Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Fake Odd Molly-klær?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-09, 22:14   #1
Isa
--

Isa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Fake Odd Molly-klær?

Noen som har vært borti det? Jeg tror nemlig jeg har fått kjøpt en fake Odd Molly tunika fra Ebay.

Jeg har nemlig 3 stk av samme type fra før, og en fra samme kolleksjon også. Den er mye mindre, helt andre sømmer, slurvete sydd og jeg ble jo litt mistenkelig når pakken kom fra Kina, selvom selgeren befant seg i Sverige.

Jeg er jo ikke bombesikker, men har ihvertfall ikke samvittighet til å selge den videre. Jeg har jo kjøpt mye Odd Molly fra Ebay, men aldri opplevd dette før.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 22:22   #2
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fake Odd Molly klær?

Å, det er vel heller en av OM-motstanderene her på forumet som har startet en bigeskjeft. Ikke så mye for økonomisk vinning, som for å dra oss OM-tilhengere i leggen.

(Den godeste Elinblu har da fusket litt i syfaget i den senere tid, har hun ikke...? )

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 22:49   #3
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så kjedelig da. Er det den røde? Hvordan ser merkelappen og vaskelappen ut da? Er den annerledes også?

Gammel 19-08-09, 07:48   #4
Isa
--

Isa sin avatar

Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Så kjedelig da. Er det den røde? Hvordan ser merkelappen og vaskelappen ut da? Er den annerledes også?

Ja, rosa og røde ja. For å være helt ærlig la jeg ikke merke til det med en gang. Men når jeg prøvde den, og de snorene bak var tynne og den var mye mindre enn den andre jeg har, så begynte jeg å titte litt. Det er bare små ting, og hadde jeg ikke hatt de andre hadde jeg nok ikke sett det. Så jeg er ikke 100 % sikker, derfor jeg tenkte å høre om det var noen andre som hadde vært borti det. Du får ta en titt du og neste gang vi sees.

Gammel 19-08-09, 09:33   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så odd molly-klær på kleins igår. De var vesentlig billigere enn det jeg har sett andre steder, ca halv pris vil jeg tro. Jeg har ikke sett nok odd molly til å kunne si om det var noe dårligere kvalitet av den grunn.

Gammel 19-08-09, 10:28   #6
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg så odd molly-klær på kleins igår. De var vesentlig billigere enn det jeg har sett andre steder, ca halv pris vil jeg tro. Jeg har ikke sett nok odd molly til å kunne si om det var noe dårligere kvalitet av den grunn.

Hva er Kleins?

Gammel 19-08-09, 07:45   #7
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

(Den godeste Elinblu har da fusket litt i syfaget i den senere tid, har hun ikke...? )

Gammel 19-08-09, 09:49   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Å, det er vel heller en av OM-motstanderene her på forumet som har startet en bigeskjeft. Ikke så mye for økonomisk vinning, som for å dra oss OM-tilhengere i leggen.

Å nei, du, kjolen til Lille Ull var mitt siste prosjekt, og det er jo et halvt år siden.

Jeg skal bruke min "one and only" Odd Molly-genser i dag, for øvrig - må bare skifte etter sykkelturen først.

Gammel 22-08-09, 10:42   #9
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fake Odd Molly-klær?

Hvordan er merkelappen i nakken? Er den sydd på en ekstra stofflapp med koden på, slik som den blå?

Og hvordan er den sydd nede? Går broderiet rett over og ekstra stoff nederst uten mønster, eller følger mønsteret nederkant? Skjønte du? Litt klønete forklaring kanskje.

Gammel 22-08-09, 11:12   #10
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Jeg har lagt merke til, at det er kommet en del OM fra gamle kolleksjoner på Ebay, og gjerne samme modell i flere størrelser. En del av mine OM plagg er "made in China" - både de fra Sandvika Storsenter og mine faste internett-leverandører i USA og Danmark, så det behøver ikke å bety noe (men jeg har aldri fått tilsendt plagg direkte fra Kina...). Har du fortsatt annonsen ? Kanskje man på en diskré måte har lurt inn "replica"/"just like" i salgsteksten ?

Gammel 24-08-09, 12:08   #11
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Jeg sendte en mail til Odd Molly og spurte, og de kunne i dag bekrefte at det er "replica" produkter produsert i Kina i omløp. De ville gjerne ha mer info osv, så da får vi se om tunikaen er fake.

Ellers er annonsen helt ren, ingen info om replicas der.

Gammel 24-08-09, 12:10   #12
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marikken, her.

Jeg sendte en mail til Odd Molly og spurte, og de kunne i dag bekrefte at det er "replica" produkter produsert i Kina i omløp. De ville gjerne ha mer info osv, så da får vi se om tunikaen er fake.

Ellers er annonsen helt ren, ingen info om replicas der.

Så merkelig.. Hvordan var prisen da? Mistenkelig lav, eller som normalt?

Gammel 24-08-09, 12:25   #13
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Så merkelig.. Hvordan var prisen da? Mistenkelig lav, eller som normalt?

Prisen var helt normal, selger hadde 100% positivt rykte, flere fornøyde kjøpere av Odd Molly osv. Nå er det vel sånn at alle designklær får kopier etterhvert, så det er jo ikke noe spesielt med Odd Molly sånn sett. Men kjipt at man må være mer på vakt ihvertfall.

Gammel 24-08-09, 18:38   #14
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje du kan oute selgeren sidan vi er mange her som pløye ebay for OM? Eventuelt på prikk

Gammel 25-08-09, 01:44   #15
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Kanskje du kan oute selgeren sidan vi er mange her som pløye ebay for OM? Eventuelt på prikk

eller PM, selvfølgelig (er ikke prikketigger, jeg )

Gammel 09-09-09, 19:55   #16
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Med litt detektivhjelp her inne fra (takk ), så har vi vel kommet fram til at den er fake. Har også sjekket med en annen kjøper som er enig i dette.

Så da er det jo greit å være litt på vakt når man handler på Ebay. Jeg er jo egentlig det når det gjelder alt annet, men akkurat Odd Molly var litt nytt.

Gammel 09-09-09, 20:35   #17
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Huffda, så dumt. Nå ble jeg skeptisk ja. Hadde du hatt mulighet til å finne ut av dette på forhånd da? Var det omstendigheter på forhånd som kunne indikere at det var noe "muffins" her? Det er jo greit om man kan ta enkelte forholdsregler, men om ikke det er mulig blir det jo vrient.

Gammel 09-09-09, 20:40   #18
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Hadde du hatt mulighet til å finne ut av dette på forhånd da? Var det omstendigheter på forhånd som kunne indikere at det var noe "muffins" her?

Tja, hadde jeg lest feedbacken hennes ordentlig hadde jeg sett en nøytral kommentar på italiensk om at det står noe om Kina. Da burde det vel ringt noen bjeller. Ellers ingenting nei.

Gammel 09-09-09, 21:20   #19
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har du kontaktet selger og sagt fra? Jeg tror jeg hadde nevnt noe om penger tilbake.

Gammel 09-09-09, 21:27   #20
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Har du kontaktet selger og sagt fra? Jeg tror jeg hadde nevnt noe om penger tilbake.

Jeg har forsøkt opptil flere ganger, men ingen svar gitt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:24.