Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-09, 08:44   #21
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Men det kan du da ikke mene fremdeles? Det sto om 2000 stemmer for å vippe hele den politiske balansen! Aldri har da hver eneste Venstrestemme vært viktigere.

.

Jeg var ikke interessert i en borgerlig regjering, og ville gjøre mitt for at de rød-grønne kunne fortsette. Derfor stemte jeg AP i går, selv om jeg på noen områder er mer enig med Venstre enn AP. :står med en fot i hver leir:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 08:45   #22
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper veldig på Elvestuen. Men veien er også åpen for kupp. Det er mange som mener at medietekke er viktigere enn plettfri vandel, for å si det sånn.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 08:48   #23
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er trist at SV har gjort Ap så hyggelig at folk har stemt på dem. det er jo STOR forskjell på Ap med og uten SV og SP. Folk har ønsket fortsatt rødgrønt, og stemte på det store trygge alternativet.

Problemet i valgkampen slik jeg ser det er at alt handlet om spillet og ulike regjeringskonstellasjoner, og at sakene forsvant fullstendig.

Et annet problem er at valgdeltakelsen er så lav, for det er ikke tilfeldig hvem som sitter hjemme. Det er sosioøkonomiske faktorer, etnisitet og alder som spiller inn. Folk som ikke føler seg viktige mellom valgene, som tilhører utskjelte grupper (trygdet, innvandrer, ung) føler seg ofte ikke viktige akkurat på valgdagen.

Dette blir motsetningsfylt for meg, for mitt lokallag har drevet partiets beste valgkamp, vi har stått på, vært godt organisert og når resultatet kan brytes ned på kretser, så kan vi måle effekten. Jeg er bombesikker på at uten en så god valgkamp hadde vi tapt mandatet i Hordaland. Men: Jeg tror en del av fylkeskandidatene ikke er de beste kandidatene. Jeg VET at en del av de lokale valgkampene ikke er optimalt organisert. Jeg er veldig bevisst på at god mobilisering er en kunst, fordi man må bygge parti mellom valgene. Det er modent og til dels overmodent for regimeskifte og generasjonsskifte i store deler av partiet.

Jeg håper at i neste omgang så lar Rødt-velgerne være å stemme på det marginale partiet, la Folkvord og Dahle seile sin egen sjø. Det går antagelig av seg selv, Rødt-organisasjonen er et synkende skip, der rottene forlater skuta i hurtigtogsfart. Av sentrale medlemmer er det knapt noen igjen, de fleste er nå i Ap eller hos oss.

Jeg synes det blir et tap å miste Venstre, et forholdsvis anstendig parti i asyl/flyktningepolitikk, miljøpolitikk og kulturpolitikk. Men å la et parti bli en liten eller mellomstor bedrift (pun intended) er ikke lurt. Hva er venstre uten Sponheim? Hvem er Venstre uten Sponheim? Også tror jeg at når -igjen- alt handler om spill og konstellasjoner, så taper de små. Sakene drukner i hvorvidt den, de to, de tre eller noen andre kan gå sammen...

Men når alt kommer til alt, jeg er UTROLIG glad for at det ble rødgrønt igjen. Jeg trenger ikke å bli med i bygerilja. Jeg trenger ikke å skjule rømte asylsøkere på loftet.

Som småbarnsmor er jeg i en fase av livet der jeg er helt avhengig av et godt velferdssystem, jeg ønsker en sosialt progressiv og ansvarlig økonomisk politikk med etisk styring av oljefondet. Jeg gleder meg til tannhelsereform, god SFO og mer gjennomført SV-politikk. Lillesøster i regjeringen, men allikevel i stand til å få gjennom viktige saker. Look to barnehage!

Gammel 15-09-09, 08:55   #24
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det var veldig synd at Venstre havnet under sperregrensen, synes jeg. Men valgkampen i media har ikke dreid seg om saker men om personer, og da blir det sånn at småpartiene taper.

Jeg er ganske spent på hvilket standpunkt AP tar til oljeboring i nord, og hvilke rapporter som har blitt holdt igjen til etter valget. Regner med at disse kommer ganske snart, så folk har glemt dem til neste valgkamp starter.

Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 08:56   #25
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg håper veldig på Elvestuen. Men veien er også åpen for kupp. Det er mange som mener at medietekke er viktigere enn plettfri vandel, for å si det sånn.

Er det Olav Thommesen du mener da? Er han ute for godt?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 09:04   #26
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Thommesen er allerede invitert inn i varmen igjen av lokallaget i Rogaland.

- No. 4 -
Gammel 15-09-09, 09:05   #27
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva spiller det for rolle at man er korrupt, så lenge man er pen?

Gammel 15-09-09, 09:06   #28
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, hva er egentlig story'n med Thommesen?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 09:07   #29
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Det verste er at jeg egentlig synes han er en bra fyr, det er bare det at han er en uærlig slubbert. En ting er sikkert, det er på tide å engasjere seg lokalt.

