|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingJeg vet ikke med huset, men bilen låner jeg gjerne ut. Det meste annet også.
|
|
|
|
#23 |
|
Permakulturell
|
Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingJeg låner ut det meste unntatt penger.
|
|
|
#25 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingMen selv om mange sier ja, de hadde lånt bort dette og hint, betyr ikke det nødvendigvis at du er nødt til å si det.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingSå det dere egentlig sier er at det er lite legitimt å være restriktiv på utlån av egne ting?
|
|
|
#28 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor villig låner du vekk dine ting
Vi hadde en sånn "felleseie" greie med min tidligere nabo. Jeg har trillebår, du har spade. Vi kan låne av hverandre. Veldig praktisk!
|
|
|
#29 |
|
saftig
|
Jeg har lånt bort leiligheten min en gang, men jeg ville ikke gjort det igjen. Det var en leilighet med møbler vi ikke var særlig redd for, og ikke hadde jeg noe særlig annet i den leiligheten som var noe sart heller. Nå har vi lys sofa, lyse tepper og jeg er vel temmelig nøye på at det skal se ordentlig ut. Bilen kunne jeg lånt bort til folk jeg stolte på, og som jeg visste var gode sjåfører. Det er kun én som har spurt, og jeg sa nei. Det var en litt uvøren kollega som akkurat hadde fått lappen og hadde glemt noe hjemme.
|
|
|
#30 |
|
VeloppDragen
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
saftig
|
Sånn har vi det nå, og det er helt greit. Det er mennesker som tar vare på greiene, og som gir omtrent det samme i retur.
|
|
|
#32 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingApropos bøker: Hvor lenge er det vanlig å låne en bok? |
|
|
|
|
|
#33 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingDet kommer nok litt an på hvem som spør. Bilen er jeg ikke så fryktelig sær på, men huset mitt er ganske hellig. Jeg liker å ha overnattingsgjester, men da skal jeg være hjemme selv. Jeg liker ikke å låne bort huset til andre hvis jeg ikke skal være hjemme. Er redd for snoking i private ting.
|
|
|
#34 |
|
ekstremt trøtt
|
De burde du fått tilbake. Det er lett å glemme bøker man har lånt så jeg ville spurt etter de.
|
|
|
#35 |
|
VeloppDragen
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingMani - det er helt ok å ikke låne bort. Når jeg sier kanskje på huset så er det sikkert bare fordi det aldri er noen som spør. |
|
|
|
#37 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Ja, kanskje det. Faktisk kom jeg på det nå, hadde ikke tenkt på de bøkene på lenge jeg heller, men den ene kunne jeg gjerne tenke meg å lese om igjen.
Pitbull inkasso? Jobber du der, eller? |
|
|
|
|
|
#39 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingTja, ganske villig tror jeg, så sant det passer da. Men da gjelder det folk jeg kjenner og stoler på. Kjenner ikke så mange jeg ikke stoler på.
|
|
|
#40 |
|
intro
|
Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingLeiligheten vår er det ingen som vil låne, så den saken er grei. Folk gjør bare narr av hvor trangt vi har det.
|
|
![]() |
|
|