|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
|
Sv: Ringdal om Erna Solberg
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Passiv
|
Visst er det avisen som velger det de putter på forsiden, de skal tross alt selge aviser, de lever jo av det. Så fra et slikt perspektiv forstår jeg det. Nå mener jeg ikke at kvinners rettigheter forsvares best av kvisete, overvektige og ellers ustelte kvinner, så det blir for søkt å hevde. Det jeg synes er at det blir alt for personifisert, man velger Erna ved navn for så å fronte en ung vakker kvinne på forsiden for å forsvare den som har blitt utsatt for denne lite hyggelige oppmerksomheten mener jeg er smakløst. Dersom man hadde generalisert oppslaget hadde det vært langt mer rettet mot en opplysning av allmenheten og for ikke å snakke om som et innslag i en debatt om holdninger. |
|
|
|
#83 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Passiv
|
At hun er ung og vakker er til hennes fordel. Jeg liker ikke å navngi folk enten de er gamle og rimelig slitne som meg selv eller unge å vakre. Når det kommer til mennesker finnes jeg ikke opptatt av andres utseende. |
|
|
|
#85 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig!! |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Passiv
|
Selvsagt ikke om en ser slik på det, men det er ingen ulempe å se rimelig greit ut om man vi frem i denne verden. Verden er nå en gang skrudd sammen slik uten at det gjør det rett av den grunn. |
|
|
|
#88 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Her har jeg litt problemer merker jeg.... Men jeg klarer ikke helt å uttrykke hva det er som plager meg. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Ringdal om Erna SolbergJeg liker damen og bryr meg ikke om vekten hennes. Hun har veldig pene øyne også. Har lagt merke til at hun er blitt mindre og freshere. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Ringdal om Erna SolbergJeg ble nesten litt satt ut nå. Jeg har ikke sett så mye på valgkamp på tv i år, det må jeg innrømme. Men nå sitter jeg og ser på et eller annet på NRK. Der er Erna. Og milde måne, FOR en forandring! Hun er jo blitt skikkelig søt og pen! Et nydelig ansikt, fin på håret og i det hele tatt veldig annerledes. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Kontrollfrik
Kall meg gjerne naiv. Men JEG tror: |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Kontrollfrik
Fordi jeg aldri har tenkt på henne som søt og pen før. Bare en dyktig dame, liksom. Jeg har aldri reflektert over utseendet hennes tidligere. Men nå la jeg merke til at hun jo er både søt og pen. Noe hun jo har vært hele tiden, bare at jeg ikke har sett det. Og jeg snakker ikke om vekten, nå, jeg mener at hun er helt annerledes i ansiktet. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
By the Sea
|
|
|
|
#95 |
|
Leser
|
Sv: Ringdal om Erna SolbergVanskelig tema. Er helt enig i at han ikke burde har personifisert det. Men at utseende betyr en del for hva folk tenker om en tror jeg på. Jeg er også enig i at mange folk i dag tenker at overvektige er mennesker er uten selvkontroll. I tidligere tider, tenkte man at overvektige mennesker var rike og i fremtiden vil jeg tro at overvektige mennesker blir regnet som normalen, jeg vil tro man kommer til et punkt hvor det vil være unormalt å være normalvektig.
|
|
|
#96 |
|
Kontrollfrik
Kanskje noen ganger. Men alle "kjenner" da Erna og vet at hun har noe å fare med? |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Leser
|
Det var mer en generell betrakting om hvordan kulturen i vårt samfunn er. Det er ikke så lenge siden at kyskhet ble satt høyt, typisk at nonner og munker var bedre enn andre fordi de kunne "tøyle sine dyriske lyster". Finn Skårderud sier jo noe om at i dagen samfunn er fikenbladet flyttet fra underlivet til munnen. Og det er nok mye sant i det. Kontrollen er flyttet fra å kunne "styre seg" seksuelt til å kunne "styre seg" i matfatet.
|
|
|
#98 |
|
Passiv
|
Det er jo drevet forskning på dette og desverre viser det seg at de som ansees som pene i en kultur er de som foretrekkes. De foretrekkes i de fleste sammenhenger. Noe av det som er problematisk med denne type forskning er at den vil stigmatisere store grupper av mennesker. Når noen skal velge en resepsjonist er det nok slik at det er lettere å velge en søt, ung kvinne med idealvekt fremfor en voksen dame i sin beste alder med overvekt, desverre. |
|
|
|
#99 |
|
Textrovert
|
Sv: Ringdal om Erna SolbergJeg har sittet og følt litt på hva jeg har reagert litt på i denne tråden (sånn utenom Ringdals uttalelser) og jeg tror at jeg har klart å sette ord på det. Det blir dratt frem som utelukkende positivt for imaget og for Erna Solberg selv at hun har slanket seg og blitt mer fiksere. Positivt for imaget, ja, men hva vet vi om det er positivt for Erna Solberg selv? Så lenge hun ikke uttaler seg om det, så kan hun ha det helt jævlig, for alt vi vet. Kanskje slanke- og pyntepresset er helt pyton og at hun hater hvert sekund av det? Kanskje hun føler at det stjeler all hennes tid og energi og at det faktisk går ut over den politiske arbeidet? Hva vet vi? Jeg håper selvsagt at Erna trives med sitt nye jeg, det har hun fortjent, men jeg synes ikke vi skal sitte her og si "good for her" når vi ikke kjenner henne og hun selv ikke har uttalt seg.
|
|
|
#100 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Ringdal om Erna SolbergJeg tror Ringdal har rett i det han sier. Om det er riktig å trekke inn navn her er jeg litt usikker på . |
|
|
|
![]() |
|
|