Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Antagelig fordi utgangspunktet i tråden var et forslag om å endre bestemmelsene om vinterferie, og noen påpekte at denne endringen ville være uheldig for både lærere og elever, og innlegget du refererer til, oppfattet jeg som å være i retning av "herregud så sutrete, dere jobber jo så lite og har så mye fri at dere har da ikke noe dere skulle ha sagt når noen foreslår å gjøre arbeidsforholdene deres dårligere". Og det synes jeg var et både urimelig og utidig innspill.
Olfigas påstand er - slik jeg ser det - akkurat like urimelig og utidig som påstandene om at kommuneansatte "bare henger på spaden". De aller fleste har forsvinnende lite tid til å henge på spaden, og det er som regel bare de samme "spadehengerne" som føler at det er nødvendig å forvare seg mot den slags utspill.
Jeg er fullstendig klar over at dette er en super-tendensiøs påstand fra min side - og på siden av tema.