Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?
Jeg syns ansatte på offentlige kontorer, sykepleiere, og alle de som er i kontakt med mange forskjellige mennesker i løpet av en arbeidsdag burde ha parfymeforbud. Da mener jeg parfyme man sprayer på. Jeg tror ikke man kan få forbud mot å bruke parfymert såpe og deo altså. Det tror jeg rett og slett ikke er gjennomførbart.
Ei heller parfymeforbud på busser og liknende.
Folk bruker disse produktene i sine egne hjem, og det må være lov, så å ha forbud mot å bruke dette når man er ute blandt folk blir litt rart, selv om det selvfølgelig hadde vært det beste for allergikerne.
Da jeg jobbet som hudterapeut brukte jeg ikke parfyme på jobb. Men jeg brukte jo mange parfymerte produkter utenom, og gjør det fortsatt. Vi brukte jo også mange parfymerte produkter i løpet av en dag på jobb, og jeg luktet nok ganske mye på bussen hjem til tross for at jeg ikke hadde sprayet meg før jeg dro på jobb.
Jeg tror også at det er mange med forskjellige allergier som kunne tenke seg forskjellige forbud i offentlige rom. Men det er veldig vanskelig å gjennomføre. Da er det faktisk lettere med røyking, siden det er bevist farlig for alle mennesker. Når det blir en så liten del av samfunnet blir det værre tror jeg.