulle åpne for samarbeid med Frp, men det blir antakelig aldri.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 22:57   #63
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg har alltid stemt ideologisk tidligere og vil nok fortsette å gjøre det. Unntaket er hvis partiet skulle åpne for samarbeid med Frp, men det blir antakelig aldri.

Gammel 02-08-09, 23:43   #64
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Ideologisk. Som styremedlem i Venstre lokalt er i allefall partivalget enkelt.
Gleder meg til valgkamp !

Gammel 03-08-09, 00:53   #65
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Men den taktiske stemmegivningen ville aldri kunne gått på tvers av min overbevisning altså.

Nei, selvsagt ikke. Bare for å poengtere at det også er slik for meg. Noe annet skulle tatt seg ut.

Gammel 03-08-09, 19:54   #66
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stemmer du "taktisk" i stortingsvalg?

Nei.

Gammel 03-08-09, 21:42   #67
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Det slår meg at jeg nok pleier å stemme taktisk: Å eliminere alle de uspiselige listene og så trekke lodd med vekting mellom de som står igjen er taktisk, er det ikke? Denne gangen har riktignok eliminasjonsrunden ført til at kun Venstres liste får være med i trekningen min.

Ben "mindre taktisk enn vanlig" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 21:44   #68
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal du ha en 4-5 Venstre-lister å trekke mellom, sånn for prinsippets skyld?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 21:45   #69
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Skal du ha en 4-5 Venstre-lister å trekke mellom, sånn for prinsippets skyld?

Ser ikke bort fra det.

Ben "tror jeg hadde 3 forrige gang" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 22:28   #70
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Som de fleste andre en blanding av ideologisk og taktisk. Men som det minste ondet vinner nok SV fortsatt. AP kjører Høyre light med glidende privatisering og oljeboring for alle penga, og Rødt har visse andre mangler... Til høyre for AP er uaktuelt, da V er for markedsliberalistisk, SP er for miljø bare så lenge det er økonomisk bra for norske bønder og grunneiere, KrF er knapt mindre markedsliberalistiske enn resten av sentrum men desto mer religiøse, og FrP trenger ikke videre forklaring... Det partiet jeg har mest respekt for som jeg ikke kunne tenke meg å stemme på er faktisk Høyre. Ja, jeg er fundamentalt uenig, men de er da redelige og nogenlunde konsekvente ut fra sitt syn.

Er det noen jeg ikke har fornærmet da? Kystpartiet, anyone?

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 22:46   #71
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Ja, jeg er fundamentalt uenig, men de er da redelige og nogenlunde konsekvente ut fra sitt syn.

Det siste med unntak av åpningen for samarbeid i regjering med Frp. Synes jeg.

Gammel 03-08-09, 22:55   #72
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det er absolutt en grunn til å ikke stemme høyre, og jeg er enig i at de har tapt en del troverdighet der. På den annen side er de jo nærmest programforplikta til å søke innflytelse der de kan, og det å være den svake part i en FrP-ledet regjering ville gjøre at jeg nesten syntes synd på Solberg og ikke minst Foss...

Gammel 03-08-09, 22:55   #73
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemmer ideologisk. Jeg har aldri stemt taktisk, men jeg har ved lokalvalg laget meg en mikseseddel en gang eller to.

Ulvefar stemmer selvfølgelig ikke det han gjør pga. listetoppen, men pga. den som står på attende plass eller noe sånt.

Gammel 03-08-09, 23:00   #74
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Ulvefar stemmer selvfølgelig ikke det han gjør pga. listetoppen, men pga. den som står på attende plass eller noe sånt.

Svineinnfluensaen må nok ha ryddet opp mer enn venta i folkeregistret før 18-plassen for SV i Akershus kommer inn... Men du har rett i at listetoppen ikke er noen positiv stemmeleder, ja...

Gammel 03-08-09, 23:11   #75
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Hvorfor står det at du siterer meg når du siterer Ulvefar?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 23:13   #76
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøss. Snodig. Kan et gammelt sitat henge igjen eller noe? Eller er dere to sider av samme sak?

Gammel 06-08-09, 12:15   #77
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ulvefar legger ord i munnen på deg.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:58.