|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Hvor villig låner du vekk dine ting
|
|
|
#42 |
|
Guardian of the galaxy
|
Jeg vil, jeg vil, jeg vil! Annenhver uke vil jeg gjerne låne bilen din!
Selv om jeg låner ut med lyst og glede betyr jo ikke det at jeg syns andre som ikke gjør det er kjipe.
|
|
|
#44 |
|
Protonterapeut
|
|
|
|
#45 |
|
Til tider hjulbeint
|
Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingDet kommer an på til hvem. Søsteren min er et rotehode og hun hadde ikke fått låne stort, det er lite ok å få igjen telt uten plugger og slikt. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingSånn egentlig har jeg ingen problemer med å låne ut, men i og med at utlån av hus krever litt for mye ryddevirksomhet for meg, så kvier jeg meg for heimen
|
|
|
#47 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingJeg er visst ganske raus på dette.
|
|
|
#48 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingLaptopen og bilen min har jeg ikke så lyst til å låne bort. Ikke huset mitt heller tror jeg. Vi har så liten plass og mye greier at jeg ikke hadde fikset det. Men annet er ok, inkludert ungene. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingDet kommer litt an på hvem som spør. Bil ville jeg ikke hatt det minste problem å låne ut til nær omgangskrets, søsters fikk låne ene bilen vår da hun var høygravid og ikke hadde bil. Hytten kommer også til å bli lånt ut, og der utvider vi vel kretsen noe, tenker jeg. Huset er jeg litt mer restriktiv på, fordi jeg føler det blir litt privat. Men jeg ville nok foretatt en vurdering enkelttilfeller. Vi låner også bort andre ting, spesielt hus- og hageutstyr er til utlåns i nabolaget, greit at ikke alle skal måtte kjøpe tilhenger, sementblander og andre sånne ting som mannen min bare må ha.
|
|
|
#51 |
|
Off the map.
|
Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingDet spørs litt hvem det er til. Rause folk er jeg raus mot selv. F.eks. vi har bil med hengerfeste og har venner som mangler det, da låner de bilen vår. Andre ganger låner vi tilhenger av en annen kar igjen osv.
|
|
|
#52 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingTil familie kunne jeg ha lånt bort hva det skulle være. |
|
|
|
#53 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingJeg låner gjerne bort bøker og filmer, men ikke penger annet enn mindre beløp om noen har glemt lommeboka eller ikke har kontanter. Da låner jeg gjerne bort en tohundrelapp, men hvis noen hadde kommet til meg og bedt om å låne mange tusen fordi de ikke hadde penger til faste utgifter ville jeg vært skeptisk. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Epikur
|
Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingJeg låner ut alt, unntatt mannen. Og arvesmykker og noen få arveting jeg er knyttet til. Ellers låner jeg vekk hva som helst til de fleste. Kjenner man meg godt nok til å våge å spørre er det stort sett ok, men noen ganger sier jeg nei - det kan være at jeg ikke stoler på vedkommende, at det ikke passer eller at det er noe annet praktisk i veien. Jeg er en temmelig raus person, tror jeg.
Ja. Trenger jeg noe eller ønsker meg noe, så spør jeg. Det verste som kan skje er at noen sier nei.
|
|
|
#55 |
|
Epikur
|
Sv: Hvor villig låner du vekk dine tingJeg låner aldri ut større beløp, dersom det ikke er noe helt spesielt. Vi måtte forresten låne et stort beløp forleden, min sjels elskede var i oslo med bil da jeg ble syk og sendt på sykehus, han fikk derfor en kompis til å hansle flybillett for seg så han kunne kommet hjem, dvs at han i praksis lånte 2000. Ville dere gjort det for noen?
|
|
|
#56 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke morsomt når man ikke får dem tilbake i det hele tatt.
|
|
|
#57 |
|
Fortynnet
|
Det ville jeg helt klart gjort. Det jeg ikke ville gjort er å låne bort store summer til folk som alltid har for lite penger og som er usikre betalere sånn pr. def. Det har jeg rett og slett ikke råd til. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Guardian of the galaxy
|
Jeg vet ikke helt.
|
|
|
#59 |
|
Textrovert
|
Jeg hadde ikke nølt. Så sant jeg hadde penger, da. : ofte blakk :
|
|
|
#60 |
|
Personlig pessimist
|
Ja, men som sagt så er vi nok en vennegjeng med lav terskel for sånt. Heldigvis. Innad i familien er det også mye låning. Tilhengere og verktøy f eks.
|
|
![]() |
|
|