Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Fake Odd Molly-klær?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-09, 11:12   #21
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fake Odd Molly-klær?

Jeg har lagt merke til, at det er kommet en del OM fra gamle kolleksjoner på Ebay, og gjerne samme modell i flere størrelser. En del av mine OM plagg er "made in China" - både de fra Sandvika Storsenter og mine faste internett-leverandører i USA og Danmark, så det behøver ikke å bety noe (men jeg har aldri fått tilsendt plagg direkte fra Kina...). Har du fortsatt annonsen ? Kanskje man på en diskré måte har lurt inn "replica"/"just like" i salgsteksten ?

Gammel 24-08-09, 12:08   #22
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sendte en mail til Odd Molly og spurte, og de kunne i dag bekrefte at det er "replica" produkter produsert i Kina i omløp. De ville gjerne ha mer info osv, så da får vi se om tunikaen er fake.

Ellers er annonsen helt ren, ingen info om replicas der.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 12:10   #23
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marikken, her.

Jeg sendte en mail til Odd Molly og spurte, og de kunne i dag bekrefte at det er "replica" produkter produsert i Kina i omløp. De ville gjerne ha mer info osv, så da får vi se om tunikaen er fake.

Ellers er annonsen helt ren, ingen info om replicas der.

Så merkelig.. Hvordan var prisen da? Mistenkelig lav, eller som normalt?

Gammel 24-08-09, 12:25   #24
Isa
--

Isa sin avatar

Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Så merkelig.. Hvordan var prisen da? Mistenkelig lav, eller som normalt?

Prisen var helt normal, selger hadde 100% positivt rykte, flere fornøyde kjøpere av Odd Molly osv. Nå er det vel sånn at alle designklær får kopier etterhvert, så det er jo ikke noe spesielt med Odd Molly sånn sett. Men kjipt at man må være mer på vakt ihvertfall.

Gammel 24-08-09, 18:38   #25
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje du kan oute selgeren sidan vi er mange her som pløye ebay for OM? Eventuelt på prikk

Gammel 25-08-09, 01:44   #26
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Kanskje du kan oute selgeren sidan vi er mange her som pløye ebay for OM? Eventuelt på prikk

eller PM, selvfølgelig (er ikke prikketigger, jeg )

Gammel 09-09-09, 19:55   #27
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Med litt detektivhjelp her inne fra (takk ), så har vi vel kommet fram til at den er fake. Har også sjekket med en annen kjøper som er enig i dette.

Så da er det jo greit å være litt på vakt når man handler på Ebay. Jeg er jo egentlig det når det gjelder alt annet, men akkurat Odd Molly var litt nytt.

Gammel 09-09-09, 20:35   #28
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Huffda, så dumt. Nå ble jeg skeptisk ja. Hadde du hatt mulighet til å finne ut av dette på forhånd da? Var det omstendigheter på forhånd som kunne indikere at det var noe "muffins" her? Det er jo greit om man kan ta enkelte forholdsregler, men om ikke det er mulig blir det jo vrient.

Gammel 09-09-09, 20:40   #29
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Hadde du hatt mulighet til å finne ut av dette på forhånd da? Var det omstendigheter på forhånd som kunne indikere at det var noe "muffins" her?

Tja, hadde jeg lest feedbacken hennes ordentlig hadde jeg sett en nøytral kommentar på italiensk om at det står noe om Kina. Da burde det vel ringt noen bjeller. Ellers ingenting nei.

Gammel 09-09-09, 21:20   #30
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har du kontaktet selger og sagt fra? Jeg tror jeg hadde nevnt noe om penger tilbake.

Gammel 09-09-09, 21:27   #31
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Har du kontaktet selger og sagt fra? Jeg tror jeg hadde nevnt noe om penger tilbake.

Jeg har forsøkt opptil flere ganger, men ingen svar gitt.

Gammel 09-09-09, 21:31   #32
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marikken, her.

Jeg har forsøkt opptil flere ganger, men ingen svar gitt.

Oj, da har du vel lagt inn negativ feedback eller? I så fall er det vel kroken på døra for den selgeren antar jeg. Ingen tør vel kjøpe av en som selger fake klær.

Gammel 09-09-09, 21:35   #33
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Oj, da har du vel lagt inn negativ feedback eller? I så fall er det vel kroken på døra for den selgeren antar jeg. Ingen tør vel kjøpe av en som selger fake klær.

Nei, jeg la bare inn nøytral. Om at det var "slow delivery". For det tok nemlig litt tid før jeg begynte å mistenke noe. Det er bare små detaljer, hadde jeg ikke hatt en lik en fra før av så hadde jeg nok ikke merket noe.

Gammel 13-09-09, 19:54   #34
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja da har jeg også blitt lurt på ebay. Kjøpte to tunikaer, lik den Marikken kjøpte, og det er ikke tvil om at de kommer fra samme "kinafabrikk". Rødprikket selger og fikk grønne tilbake. Har rapportert både til ebay og laget en sak hos Paypal men tror ikke jeg kommer ut i null på denne saken. Kjedelig.

Gammel 23-09-09, 19:51   #35
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ebay gjør ikke noe med saken ser det ut som. Selgeren fortsetter å selge Odd Molly og ebay har fjernet min negative feedback. Så mye for det systemet. Så pass opp. Jeg kommer ikke til å kjøpe mer OM på ebay. Dette var første og siste gang.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:44.