|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Glamorøs
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP
Innkjøpsordningen støtter ganske mye annet enn at bibliotekene skal ha bøker å låne ut, så jeg syns ikke bibliotekene alene skal få bestemme hva de pengene eventuelt skulle gått til. Som P.K. sier, man kan godt diskutere innkjøpsordningen, hvordan den fungerer, spesielt hvem som bestemmer hvilke bøker som skal velges ut, men norsk litteratur hadde nok sett ganske anderledes ut uten denne ordningen. Det er det relativt bred enighet om, altså.
Sist redigert av Tallulah : 05-08-09 kl 18:56. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPJeg har ikke vært helt tydelig på hva jeg prøver å kommunisere her, ser jeg. Det ble en slengbemerkning som kom litt teit ut. Innkjøptordningen er jo en kjempestor og omfattende sak som er grundig utredet av folk som har greie på det, altså. Men det blir enda en sak der folk på grasrota kan oppfatte at "hvorfor i alle dager sitter det noen fjomper der inne i Oslo og prakker på oss en hel stabel med bøker ingen leser???". For det opplever de jo. At de også får en stabel med bøker som blir satt stor pris på ser man kanskje ikke like godt.
|
|
|
#103 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPOg med "på grasrota" tenker jeg i denne sammenheng på bibliotekarer, altså, og ikke Roger på puben.
|
|
|
#104 |
|
Glamorøs
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPNå så jeg den andre kommentaren din, og da blir dette innlegget litt feil. Jeg trodde du snakket om Roger. Er det virkelig en mengde bibliotekarer der ute som tenker sånn?
Det gjør det garantert. Jeg fikk referert en historie av en svensk performancekunster her om dagen, en meget høyrevridd politiker i Sverige hadde sagt noe sånt som "Vanlige folk er fornøyd med å jobbe fra ni til fire og lengte etter ferien, også kommer det en teaterregissør og forteller dem at de ikke er lykkelige!"
|
|
|
#105 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPMen finnes det ikke en del "keiserens nye klær" innimellom?
|
|
|
#106 |
|
Glamorøs
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPSelvfølgelig finnes det noen keisere uten klær! Men syns du virkelig det er et argument i mot utfordrende kunst som helhet? Jeg har hørt historien din jeg også, og den kan like gjerne ha blitt forbigått i stillhet fordi man ikke syns det er verdt å kommentere noe man gjennomskuer som vrøvl.
|
|
|
#107 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPNei, det syns jeg altså ikke.
|
|
|
#108 |
|
Glamorøs
|
Et hvert miljø har sin andel nakne keisere, men jeg tror nok at kunst og kultur har noen av de miljøene folk er minst redd for å rope "HAN ER NAKEN!".
|
|
|
#109 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPDet blir egentlig interessant å se hvordan den store konflikten mellom H og FrP kan spilles ut i regjering. For det er jo enorm forskjell.
|
|
|
#110 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mellom FrP og «statsmannshøyre» med Kåre Willoch og Kaci Kullmann Five som representanter ja, men er forskjellen virkelig enorm mellom FrP og «banditthøyre» representert ved Erna Solberg og Jan Tore Sanner også? |
|
|
|
|
|
#111 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Good -and rather scary -point.
|
|
|
|
#112 |
|
Ustabil
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPI forhold til kultur og bibliotekene tillater jeg meg et hjertesukk. Det blir på mange måter litt meningsløst når kulturbudsjettet skal opprettholdes og bøker kjøpes inn, samtidig som kommunene kutter i åpningstidene på bibliotekene. Det er flere år siden biblioteket her i byen sluttet å ha lørdagsåpent. Så forsvant ettermiddags-åpningen. Nå tror jeg det er åpent tre dager i uka. Hvem er biblioteket for da? Barnehager på tur? Jeg har aldri vært noen stor bibliotekbruker, men med reduserte åpningstider (som følge av stramt kommunebudsjett, antar jeg) så føler jeg ikke lengre at bibliotek-tilbudet er interessant for meg. Så bruker jeg (og sikkert mange andre) biblioteket mindre, besøkstallene går ned, og kommunen kutter mer... det er lovpålagt med bibliotektjeneste, men ingen sier hvor ofte og hvor lenge... |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPHer er det som er kjøpt inn av innkjøpsordningen for året 2009 når det gjelder voksen prosa. "Smalheten" var nok mer utpreget før tror jeg, og for de fleste bibliotek i mindre kommuner vil jeg tro dette er et kjærkomment tilskudd i forhold til hva man kan tilby lånerene. |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Glamorøs
|
Feil. Undersøkelser viser at kulturbruken går opp i økonomiske nedgangstider. Og hvis du leser innleggene mine vil du se at Frps kutt vil ikke gå ut over eksklusiv kunst for noen få, men ødelegge det kulturlivet grasrota benytter seg. av. Jeg anbefaler alle å gå innpå kulturrådets sider og se hva de faktisk støtter. Det er ikke bare rart samtidsteater.
Sist redigert av Tallulah : 05-08-09 kl 21:54. |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Mjau
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPOg jeg er fullstendig enig med Glitter der. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Glamorøs
|
De tenker ikke konsekvenser, de tenker stemmesanking. Og kunst og kultur, på grunn av at den ikke kan måles og fordi mange ser på det som elitistisk, er et lett offer. De vet at de får med seg mange på argumentasjonen, og de vet at folk flest kan lite om kulturpolitikk så de kan ikke bli stilt til veggs på det.
|
|
|
#117 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPLitt på siden, men bibliotekene er også flotte integreringstiltak. Der jeg kommer fra bruker i hvert fall innvandrerne biblioteket MASSE.
|
|
|
#118 |
|
Mjau
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPOg det har jo igjen noe med det at det er et sted du er vekommen uavhengig av sosial status, relgiøs tilhørighet, politisk ståsted, eller økonomi. |
|
|
|
|
|
#119 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPJeg har stemt Høyre tidligere, men er som alltid usikker på om jeg kommer til å gjøre det igjen - kan hverken svare ja eller nei på det per nå.
|
|
|
#120 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPNå ville ikke jeg i utgangspunktet stemt Høyre, men flørting med FrP gjør at de er helt utelukket nå.
|
![]() |
|
|