- No. 4 -
Gammel 15-09-09, 09:07   #30
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stakkars Venstre, sier bare jeg. Både jeg og mannen stemte Venstre, men mamma turte ikke og safet med Høyre. Men Sponheim viste seg fra en god side med at han ikke solgte seg til FrP.

Elvestuen som ny leder, sier jeg!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 09:08   #31
Tonjemor
Forvirret

Medlem siden: Oct 2008
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Hvordan skal jeg svare min venn som nå syter om høyere skatter, dyre biler, avgifter, avgifter, avgifter!

Jeg er veldig glad for at regjeringen fikk sitte, men får ikke fram mitt synspunkt godt nok.. Hjelp!

Forøvrig syns jeg det er trist at Sponheim må gå og gjorde et dårlig valg.. Skulle ønske han fikk mer igjen for å være prinsippfast.

Gammel 15-09-09, 09:09   #32
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Uff da. Kanskje jeg bør melde meg inn for å støtte Elvestuen (dersom han stiller)? Hvis Venstre også får en ledelse bestående av korrupte tullinger er det jo ingen partier jeg kan stemme på.

Ben "krever et anstendig alternativ" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 09:10   #33
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Hva spiller det for rolle at man er korrupt, så lenge man er pen?

Lar du deg kjøpe, altså?

:pantsetter huset:

Gammel 15-09-09, 09:11   #34
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Enig med rine.
Jeg føler respekt for Sponheim og det at han står for det han mener. Han har vist anstendighet fremfor å selge sjela for makt og han har reddet hele landet fra Siv som statsminister. Det er veldig bra. Jeg synes ikke Venstre dummet seg ut i det hele tatt og jeg er veldig overrasket over resultatet.

Enig i dette.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

… Hadde Venstre samarbeidet med de rød-grønne, ville jeg ha vurdert sterkt å stemme på dem.

Ja, jeg hadde ønsket meg et Venstre som samarbeidet med AP (og evt SV). De kunne ha gjort mye bra!

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg tror som Sponheim sa i natt, at mange V velgere stemte Ap i år. Det var et valg for eller i mot FrP for veldig mange velgere.

Ja, slik var det for meg. Jeg stempte AP for å holde FrP borte fra regjeringslokalene. Og ofret min stemme til Venstre. Jeg tror ikke Venstre hadde noen sjanse uansett, slik konstellasjonene var nå. De tapte nok mange stemmer til AP, og hadde tapt minst like mange dersom de ikke hadde vært så tydelige om ikke å samarbeide med FrP.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Vet ikke helt om de har noen nå. Jeg ser ikke for meg Trine Skei Grande som den store leder som kan gjenreise partiet. Ola Elvestuen kanskje? Tja.

Trine Skei Grande er ikke den rette til å ta over, syns jeg. Jeg er redd hun blir for anonym og har for lite trynefaktor. Ola Elvestuen er kanskje et bedre valg. Thommessen hadde vært det beste, dersom det hadde vært litt tak i ham. Men han har dessverre bare utseendet, ikke dømmeevnen og lederegenskapene som trengs.
Og når jeg sier "det beste", så er det fordi veldig mange velger parti ut fra utseendet og fremtoningen til partilederen.

Gammel 15-09-09, 09:12   #35
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ja, hva er egentlig story'n med Thommesen?

Han "lånte" penger av stiftelsen hans mor opprettet, og brukte pengene til å betale private regninger. Videre er han en bakstreversk slask med elendige holdninger til likestilling.

Gammel 15-09-09, 09:14   #36
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hadde Venstre samarbeidet med de rød-grønne, ville jeg ha vurdert sterkt å stemme på dem. Jeg liker Sponheim, at han er vestlending er også et pluss.

Da hadde de definitivt fått min stemme også.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 09:14   #37
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg er, som Høyre velger, meget skuffet over valgresultatet. Hadde virkelig håpet på et regjeringsskifte nå.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 09:16   #38
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Jeg tror vel det ville vært store kameler å svelge for Venstre å skulle oppgi sin økonomiske politikk. De er jo et borgerlig parti. Hyggelige og med miljøpolitikk og alltingen, men de er ikke for rettferdig fordeling, utjevning og skattlegging av formue.

Gammel 15-09-09, 09:23   #39
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

JDe er jo et borgerlig parti. Hyggelige og med miljøpolitikk og alltingen, men de er ikke for rettferdig fordeling, utjevning og skattlegging av formue.

Hvorfor skal man egentlig skattlegge formuer som er bygget opp av allerede beskattede midler? Når man bruker av pengene, så går det stort sett nye 25 % mva bort uansett, og hvis man i tillegg kjøper dyr bil går drøyt 60 % rett i statskassa.

Er formueskatten en ren misunnelsessak?

Gammel 15-09-09, 09:25   #40
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

de er ikke for rettferdig fordeling,

Er ikke egentlig alle for rettferdig fordeling?

Uenigheten består i hva man mener er rettferdig.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.