|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøter
Hvem er du nettverk for?
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#103 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterJeg har nettopp kommet hjem fra første foreldremøte på skolen som var fra klokken 1800-2000. Skolen hadde faktisk leid inn 2 stk barnevakter og hadde åpnet det ene SFO rommet der barn da kunne se barne tv og leke mens foreldremøte pågikk. Eneste problemet var at skolen ikke hadde informert om dette tilbudet på forhånd så det var ingen barn der
|
|
|
#106 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterNå ser jeg at vi også skal på foreldremøte neste uke. 18-20. Og den dagen er min mann "alenefar". Og vi har virkelig ikke noen vi overlater kveldsstell av alle tre barna til, sånn en vanlig hverdag. Vi har god hjelp for ettermiddagsleking og for "sitting" om kvelden, men kveldsstell når man har 3 småbarn? Det er virkelig ikke bare-bare.
|
|
|
#108 |
|
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterDere kan lese alt i morgendagens Aftenposten! :reklamerer: |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Ok, nå har jeg lest tre ganger hva jeg skrev tidligere i dag: Ingenting der om at "det er bare å skaffe seg et nettverk" og "det er noe alle kan klare." Jeg understreket viktigheten av å ha et nettverk hvis man er alene med barna, og jeg mener man bør strekke seg langt for å få det til. (Og JA! for Guds skyld: JA,
Tja, familie, venner, kollegaer osv. Jeg passer andres barn, de passer mine. Vi bytter på å kjøre på trening f.eks,ja, kort sagt, stiller opp der vi kan. |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Meget mulig. Spørsmålet var likevel av en mer teknisk art: Skal det gå an å sende to prikker samtidig? Sist redigert av rine : 07-09-09 kl 23:58. |
|
|
|
|
|
#115 |
|
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterrine, jeg tror vel kanskje jeg ble noget oppgitt over din iver etter å presisere noe som alle vet. Ja. Man bør ha et nettverk. Det er ikke noe poeng i å pese om det, for det VET man at er en god idé. Og så kan det være en idé å tenke etter bare en gang til, "hey, hva er det jeg har tenkt til å skrive nå, har jeg virkelig tenkt å pese aleneforeldre på at de skal skaffe seg et nettverk så de kan få barnevakt for å komme på foreldremøter? Er det nå egentlig veldig gjennomtenkt? Har jeg reflektert veldig mye over hvordan den situasjonen er nå? Fremstår jeg som tankeløs og lite empatisk nå?", så kanskje man unngår det siste der. Å fremstå som tankeløs og lite empatisk. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
|
Sånn for å presisere hvorfor jeg valgte å bruke ordene "tankeløs" og "lite empatisk". |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Hertuginne
|
Og så glemte du å legge til en aldri så liten
|
|
|
#120 |
|
kamerat
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterrine: Prikkmysteriet er under utforskning.
|
![]() |
|
|