|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 årmm. Jeg er helt med på det dere sier om at han reagerer på sin måte og at alle reagerer forskjellig. En annen ting er at ja, kanskje han ikke bør bli spurt om dette 2 mnd etterpå.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 årDet er mye som er rablende galt med denne saken her, eller for å si det mer riktig, med medias dekning av denne saken her.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 år
Det at han sier at han har det bar kan jo til og med bety at han har det etter foholdene bra. Vi snakker jo her om et menneske som resten av livet skal bære på at han har vært involvert i en ulykke hvor et barn mistet livet. Kanskje han virker overfladisk for deg som et voksent menneske, kanskje han har sitt å stri med som gjør at han virker slik i media? Det er mange kanskje når man ikke vet. Det som er uomtvistelig er at mennesker reagerer psykisk på å være i slike ekstreme situasjoner slik som denne ulkken må kunne sies å være.
Jeg synes tråden er unødvendig dersom man skal snakke om sjåførens reaksjoner eller mangel på sådanne. Det er ikke slik at noen av oss vet hva han tenker eller føler, synsing ut fra hva mediene velger å fremstille er uheldig for enkeltmenneskene i en slik sak synes jeg.
Jeg synes også at det som er mest ille i denne saken er medienes dekning av den. Det er på grensen til morbid rett og slett. |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() |
#5 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Nov 2009
![]() |
Skal man slutte med alt som det skjer tragige ulykker i da??slutte og kjøre bil,ishocey.....osv.Alt du gjør kan få et så tragisk utfall,om det er i daglige ting du gjør eller om det er sport..Har da skjedd ulykker i mange andre grener enn bilsport,men det blir aldri sånne debatter av det..Dette er rett og slett ei tragisk ULYKKE. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 årJeg vet ikke fanta. Skal jeg kalle deg fanta eller Fanta?
![]() |
#7 |
|
Du vet ikke mye om denne sporten gjør du vel?
![]() |
#8 |
Nei det er HELT sant. Jeg vet lite om rally.
![]() |
#9 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 årJeg reagerer ikke. Jeg skjønner godt at han må komme seg videre i det unge livet sitt. Og at han klarer og fortsette karrieren som rallykjører har jeg stor respekt for. Jeg vet i alle fall at han aldri kommer til å glemme denne jenta uansett hvordan media fremstiller det. Han har navnet hennes på bilen og tenker garantert på henne hver gang han setter seg i bilen. Selv om det kan virke som om han ikke tenker på det lenger så er nok ikke det tilfelle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Ja, jeg tror de når frem til de som er i målgruppen.
![]() |
#11 |
![]() Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 årBra.
![]() |
#12 |
Passiv
|
Dersom man skal ta bort alt som kan være lite holdningsskapende for unge mennesker må man jammen legge ned forbud mot mye gitt. |
![]() |
![]() |
#13 |
Fullverdig medlem
![]() |
Er vell bare og legge ned alt som kan være farlig og bare sitte inne..Alt er farlig.Rally er en måte og få kjøre fort under ordnende forhold og IKKE etter veien blandt andre trafikkanter...Det at han er kald osv.er nok ikke tilfelle,han har nok slitt en del etter dette og kommeraldri til og glemme det.Kjører med elise på bil/hjelm,noe han skal gjøre hele karieren.Og motorsportmiljøet har oprettet minnefond for henne.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
liksom sporty
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
![]() ![]() |
![]() Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 årJeg har ikke lest alle svar.
Skal jeg slutte å ta med gutta mine i bassenget i tilfelle de drukner, eller noen hopper i hodet på dem så de knekker nakken?? Dette var en sport som avdøde var veldig interessert i, og det er naturlig at foreldrene da tar henne med seg. Selvfølgelig er dette trist - ulykker er triste, og spesielt med et så tragisk utfall som her. Men når du plutselig skal forby rally og det ene og det andre, drar du det for langt. Ulykker kan skje når som helst og hvor som helst!!
![]() |
#15 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 årDette var en unødvendig og meningsløs debatt Sybil. Intet annet enn synsing har kommet ut av den. Poenget er jo at her har du valgt å gjøre debatt av følelsesmessige reaksjoner på individnivå. Hva har én persons følelser og reaksjoner i en offentlig debatt å gjøre? På individnivå! Hvorfor skal vi diskutere hva ett menneske viser av følelser? Eller synse om hva som er rett og galt av følelser? Hvem har interesse av det egentlig? Og hva nyttig får vi ut av det. Nothing! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|