Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Aleneforeldre og foreldremøter

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-09, 23:37   #121
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aleneforeldre og foreldremøter

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Kaller du meg tabloid? :skingrestemme:

:myser:

Jah, det gjorde jeg jaggu. What'cha gonna do?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 23:38   #122
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jah, det gjorde jeg jaggu. What'cha gonna do?

Expect the unexpected. Men ikke i dag, nå må jeg legge meg.

Gammel 07-09-09, 23:40   #123
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

rine: Prikkmysteriet er under utforskning.

Er ikke det enkelt-penkelt da? Amor har vært medlem her siden tidenes morgen og har aldri gitt en rød før. Klart hun får dobbel kvote når hun først fyrer av en.

:helt logisk:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 23:41   #124
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ref: HI: Brukte du ordet "kosher"? Er det et alment akseptert ord jeg kan benytte, og som folk forstår?

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 23:43   #125
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

rine, jeg tror vel kanskje jeg ble noget oppgitt over din iver etter å presisere noe som alle vet. Ja. Man bør ha et nettverk. Det er ikke noe poeng i å pese om det, for det VET man at er en god idé. Og så kan det være en idé å tenke etter bare en gang til, "hey, hva er det jeg har tenkt til å skrive nå, har jeg virkelig tenkt å pese aleneforeldre på at de skal skaffe seg et nettverk så de kan få barnevakt for å komme på foreldremøter? Er det nå egentlig veldig gjennomtenkt? Har jeg reflektert veldig mye over hvordan den situasjonen er nå? Fremstår jeg som tankeløs og lite empatisk nå?", så kanskje man unngår det siste der. Å fremstå som tankeløs og lite empatisk.

Jeg har sagt mange ganger at jeg er klar over at ikke alle får det til. For meg hadde det holdt lenge å skrive det en gang, grunnen til at jeg "peser" om det, er at veldig (skremmende mange) tydeligvis ikke har forstått at dette var en generell kommentar, ikke er grovt personangrep på hvemdetnåemåttevære her inne. Har forresten ikke sagt at det er viktig med nettverk pga av foreldremøtene (jeg synes virkelig ikke det er den viktigste grunnen)- så det hadde vært utrolig mye enklere hvis folk kunne forholdt seg til det jeg faktisk skrev, ikke lest 10.000 andre ting mellom linjene. : oppgitt: Jeg synes ikke jeg har fremstått som veldig lite sympatisk i denne tråden, men jeg har jo heller ikke et objektivt syn på saken....

Og en annen ting: (Ikke spes. til aC: ) Er det virkelig forventet at man skal kjenne bakgrunnen til alle her inne før man skriver noe? For å unngå å tråkke noen på tærne, mener jeg? Jeg vil tro det er fint lite man kan skrive hvis man er nødt til å kjenne hele bakgrunnshistorien til alle medlemmene før man poster. Når jeg får tilbakemeldinger à la: "Dette burde du visst," blir jeg litt , rett og slett.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 23:43   #126
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Ref: HI: Brukte du ordet "kosher"? Er det et alment akseptert ord jeg kan benytte, og som folk forstår?

På generelt grunnlag? Nei, det tror jeg ikke. Altså: jeg tror "folk flest" vet hva kosher mat er, men jeg tror ikke det er et universelt forstått uttrykk for hva som passer seg. Jeg kunne neppe brukt det overfor mine (normalt oppegående) foreldre, og jeg tror ikke alle kollegaene mine ville tatt den overførte betydningen heller.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 23:43   #127
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forstår det? Kanskje hun ikke gjorde det.

Selv bruker jeg det stadig vekk. Om den skitne almuen ikke kan følge meg i mine verbale krumspring, so be it.

Gammel 07-09-09, 23:44   #128
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Selv bruker jeg det stadig vekk. Om den skitne almuen ikke kan følge meg i mine verbale krumspring, so be it.

Det var altså da et svar til Kif. Og jeg glemte å quote. Surprise.

Gammel 07-09-09, 23:44   #129
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg har et stort nettverk. Men kan likevel hende at ingen kan sitte barnevakt faktisk. Et stort nettverk betyr ikke ubegrenset med velvillige barnevakter.

Jeg er aleine og synes også jeg har et stort nettverk. Men dette nettverket er folk med egne barn som er opptatt med aktiviteter, de er bortreist på møter og turer, de skal på korøvelse... Mange av dem bor også i en annen kommune, og jeg har ikke bil. Heldigvis var vårt foreldremøte slutt ca 20 så jeg akkurat rakk å få guttungen hjem fra barnevakten i tide til leggetid.

