Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dersom du hadde et barn i avlastningsbolig

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-09, 13:16   #41
Left
Passiv

Standard

Sv: Dersom du hadde et barn i avlastningsbolig

Jeg ville helt klart holdt han hjemme jeg. Mamma og pappa er best når man er syk, ingen tvil om det.
Forstår meg ikke på de som overlater syke barn til andre, altså dagmamma, avlaster, barnehage osv. Men man skal vel være forsiktig med å dømme før man har gått noen mil i andres sko....

Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 13:32   #42
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Jeg tenker også som deg, og selvfølgeligkan det være andre årsaker for å sende dem som vi ikke kan spekulere i. Jeg opplever til stadighet at folk jeg er veldig på linje med ellers har et helt annet syn på dette med syke barn og barnehage enn meg, og jeg blir like overrasket hver gang. Det er tydelig at det er store forskjeller her.

Gammel 20-08-09, 15:59   #43
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Jeg ville tenkt akkurat som deg.

Nå minnes jeg ei dame min tidligere svigerinne gikk litt sammen med før. Sønnen til denne venninnen fikk RS-viruset da han var under halvåret. Faren måtte være sammen med ham på sykehuset hele tiden, da mor fikk så tørr hud av den tørre sykehusluften.

Ikke at det kan sammenlignes, men det er personer der "ute" som virkelig klarer å være så selvsentrert.

Herregud, det KAN jo være andre årsaker. Kanskje har de ikke lyst å fortelle om det. Kanskje ligger det andre ting bak. SÅnne ting som du skriver om her har utrolig lett for å bli til fem høns. Og så begynner sladderet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 16:00   #44
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Forstår meg ikke på de som overlater syke barn til andre, altså dagmamma, avlaster, barnehage osv. Men man skal vel være forsiktig med å dømme før man har gått noen mil i andres sko....

Ja, det tror jeg også!

Gammel 20-08-09, 16:03   #45
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Herregud, det KAN jo være andre årsaker. Kanskje har de ikke lyst å fortelle om det. Kanskje ligger det andre ting bak. SÅnne ting som du skriver om her har utrolig lett for å bli til fem høns. Og så begynner sladderet.

Eh ... Hun fortalte meg det selv, mens hun samtidig klaget på at ungen gjorde så hun ikke fikk festet så mye som hun ønsket. De fem hønsene sprer jeg gjerne videre.

Gammel 20-08-09, 17:33   #46
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Eh ... Hun fortalte meg det selv, mens hun samtidig klaget på at ungen gjorde så hun ikke fikk festet så mye som hun ønsket. De fem hønsene sprer jeg gjerne videre.

Det kan vel være, men det skjer altfor ofte at ting kommer ut av proporsjoner. Jeg får fnatt av alle fordommene vi ser overalt, enten det dreier seg om folk med barn i avlastningsboliger, folk som er uføretrygdet, folk med lav utdanning, folk som leser kiosklitteratur, ja i det hele tatt.

Sist redigert av Hyacinth : 20-08-09 kl 20:30.
Gammel 20-08-09, 18:25   #47
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

---

Sist redigert av Inagh : 26-10-12 kl 00:46.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 18:34   #48
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

---

Sist redigert av Inagh : 26-10-12 kl 00:46.
Gammel 20-08-09, 20:32   #49
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Så jeg var nok veldig oppgitt i hovedinnlegget mitt, og jeg syns fremdeles man bør forsøke å finne et annet alternativ enn å ha barnet i boligen, hvor da mange andre i en sårbar situasjon blir utsatt for smitten. Men altså - jeg dømmer ingen - da hadde jeg knust glasshuset mitt for lenge, lenge siden.

Jeg oppfatter det ikke som at DU dømmer, og jeg skjønner poenget ditt. Jeg reagerer på enkelte av svarene her.

Gammel 20-08-09, 20:49   #50
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Når jeg tenker meg om, tror jeg faktisk jeg er mest frustrert over at barneboligen har bitt pålagt, nærmest over natta, å ta i mot barn med smittsom sykdom, uten at de er blitt gitt ressursene til å takle dette.

Når helsemyndighetene bare trer dette over ørene deres, og sier "deal with it," uten å legge to pinner i kryss for å legge forholdene til rette for dem.

DET har jeg veldig stor forståelse for! Og noen ganger må man lufte frustrasjonen litt før man helt finner ut HVA man er frustrert for.

Gammel 20-08-09, 21:00   #51
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og noen ganger må man lufte frustrasjonen litt før man helt finner ut HVA man er frustrert for.

Og da er det faktisk utrolig godt å ha et slikt sted, hvor man får hjelp til å sortere tankene sine.

Gammel 20-08-09, 21:55   #52
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du er helt klart normal!

Gammel 23-08-09, 21:44   #53
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har jobbet mange år i avlastingsbolig, og der måtte barna hjem hvis de var syke, så jeg antok at det var slik andre steder også.

Hvis det ikke var slik, tar jeg det som en selvfølge at andre foreldre med barn der blir informert om at det nå kommer et barn med svineinfluensa, slik at man kan velge å holde barnet sitt hjemme.

Jeg antar jeg selv ville hatt barnet mitt hjemme, men det blir jo bare hypotetisk spekulering. Samtidig vet jeg jo at noen foreldre er så på felgen pga slitsomt barn, at de kanskje vil ha barnet sitt på avslastning om de hadde fått lov. Noen barn har jo avslatning nettopp fordi de er så mye syke - fordi det er et symptom på situasjonen de har. Da blir kanskje grensen for når man vil ha barnet hjemme/borte mindre enn hos andre. Vi hadde feks et barn der vi ikke skulle ringe foreldre nesten uansett hva slags skader barnet pådro seg (slå ut tenner, hull i hodet, sying osv), fordi dette var en del av det store bildet. Hos andre hadde vi selvsagt ringt hjem og fortalt mye mer, så kunne de selv vurdert videre behandling/om barnet skulle hjem.

Sist redigert av Pelle : 23-08-09 kl 21:56.
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 21:53   #54
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Har nå vært flink og lest hele tråden, og ser at deres sted må ta inn barn med sykdom også. Jeg antar de da må ha en plan for hvordan dette skal gjøres, og at dere kan be om å få se denne planen. Isolering blir sikkert vanskelig, som du sier - helt klart en vanskelig problemstilling.

I min kommune vet jeg ihvertfall at barnehager og slik er anmodet av kommenehelsetjenesten å veilede foreldre med barn i risikogruppe hvis det skulle skje et utbrudd på dette stedet, så dette må jo være et minimum hos dere også.

Gammel 23-08-09, 22:19   #55
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

---

Sist redigert av Inagh : 26-10-12 kl 00:47.
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:26.