|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Off the map.
|
Sv: Ringdal om Erna Solberg
Jeg jobber ikke med det, men jeg synes heller ikke dette var injurierende. Han uttaler seg som fagmann, og det er interessant det han sier. Og jeg tror han kan ha noe rett. Og som statsministerkandidat må en bare finne seg i å bli omtalt på den måten - i en faglig setting sånn som her.
|
|
|
#22 |
|
En som trener
|
Men kanskje er det sånn at for å kvitte seg med denne type holdninger må de konfronteres og belyses? |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Glamorøs
|
Jepp, det har du helt rett i. Men jeg er ikke nødvendigvis enig i dette:
Jeg syns det kommer an på hvordan det gjøres. Å "avsløre" tanke- og følelsesmekanismer, syns jeg er nyttig i kampen mot fordommene, jeg syns ikke det nødvendigvis sementerer dem.
|
|
|
#24 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ringdal om Erna SolbergJeg synes det er kult at høyre har en leder som er overvektig. Jeg tror nok det er et poeng med at det er fordommer mot overvektige, fordommer en ikke vedkjenner seg eller annerkjenner. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Det må du veldig gjerne mene. Jeg diskuterte dette med mannen min i kveld også. Det ville kanskje vært slik du sier hvis Erna hadde vært ny i politikken. Men det er hun så langt ifra. Folk vet hvem hun er og hva hun står for. Jeg kan ikke tenke meg at vekten hennes skulle ha noe å si for henne på det nåværende tidspunkt, iallefall.
Selvsagt. Og det er ikke det jeg sier heller. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
En som trener
|
Sikkert nyttig, men om en person skal brukes til noe slikt må det da være av eget valg. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Glamorøs
|
Ja, det er jeg i teorien enig i.
|
|
|
#28 |
|
Shake it out!
|
Jeg er faktisk helt enig. For selv om Navnet er en medievant kjendis, så har Navnet følelser
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: Ringdal om Erna SolbergJeg tror Ringdal har helt rett.... man kan kanskje ønske at han ikke har rett, men da tror jeg man er ganske så naiv. Dessverre. Jeg må selv innrømme at jeg har tenkt mitt når jeg ser intervju med henne fra kontoret hennes som er fryktelig rotete. Hvordan kan en så rotete person ha kontroll? tenker jeg, og hvorfor rydder hun ikke når hun VET at tv kommer på besøk?
|
|
|
#30 |
|
By the Sea
|
Ja, det er helt riktig.
|
|
|
#31 |
|
Off the map.
|
Sv: Ringdal om Erna SolbergMen det er jo ikke Ringdals skyld hverken at Erna er overvektig eller at andre folk kanskje ikke stoler på henne pga dette. Hvis det er sant, så blir det jo ikke mindre sant av at han holder kjeft om det.
|
|
|
#32 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Ringdal om Erna SolbergJeg tror det jeg reagerte sterkest på var da han skrev noe à la "Kan vi stole på henne når hun tillater seg selv å spise seg feit?".
|
|
|
#33 |
|
Glamorøs
|
Jeg oppfattet at han skrev det slik fordi underbevisst er det slik mange ressonnerer. Ikke at han syns at det er sånn, eller at det var problemet.
|
|
|
#34 |
|
By the Sea
|
...men hvor mange ganger er det hensiktsmessig å si det?
|
|
|
#35 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ringdal om Erna SolbergJeg syns uttalelelsene hans var veldig "synsete", og ble jo også kontant tilbakevist av andre fagfolk.
|
|
|
#36 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Ringdal om Erna SolbergGro hadde definitivt mistet troverdighet dersom hun så ut som Vendela Kirsebom. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Egentlig er det like fordomsfullt som å tro at tjukke ikke kan ha kontroll som politikere, hvorfor i alle dager skulle et vakkert utseende gi mindre oppfattelse av intelligens og integritet?
|
|
|
#38 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Ringdal om Erna SolbergMen Polyanna, jeg er redd for at det har skjedd noe siden Brundtland sto ved roret. Både med TV som medium og vår obsession for helse og overvekt.
|
|
|
#39 |
|
Shake it out!
|
Now it's nothing but MY way! ![]() Sist redigert av Milfrid : 31-08-09 kl 22:11. Årsak: fullførte en setning |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ringdal om Erna SolbergScarlett: Vi snakker om 15 år - har det virkelig endret seg SÅ mye, tror du?
|
![]() |
|
|