|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: på en øy
![]() |
![]() Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)klart vi har rotasjon, men det betyr likevel at noen må jobbe helligdager, selv om de har barn. Man kan ikke klage for det, har da valgt yrke selv.. Når det er jul f.eks får en lille og jul aften fri, mens de da må jobbe 1 og 2 dagen. Det kalles å samarbeide slik at alle skal få noen dager fri. Så noen må være på jobb hele tiden uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)
Da jobber du ikke alle helligdager da. Du har fri på julaften f.eks.
![]() |
#83 |
I mål
|
Men da jobber du jo ikke alle helligdager da. Du sa det ovenfor her. Det du beskriver over her er derimot en ganske vanlig rotasjonsordning ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)Det betyr at noen må det uansett om det er vinterferie eller ei, og de vil ha like store problemer med ferier og slikt som andre. Man har jo ikke hvert år samme dagene\ukene fri.. og da synes jeg ikke det er noe særlig at andre klager for at de får for lite pauser ved at en ferieuke forsvinner.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Så stor, den lille lykken
|
Det kan kanskje høres sånn ut, men det er en nyanseforskjell som jeg skal prøve å forklare bedre;
![]() |
#86 |
weird
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)Jøss. Du må ha skikkelig dårlig erfaring med SFO, olfiga.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou Sist redigert av kie : 15-01-07 kl 08:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)Jeg har jobbet et år på SFO, og der jeg jobbet var det ikke slik som Olfiga har inntrykk av at det er. Men samtidig er jeg stadig forundret over at vi fungerte så godt som vi gjorde.
![]() |
#88 |
flisespikker
|
Det er ikke snakk om at "en ferieuke forsvinner"; såvidt jeg forstod, går ikke forslaget ut på å gjøre skoleåret lengre (altså gi lærerne flere undervisningstimer), men på å organisere skoleåret annerledes, slik at skolene får lengre påskeferie, mens vinterferien utgår. At lærerne da påpeker at dette er en dårligere løsning både for dem og for elevene er ikke det samme som at de "klager for at de får for lite pauser".
![]() |
#89 |
frakoblet
|
![]() Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)Jeg må innrømme at jeg har samme erfaring som olfiga når det gjelder SFO-ansatte. Greit nok, jeg vet om to-tre flinke ved vår skole. Dessverre består hovedmassen ufaglærte av fjortisser og late førtiåringer. Jeg har jobbet der, så dette er ikke sett fra utsiden. De ansatte satt og snakket med hverandre og deltok sjelden i barnas verden. Jeg har opplevd at en ansatt satt i telefonen og fortalte om hva tarotkortene hadde fortalt henne - dette brukte hun 30 minutter på mens vi var på jobb sammen.
![]() |
#90 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)Kansje dette med SFO trenger en egen tråd, men ja jeg og flere har svært dårlig erfaring med SFO. og deriblandt rektoren på skolen.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Guardian of the galaxy
|
Det er jeg ikke i tvil om. Det er svært få 4.klassinger som heller vil være på SFO enn å være hjemme. Spesielt hvis vennene er hjemme.
![]() |
#92 |
frakoblet
|
De fleste i klassen hennes går ennå på SFO, men vi og foreldrene til bestevenninden avtalte å si opp samtidig. Enern er nemlig litt engstelig og har ikke villet være hjemme alene. Før nå. Hun ble bråmoden, på en måte.
![]() |
|
|