|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!Jeg hadde en Gore Tex-diskusjon med bhg i går. Pedagogisk leder på M sin avdeling sa at hun ikke trodde M sin regnjakke var i bhg? Jeg sa "Ok, jeg trodde den var her, skal lete, men ellers så har han jo en goretexjakke hengende her, så dere kan bare bruke den"
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom" Tre stk! Sist redigert av Daisy : 02-09-09 kl 10:18. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
saftig
|
Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!!Hoi, hvor dette lyder kjent. Jeg måtte skrive liste over hva hun skulle ha på seg, fordi de ikke klarte å ta på henne riktige klær. Jeg syns det er helt hårreisende at de tar på henne våte klær når du har riktige, tørre klær tilgjengelig. Be om et møte med ped.leder, og gå i detaljer. Be henne om å formidle dette til resten av personalet.
|
|
|
#3 |
|
Borte
|
Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!!Si til pedagogisk leder at "I vår forrige barnehage var gore-tex-klærne våre vanntette og ungene var tørre og varme ved henting. Men det er mulig de ikke hadde så mye erfaring som deg og derfor måtte ty til logikk og fornuft ved påkledningen."
|
|
|
#4 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!!Kjenner meg litt igjen ja. Heldigvis har vi en fungerende ped.leder nå som er veldig god på påkledning.
|
|
|
#5 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!!Vi har litt denne erfaringen vi også. Denne uka gikk gutten med (hold dere fast) skotrekk på hodet når jeg hentet han. Dette fordi regnjakka ikke hadde hette. At han hadde en vanntett allværsjakke fra Pop hengende på knaggen - med hette - det tenkte de ikke på. Og hadde altså skotrekk på hodet til gutten. Det så unektelig ganske komisk ut, og det var ingen krise, men det sier litt om hva de vet om klær.
|
|
|
#6 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!!Det har vært litt samme greiene i vår barnehage også, men jeg sa ifra, meget sint men behersket. Gikk og irriterte meg i hele fjor og nå var det nok. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!!
|
|
|
#8 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!!Vi har to sett med regntøy i barnehagen. Poden er verdensmester i søkkvåt.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!!Jeg har igrunn aldri merket noen problemer med bekledning i bhg til gutta. Det kan jo hende at jeg ikke er så opptatt av dette, eller at jeg stoler på at de ansatte har vett på å kle han skikkelig. Men i mine 6 år som barnehagemamma så har ikke dette vært noen problem. Vi har vært innom tre bhg inkludert den minsten går i nå. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!!Her er de også passe korttenkte. Litt samme greia. Men her gjelder det kun avdelingen til minien. På prinsens avdelingen går det så fint.
|
|
|
#11 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!!Vi har ingen problemer med dette, men jeg henger meg heller ikke veldig opp i om de blir litt våte, det ligger skiftetøy der. Vi bruker regntøy nå tidlig høst og tidlig vår, ellers er det utedress med gummi som gjelder. Ellers kler jeg på det de skal ha om morgenen, det betyr ullundertøy, fleece, ullsokker, fleecejakke etc, og sørger for at det alltid henger litt ekstra i barnehagen. Er det noe som glipper er det som regel vi som har glemt å ta med gummistøvler,lue, regndress etc, ikke barnehagen.
|
|
|
#12 |
|
saftig
|
Syns du det er negativ og detaljstyrende holdning til barnehagen dersom man ønsker at barna skal kles på det tøyet man har kjøpt inn?
|
|
|
#13 |
|
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!!Jeg er til viss grad enig med deg Lykken, i at mange er veldig detaljstyrende i ft barna sine når det gjelder klær, men når man kjøper fint utstyr for at barna skal ha mest mulig komfortable klær så de blir glad i å være ute - da må det være frustrerende at barnehagen kler på dårlige låneklær eller lar barna gå bløte.`(eller bruker skotrekk på hodet, men de skal ha kred for kreativiteten, den skal de ha!)
|
|
|
#14 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Jeg er sur idag.
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!!Dette har jeg forsket på i den tiden der. |
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!!Min løsning genererer en del syt fra barnehagen over at ungen ikke har skift da. Det igjen løses ved at man sier at om han blir våt eller kald så ring meg og jeg skal ta meg fri fra jobben og hente ham. (Det skjer jo ikke.) |
|
|
|
#17 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!!Puh, igjen kan jeg konstantere at barnehagen vår har oppegående ansatte som klarer å velge i det jeg har av tøy til barna mine :-) |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!!Jeg kjører samme linje som smilefjes. Vi fjerner valgmuligheter slik at personalet skal slippe å tenke/vurdere for mye. Både for å få det som vi vil og rent prinsipielt - jeg synes det er mye å forvente at hvert eneste barn i barnehagen skal ha en egen bruksanvisning.
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det ikke dette som er gjort da? Slik jeg har forstått har det blitt gitt klar beskjed om hva som skal brukes, men de låner klær av andre? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!!Veronal - det er et poeng. De som jobber i barnehagen ser "Innmari mange dresser i mange farger". Noen av dem er skikkelige dresser som tåler å brukes som regntøy - noen av dem ikke og de vet ikke forskjell. Dermed setter de på gummitøy som er ca gummitøy uansett fabrikat. Er det ikke noen valgmulighet der så vet de at der skal det som er der tas på. |
|
![]() |
|
|