|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøter
Ribben. Så vidt jeg kan erindre har ribben ingen spesiell plass i Jehovas Vitners diett, hverken på den ene eller andre måten.
Jeg er veldig, veldig enig, og føler selv at jeg gjør en betraktelig innsats på dette området. |
|
|
|
|
|
#182 |
|
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterOg så har jeg ikke tatt meg personlig nær av noen uttalelser om nettverksbygging, altså. Jeg bare ser litt objektivt på det og ser at det kanskje ikke er så easy-peasy for alle. |
|
|
|
|
|
#183 |
|
Passiv
|
Nei, men her jeg bor er det mange jehovaer som spiser ribbe på julaften. Noen har pakker også, fordi de kan gi pakker når de vil og da er det ikke noen regel som sier "når de vil unntatt på julaften". |
|
|
|
#185 |
|
Deltidsmamma
|
Nei, jeg skjønner jo det. Men det er jo et utrykk som også brukes i dag? For matregler til jøder. |
|
|
|
|
|
#186 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#187 |
|
flisespikker
|
Det er ganske vanlig å bruke ordet, både på norsk og engelsk, om, tja, "akseptabelt" eller "comme il faut" eller hva man nå ellers bruker. Sikkert et uformelt og primært muntlig uttrykk, men det er altså ganske utbredt.
|
|
|
#188 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Teofelia: (Har quotet deg under her, denne er til den siste setningen din.) Jeg skjønner at Kif prøver å vise hvor dum jeg har vært ved å bytte ut ett ord med et annet i innlegget mitt. Jeg ser mange synes det var veldig festlig, men jeg personlig ser ikke sammenhengen mellom å skaffe seg en mann (forfeldelig lite PK, da, burde hun ikke sagt partner?
Vel, hvis jeg var unyansert i det første innlegget mitt, har jeg jo gitt både Smilefjes og andre medhold i at det selvfølgelig finnes tilfeller der "nettverksbygging" er umulig. Jeg er faktisk ikke enig med deg i at "perception is reality" i alle tilfeller. Spesielt ikke her på FP. Hvis du teller de som virkelig reagerer, så er ikke det så mange, egentlig. At reaksjonsterskelen er høyere på noen brukere enn andre, er det vel heller ingen tvil om.
Men jeg har jo aldri sagt til deg at "hadde du bare prøvd hardere, så hadde du fått det til." :skjønner fremdeles ikke problemet:
Her må jeg bare presisere noe, jeg ser at også andre tror at mitt innlegg om nettverk var skrevet på bakgrunn av foreldremøte/barnevakt-problematikken. Det var det faktisk ikke. Man kan jo få referat fra et foreldremøte. Man går glipp av en kaffe og kanskje muligheten til å si sin mening om saker som angår klassen, men ellers går det vel stort sett greit å være borte fra et møte eller to. Jeg tenkte mer på hvor sårbare barn uten nettverk er. (Her er jeg selvfølgelig også farget av lærerbakgrunnen, men det var altså ikke foreldremøtene jeg hadde i tanken da jeg skrev innlegget.)
Du har selvfølgelig et poeng der, ja. Slik jeg ser det, justerte jeg meg temmelig kjapt, men tydeligvis ikke kjapt nok. The damage was already done....
Som jeg sa til Smilefjes da hun påsto noe lignende: Jeg har aldri sagt noe slikt til noen i denne tråden. Her tar jeg forbehold om at jeg var litt trøtt i går kveld, men hvis dere finner et innlegg der jeg sier: "Du må bare prøve litt hardere, vet du," så: Feel free to quote me. :trenger dokumentasjon: |
|
|
|
|
|
#189 |
|
Passiv
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterDu er quotet av så mange som peker på at det er eksakt det vi oppfatter at du sier som du så ikke svarer på at jeg tror det ikke er så mye vits i å gjenta det. :giropp: |
|
|
|
#190 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøter"Hva rager det den som er sikker på sit
|
|
|
#191 |
|
Halloen!
At dere oppfatter det, er ikke det samme som om jeg har sagt det. Det er ikke alltid det står noe mellom linjene. Jeg er quotet av tre, by the way, og ingen av de qoutene inneholder noe i retningen "bare prøv litt hardere, så går det nok." Jeg tror du gir opp fordi du ikke finner quoter som beviser påstandene dine, Smilefjes. |
|
|
|
|
|
#192 |
|
Passiv
|
Ok. |
|
|
|
#193 |
|
Metallica!!
|
Altså unnskyld meg, jeg svarte deg på et spørsmål som du selv stillte, og fordi jeg gjorde det (og fjaset litt med svaret) er jeg altså ute av stand til å få med meg essensen i det som skrives. I det som er uthevet så er det jo direkte angrep på blant annet meg.
|
|
|
#194 |
|
Halloen!
Ok. Nå er jeg oppriktig forvirret her. Har jeg snakket om gruff fra tidligere tråder også nå? |
|
|
|
|
|
#195 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterSelvsagt har du dratt med deg gruff i denne tråden, Rine. Benekter du virkelig det?
|
|
|
#196 |
|
Halloen!
Ja, på det aller sterkeste. : oppriktig: |
|
|
|
|
|
#197 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterJeg synes at de som ikke lar andre mennesker besudle sine barn sine sinn, men omgåes seg selv, og kun seg selv, er de beste menneskene her i verden, og et forbilde for andre |
|
|
|
|
|
#198 |
|
Passiv
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterrine, istedenfor å hisse deg opp over dette - kan du ikke heller forklare hvorfor du mener at du aldri har sagt det jeg linket til at ac hadde samlet opp? Det har du ikke svart på noe sted, og det er vel det de fleste er irriterte over. Dermed er det sikkert smart å forklare hva du har ment som ikke har kommet frem. |
|
|
|
#199 |
|
Halloen!
Jeg leste quotene til aC i går, jeg. Jeg ser der at jeg argumentere sterkt for hvor viktig det er med nettverk og at jeg synes man bør strekke seg langt for å få det til. Det jeg har blitt beskyldt for- både pr. rødrikk og i tråden, er at jeg har sagt at det er "enkelt penkelt," og "kan dere ikke bare prøve litt hardere da." Det har jeg aldri sagt, men jeg innrømmer å ha skrevet at de fleste kan klare å skaffe seg et nettverk. Jeg står for det altså, men jeg kan jo bare beklage hvis det var det som var det sårende punktet oppi alt dette. Jeg har forklart sååå utrolig mange ganger hva jeg mener, at jeg ikke fatter hvorfor jeg skal gjøre det en gang til. Har du i det hele tatt lest hva jeg har skrevet i de siste 10 innleggene? |
|
|
|
|
|
#200 |
|
Passiv
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterJeg føler ikke at du gruffer meg spes her. |
|
![]() |