Hadde jeg fått en sånn telefon hadde jeg ringt rektor med en gang. Men på guttungens skole hadde de nok heller prioritert å informere bedre de foreldrene som ikke forstår så godt norsk og blir bombardert med skriftlig informasjon.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 23:45   #130
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Og en annen ting: (Ikke spes. til aC Er det virkelig forventet at man skal kjenne bakgrunnen til alle her inne før man skriver noe? For å unngå å tråkke noen på tærne, mener jeg?

Ikke før man skriver "noe". Men hvis man har tenkt å kritisere noen, bør man være rimelig sikker på at man har grunnlag for å gjøre det.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 23:46   #131
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

.

Jeg også forstår - og bruker uttryket i utvidet forstand - ordet "kosher."

:bidrar vilt og hemningsløst her:

Gammel 07-09-09, 23:46   #132
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg har sagt mange ganger at jeg er klar over at ikke alle får det til. For meg hadde det holdt lenge å skrive det en gang, grunnen til at jeg "peser" om det, er at veldig (skremmende mange) tydeligvis ikke har forstått at dette var en generell kommentar, ikke er grovt personangrep på hvemdetnåemåttevære her inne. Har forresten ikke sagt at det er viktig med nettverk pga av foreldremøtene (jeg synes virkelig ikke det er den viktigste grunnen)- så det hadde vært utrolig mye enklere hvis folk kunne forholdt seg til det jeg faktisk skrev, ikke lest 10.000 andre ting mellom linjene. ppgitt: Jeg synes ikke jeg har fremstått som veldig lite sympatisk i denne tråden, men jeg har jo heller ikke et objektiv syn på saken....

Og en annen ting: (Ikke spes. til aC Er det virkelig forventet at man skal kjenne bakgrunnen til alle her inne før man skriver noe? For å unngå å tråkke noen på tærne, mener jeg? Jeg vil tro det er fint lite man kan skrive hvis man er nødt til å kjenne hele bakgrunnshistorien til alle medlemmene før man poster. Når jeg får tilbakemeldinger à la: "Dette burde du visst," blir jeg litt , rett og slett.

Leste du den fine quote-rekken, rine? Les den en gang til. Hvis du ikke fatter hvorfor det du skrev der ble oppfattet svært lite reflektert, vel, da toer jeg mine hender.

Og nei, det er ikke meningen at man skal kjenne bakgrunnen til alle.

Gammel 07-09-09, 23:48   #133
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Leste du den fine quote-rekken, rine? Les den en gang til. Hvis du ikke fatter hvorfor det du skrev der ble oppfattet svært lite reflektert, vel, da toer jeg mine hender.

To i vei!

Gammel 07-09-09, 23:50   #134
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

To i vei!

Obviously.

Gammel 07-09-09, 23:58   #135
Frantzen
Passiv

Standard

Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 00:01   #136
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Ikke før man skriver "noe". Men hvis man har tenkt å kritisere noen, bør man være rimelig sikker på at man har grunnlag for å gjøre det.

Eh....remind me again: Hvem har jeg kritisert?

Gammel 08-09-09, 00:53   #137
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Eh....remind me again: Hvem har jeg kritisert?

Alle de som ikke har "evnet" å skaffe seg et nettverk, noe man ha om man setter barn til verden?

Gammel 08-09-09, 01:40   #138
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Alle de som ikke gidder å skaffe seg nettverk og dermed bruker det som en teit grunn til å ikke komme på foreldremøte...

Gammel 08-09-09, 08:42   #139
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Alle de som ikke har "evnet" å skaffe seg et nettverk, noe man ha om man setter barn til verden?

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Alle de som ikke gidder å skaffe seg nettverk og dermed bruker det som en teit grunn til å ikke komme på foreldremøte...

Djeez....
Skal jeg ta det igjen? Virkelig? At jeg har påpekt at det er viktig med nettverk, er ikke det samme som at jeg har kritisert alle de som har en god grunn til ikke å ha det, og som virkelig har prøvd. Mams: For fjortende gang: Jeg har heller A L D R I sagt at det er pga foreldremøtene nettverk er viktig... De fleste er vel i stand til å lese et referat, selv om noe sier meg at en del på FP har dårlige evner når det gjelder å få med seg essensen i en tekst. (Dere to jeg har quotet f.eks + en del andre.)

Gammel 08-09-09, 08:46   #140
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å ja. Så alle de som oppfyller Rines kriterier, DE er unnskyldt. Mens resten bare er teite, fordi de ikke igler seg innpå folk.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:20.